PDA

Se full versjon : Feriepakking i bil.

Reisende Mac
04-09-2006, 21:21
Uansett om man skal kjøre langt eller kort så er det like viktig at lasten er sikret forsvarlig. Et lastenett er kanskje den enkleste måten å gjøre dette på.
Jeg pakker mye i kasser som kan stables, og disse har stort sett faste plasser bak i bilen. Endel utstyr som alltid er med har sine plasser mot skilleveggen i bilen, og er stroppet fast der. Det resterende er stablet bakover i bagasjerommet og festet med et nett. På denne måten slipper jeg å ergre meg over at saker og ting deiser omkring baki bilen, og selv ved terrengkjøring holder alt seg på plass.

http://img105.imageshack.us/img105/6366/lastsikringhr2.jpg

mvh
Onkel Reisende Mac

sindrehauglum
09-02-2007, 18:06
Ja her var det ryddig.

Dette må være før avreise :wink:

Jeg selv bruker lave kasser som skyves inn under baksetet.

Kan være et greit prinsipp å skille "skittent" og "reint". Dette er sikkert en naturlig ting for mange, men ikke alle. En venn av meg hadde en parafinlekasje fra en varmeovn som spredde seg over alt(mat og klær). Kjedelig

Reisende Mac
10-02-2007, 09:20
Vi klarte å ha det slik baki bilen hele ferien med unntak an noen små ting. Det ene var søppelpose på ene siden baki bilen, og så noen pledd og jakker som vi bare stakk innunder nettet. Men, når vi først hadde pakket bilen slik som dette, så var det ikke så vanskelig å holde det slik hele turen. Alt hadde sin faste plass, og dermed stod hele lasset stødig og fint baki der. I tillegg så visste vi også alltid hvor forskjellige ting var når vi trengte de.