PDA

Se full versjon : Blaupunkt`en stopper avspilling midt i plata!

skipper53
08-02-2011, 18:31
Nær sagt enhver biltur gir god anledning til å ha det trivelig.
Da er det helt uangripelig å la den trivelige, barytonaktige 5-syl sugedieselen http://turpaahjul.com/forum/images/smilies/safari-rig.gif brumme sine egne særegne melodier, ihvertfall innen de gubbeliknende turtallsområdene jeg til stadighet frekventerer.

Likevel. Nå og da skjer det at jeg vil høre CD`er underveis. Det kan være lydbøker som italiensk-kurs(!), eller en røverroman av Henning Mankell, eller annet som jeg låner på biblioteket.

Spiller`n i G-vogna er en Blaupunkt Kiel RD 126. Om ikke det er musikk CD`er, liker den ikke alltid oppgavene den er satt til å gjøre.
For den rakker`n kan finne på å stoppe midt i en setning!

Så må førstesjåføren re-starte igjen og igjen, og tilslutt henger god-stemningen i en tynn tråd.

Er det noen kloke hoder her inne som forbarme seg om dette problemet?

- Er det naturlig at en slik Blaupunkt-årgang som i beste fall er fra `94 ikke på noen måter skal akseptere moderne CDèr?
- End-of-life?
- Er`n full av støv? (har sef prøvd å rense den med å kjøre rense-CD, men det hjalp ikke stort).
- Eller hva?

Er takknemlig for tips som løser saken, helst uten at Blaupunkt`en byttes ut til fordel for en mer moderne sak. Noe jeg nødig ønsker...

mvh
Skipper`n

BBM
08-02-2011, 19:02
Har hatt samme problemet med mange MBer og Blaupunkter.
Eneste grunnen jeg har kommet frem til er en kombinasjon av støv som fører til varme iblandet mye vibrasjoner. Røyker du i bilen?
Du kan prøve å plukke den ut og fra hverandre for å rengjøre den, da pleier den å virke ei stund.
Men er nok noen komponenter som ikke har likt varmebehandlingen, så er nok enklest å lete etter en erstatning.
Gamle blaupunkter finner en til gi-bort-priser på tyske eBay.