PDA

Se full versjon : En liten dagstur til Kristiansand med innlagte snaromveier.

Skrotsnokelaget
20-06-2009, 21:12
Det ble en tur til Kristiansand i dag. Valgte som vanlig bort de store veiene. Ruta ble sånn omtrentlig som følger. Kongsberg-Lunde-Drangedal-Åmli-Birkeland-Kristiansand. Returen ble om Sirdal via diverse småveier-Lysebotn-Suleskarveien-Valle-Dalen-Høydalsmo og E 134 derfra til Kongsberg. ca 80 mil tilsammen.

Ingen basehoppere å se i Lysebotn. Det var en smal og kronglete vei fra Sirdal på ca 3 mil dit med flotte fjell og utsikt. Jeg er som vanlig sløv med å ta bilder.Får se om de få jeg tok kan brukes.

Dette ble første langturen med Pizzaracern og den fungerte greit til å sitte mange timer i.Snittforbruket lå på 0.62 L diesel pr. mil.Masse tunge bakker og i perioder litt aktiv kjørestil så er vel det ganske pent. Bø-Kristiansand gikk på 0.55. Regner med å klare å krype under halvliteren på mila ved pen kjøring på lette veier.

Har vært på farta fra 06.15-21.30 med noen få og små pauser.Den lengste var vel i Lysebotn da jeg øynet et håp om at ferga som går i fjorden der skulle komme.Den dukket aldri opp så da gikk spontanturen ut fjorden og bort til Suldal ut.

Trur ikke jeg vil anbefale å kjøre til Lysebotn i verste turistsesongen da jeg ser for meg kaotiske tilstander på den smale veien.

Fikk hentet en ny turgadget i Kristiansand. Feltseng med telt. Det spørs om det må lages en liten fotosession på den. Er du hjemme på søndag Harald?

Stig
21-06-2009, 02:42
Feltseng med telt. Fra netthandelen?
http://www.netthandelen.no/prodbilder/large/102385.jpg
Artig sak!

Harald Hansen
21-06-2009, 06:10
Er du hjemme på søndag Harald?

Jeg deler min tid mellom hjemmet og Bilklubben i dag, tenker jeg. Bare sving innom eller evt. ring først og hør hvor jeg er.

Skrotsnokelaget
21-06-2009, 06:34
Kjøpt på Netthandelen ja. Betalte 180.- for den.De fleste gir 300.- eller mere ser jeg. Kjøpte og en mini terassevarmer for propan som ser ut som en 500w halogen arbeidslampe. Den skal monteres i Longfellow for kaldere tider. :lol:

Skrotsnokelaget
21-06-2009, 07:55
Bildene fra Lysebotn ble litt for mørke. Må fikse litt på de. Sliter også med å få de fra Picasa nettalbum. Noen som har fremgangsmåten? Hvis ikke det går får jeg laste opp til fotobøtta.

Skrotsnokelaget
21-06-2009, 12:07
Dette bildet fra Lysebotn med utsikt utover fjorden var det eneste som ble brukbart i det vanskelige lyset. Nå skal jeg ut og montere feltseng med telt :D

http://i141.photobucket.com/albums/r70/Skrotsnokelaget/hpim2806.jpg