PDA

Se full versjon : Da skal Range Roveren på etterkontroll

Harald Hansen
03-12-2006, 20:38
Etter første PKK (EU-kontroll) hadde jeg 11 feil å utbedre... Nå har jeg fikset alle sammen, men jeg er spent på om de godtar at jeg har fikset oljelekkasjen på motoren.

Det var en større lekkasje som skyldtes tett veivhuslufting, men denne er fikset. I tillegg har dette ført til en bitteliten lekkasje foran på veiva, men jeg lurer på om denne er så liten at den blir godtatt. Den er i størrelsesorden tre dråper etter ti minutter kjøring på høyt turtall.

Stig
04-12-2006, 07:52
Jeg var nylig på PKK med Defenderen (som er solgt nå). Fikk en 2'er på oljelekkasje. De brydde seg ikke med hvor oljen kom fra, men de sa at instruksen fra Biltilsynet var at hvis det i løpet av den tiden selve PKK tok dryppet olje på gulvet, så skulle det bli en 2'er! :roll:
Da gjelder det å finne et verksted som utfører kontrollen jævli fort... :lol:

Harald Hansen
04-12-2006, 08:14
Jeg var nylig på PKK med Defenderen (som er solgt nå). Fikk en 2'er på oljelekkasje. De brydde seg ikke med hvor oljen kom fra, men de sa at instruksen fra Biltilsynet var at hvis det i løpet av den tiden selve PKK tok dryppet olje på gulvet, så skulle det bli en 2'er! :roll:
Da gjelder det å finne et verksted som utfører kontrollen jævli fort... :lol:

Men en etterkontroll tar jo ikke så lang tid... :P

Det er forresten ikke min dag i dag: Jeg punkterte på veien... :( Det var like opp i bakken, så jeg bare haltet inn med flatt hjul. Det gjør jo ikke best inntrykk å si i skranken "Her er bilen min til kontroll, og forresten må dere bytte hjulet først"...

Harald Hansen
10-12-2006, 10:15
Da gikk Range Roveren gjennom kontrollen! Det som gjenstår da er bare skilter (og få lappet dekket). For å få ut nye skilter må man to turer på vegstasjonen: Én for å bestille skiltene og betale på forhånd, og én for hente de. Det går nemlig ikke å bestille skilter over telefon...