PDA

Se full versjon : GD300`s Geländewagen`er

Sider : 1 [2]

Terje K.
16-06-2011, 11:08
Hadde det vært mulig å finne et lager med nesten passe tommedimensjon?

34,75 mm skulle vel være ca. 1-3/8"

Mvh Terje K.

Vidar S
16-06-2011, 12:16
Senteret er viktig det også, Terje

Terje K.
16-06-2011, 12:54
Senteret er viktig det også, Terje

Hehe :oops:

T.

GD300
16-06-2011, 17:15
da er lageret tilpasset, og klart for å locktite-lime.

En digresjon:
VTP tok kr 250,- for lageret.
Jeg kjøpte på Indusrifokus to stk idag, og betalte kr 101,- pr stk.

For morro skyld sjekka jeg prisen jeg hadde betalt om jeg hadde bestilt på jobben, direkte fra SKF. Da hadde prisen blitt kr 45,- :cry:

GD300
17-06-2011, 22:13
Lageret er nå limt på plass, med Locktite spesial guff-guff for lagermontasje.

681,- for en flaske rensevæske og en flaske låsemiddel lar seg høre. Får håpe det blir bra, nervene er til å føle på. I morra går svinghjulet og clutchen på plass, og da er heising neste stopp....:mrgreen:

Vidar S
17-06-2011, 23:14
Loctite får deg til å føle at du er kar 8-). Prisen tilsier det i alle fall. Bare russisk kaviar, safran og parmyme som slår den kg-prisen :D

GD300
18-06-2011, 10:07
Ja, bør være bra til den prisen. Nå er det bare igjen å bite negler for at montasjen ble bra, og at jeg ikke fikk locktite i lagerkulene.....:lol:

Skal montere svinghjulet om litt, men har rota bort momentnøkkelen. Får lete litt, evt stikke kjøpe en ny. Så er det clutchen, som jeg heller ikke husker hvordan jeg monterer.... Håp om å heise i kveld eller i morra tidlig. Kjørbar neste helg ?

GD300
18-06-2011, 11:40
Hvor lenge var Adam i Eva ? Fått montert svinghjulet, og begynner montere clutchen. Og der mangler botene som holder det hele sammen. Og nå som jeg var så godt i gang. Er dette herdete M8 bolter i 12,9 kvalitet tro, eller kan jeg bruke standardbolter fra nærmeste jernvaresjappe ?

Lit kjedelig om de skulle brekke eller løsne....:|

GD300
18-06-2011, 11:57
Boltene er av herdet 12,9kvalitet og de her har, er for korte.
Tatt motivasjonen i betraktning, avslutter jeg her, og kjører meg en tur. Fortsetter prosjektet mandag i stedet.

GD300
20-06-2011, 19:50
Ting fortsetter å gå på tvære.
Sku ringe BoS forhandleren 100m fra kontoret mitt for å få kjapt fatt i de boltene som mangler. Har tildels akseptert prisene til BoS, iaf på småtterier, sålenge jeg har kunnet bestille på morran, og få ting utlevert etter lunch.

Nå var de nedlagt, og jeg måtte ringe VTP, for å få de til å SENDE sakene. Mao en dag til forsinkelse...

GD300
21-10-2011, 18:56
En dag går fort, og jammen går ikke ehem; 4 måneder også. Ikke nesten skjedd noenting, utover at beistet ble heist på plass. Tida strakk ikke til, bilen ble dytta lengre og lengre ned på lista. Etter ferien ble dagligbil handlet, og jeg forbedredte meg på å legge turbil-interessen på hylla.
Det gikk som det måtte, og nå er jeg igang igjen. Første delmål er å få den kjørbar så den kan brukes. Så får vi se, selge eller beholde. Mye annet jeg også kunne tenke meg forsøke, men den bilen er liksom meg da.... på godt og vondt.....

Idag fikk jeg iaf ut den gamle girspaken, montert traversen, clutchpumpa kom på plass samt mellomakslene. Ting tar tid, brukte vel 90% av tida på å lete etter delene. 4 mekkekvelder til = startup ?