PDA

Se full versjon : Skiheisen.Skrotsnokelagets 1996 Hiace.

Skrotsnokelaget
08-09-2010, 16:29
Nå som Pizzaraceren er borte måtte jeg ha meg noe annet å bruke til daglig.Børskrakken skal få slippe saltlaken.

Skiheisen er en 96 modell kort 2wd varebil med 2,4 sugediesel. Det blir litt enkle turtilpasninger etterhvert.Først må fiberplata i varerommet ut.Den er impregnert med diesel etter å ha vært brukt på anlegg.

Neste prosjekt er trekking av grov strømkabel fra batteri til kupe' og varerom.Må jo ha strøm til radioutstyret.Montering av antennefot er og på planleggingsstadiet.Er ikke sikker på om jeg har hjerte til å borre hull i taket til HF antenna.Får sjekke med godtebutikken om de har antennefeste med tre magneter på lager.

Seng og bord skal inn etterhvert.Har masse 31L plastkasser.De skal brukes til oppbevaring av ting og tang.Feste til presenning må lages.Det må bli en løsning med takstativet.

Vidar S
09-09-2010, 12:19
Trenger nok skiheis for å komme deg fra m til vinteren.
2wd hikkgakk er vel noe av det dårligste til å ta seg frem på glatta

Harald Hansen
09-09-2010, 13:48
Gratulerer, da! Det kommer vel et bilde etter hvert også?

Skrotsnokelaget
09-09-2010, 18:35
Måtte låne den bort til selger fram til søndag :D Er vel ikke så mye å ta bilde av.Får prøve å huske på kameraet når det skal turtilpasses.Alt skal være enkelt å ta inn og ut igjen.Prøver å minimere hva jeg har med meg på tur.Trenger ikke to av alt :D Legger vel litt isolasjon i gulvet når jeg bytter treplata.Den er ganske impregnert med diesel.Mulig jeg limer opp polstring til båt på vegger for å hindre kondens.Tar det smått og pent.Får ikke lov til å gjøre noe særlig om dagen.

PilsD
16-10-2010, 18:55
Bare å kjøpe seg kjettinger med en gang :lol:

knut e
17-10-2010, 07:57
hiace er god bil det hvis man passer på og ha med nok kjettinger og et sett hørselvern til hver passasjer, fordelen med 2wd er at man vet iallefall hvem hjul som får drift så man klarer seg med 2 kjettinger, legger men på kjetting bak på 4wd hiacen så liker den seg dårlig da all kraft blir sendt til framhjula som fremdeles har dårlig feste

Skrotsnokelaget
05-04-2011, 12:59
Da er vintersesongen over.Måtte gi opp en gang i vinter på å komme opp til hytta.Da var det 20cm snø og scooterspor som jeg slo igjennom i.Synes doningen er grei som vinterbil.Bra dekk og en europall med pallekarm full av subbus bakerst fungerte bra.

Nå skal jeg ha meg en tur innom Bauhaus for å kjøpe teppe til å legge baki.Neste prosjekt blir å hive inn turutstyret og kikke litt på å lage ett bord til radioutstyr.Standarden skal være enkel så det er raskt å ta ut ting og tang om jeg trenger å frakte noe med bilen.Ellers er det rust i en kanal som må taes og endel overflaterust på de vanlige plassene.Nok å pusle med :D

Skrotsnokelaget
05-03-2012, 20:30
Har ikke skjedd så mye nytt her.Doningen er hos en kompis for en før eu service.Er stort sett bare småtteri bortsett fra ett rusthull i innerkanal etter en gammel skade.Regner med å få bilen tilbake og ferdig godkjent iløpet av uka.

Får se om jeg får gjort alvor av å lage klappbord baki en dag.Fikk en nedslående beskjed fra doktoren om at jeg må oppføre meg som nyoperert ett halvt år til. Ganske kjipt når man egentlig føler seg klar til å sette i gang med diverse.Får ikke engang lov til å legge om til sommerhjul sjøl :-o

Får sette seg til med grusveiplanleggeren og legge opp til litt turer som kan taes utover våren og sommeren.

Skrotsnokelaget
23-03-2012, 15:03
Da ble det null hull hos kontrolløren idag for to nye år.Han mente den var så bra at det var verdt å spandere en oljebehandling hos Funderud antirust og komme tilbake om to år.Ble så fornøyd at jeg satte igang med å montere ekstralys.Det er jo naturlig å gjøre nå som det er lysere kvelder og behovet for mere lys er mindre :lol: