PDA

Se full versjon : Gjenvunnet matolje

Harald Hansen
19-08-2009, 07:40
En og annen langtur har jo blitt gjennomført med gjenvunnet matolje som drivstoff. Den største fordelen fram til nå har vel vært at brukt matolje er et avfallstoff, som resturanter bare har vært glade for å bli kvitt. I løpet av de siste årene har visst det snudd, i alle fall i følge denne amerikanske bloggartikkelen (http://www.internetsoftworks.com/vanishingamerica/mockup/blog.asp?bid=33).

As the process to convert used veggie oil into useful products became more efficient, and less expensive, the more agressive recyclers and renderers (the companies who process the oil) began to offer to drop the fee and pick it up for free. Heck, it was like found money to them.

As the uses for oil increased (biodiesel, animal feed, cosmetics), the demand for oil went up, and new companies sprung up all over the country in an attempt to capitalize on this new market.

Now, used vegetable oil is a commodity that nobody ever expected to see. Now, renderers and recyclers are actually paying restaurants for their used oil. That's right! They're now paying for what was once considered trash.

And, can you believe that this all took place in less than 5 years?!

ruffsen
19-08-2009, 08:05
Utvikling :lol:

Reisende Mac
19-08-2009, 08:11
Jeg har egentlig lenge hatt planer om å kjøre bilen på brukt frityrolje, jeg må virkelig se å få ut finger'n hvis jeg skal få etablert noen avtaler om gratis olje da... :lol:
Eller, kanskje det ikke har kommet så langt her i landet ennå....?