Se full versjon : Arctic 4×4 Experience
Det er lagt ut info om Arctic 4×4 Experience 2012 (http://blackseaadventures.com/swe/) for dere gærninger som føler dere kallet :safari:
Når jeg leser om turen så føler jeg meg litt kallet sjøl :lol:
Skulle vært veldig morro, men det blir vel med spekuleringa :-(
Jeg ser egentlig ikke helt poenget i dette liksomrallyet. Betale flere tusen pr. person for et kart med noen koordinater på? :roll: Det kan du få kjøpe hos meg for halve prisen...;-)
Det er jo bare å sette seg i bilen og kjøre jo. Slik (http://landrover.blogg.no/lillehammerfest_i_range_rover.html) foreksempel. 8-)
Det er mange tøffe og artige rallier rundt omkring. Men dette ser jeg ikke helt vitsen med. Vennligst forklar!
Får lage en i Norge også som følger småveier rundt om....
Lars Erik
28-02-2011, 15:42
Dette er absolutt noe som frister. Artig konsept hvor veivalget ikke er avgjort før start hver dag. Og ja jeg kunne kjørt samme løype alene, men noe av poenget forsvinner. Du vet ikke helt hvor koordinatene fører deg, og litt av konkurranseinstinktet våkner vel underveis. Det er ikke like moro å sykle Trondheim- Oslo alene, når du kan ta del i en større sosial sammenkomst.
Er veldig klar for denne turen......
Man får jo kjøpt slike O-kart hvor man samler poster i løpet av en sommer. Kunne man ikke laget noe tilsvarende for bil?
Trenger ikke legge ut poster fysisk, bare definere koordinat punkter. Så ser man hvor mange man kommer igjennom i løpet av året.
haakonbs
28-02-2011, 19:52
Enig med Stig her. Hva er poenget lissom?
Jeg har ikke sett på prisen, men det å kjøre fritt mot et mål, og sitte å juge om det om sammen med andre om kvelden er vel ikke så gærent.
En vanlig dødelig ville neppe kjørt turen på vinterstid hvis det ikke var for det sosiale.
haakonbs
28-02-2011, 21:16
Jeg har ikke råd til å juge såpass :)
Arctic 4x4 Experience 2011! Sista anmälningsdatum för den lägre startavgiften(3.700 SEK per person) är den 30:e september. Därefter kostar det 4.800 SEK per person fram till den 12 dec.
KOSTNADER UTÖVER STARTAVGIFT:
Färja Åbo - Stockholm inkl. B-hytt ca 1 000 SEK per bil
Bränsle ca 6 000 - 10 000 SEK per bil
Mat ca 1 500 - 2 000 SEK pp
Boende ca 2 000 - 2 500 SEK pp
Fort 20000 kr for en sånn tur.
Til sammenligning så brukte vi vel mindre til Russland inkludert ny turbo
Kanskje det skulle vært som Sig skriver; lage en for Norge?
20 000,- er ikkje mykje penger den dag i dag.
I forhold til morroa man får, kjøring, osv så er ikkje den summen så aller værst:)
Men er langt å kjøre for å komme seg dit da :roll:
Noen som kan forklare meg hva det går ut på bortsett fra at du får kart hver dag du skal kjøre etter på ellers vanlige veier?
vBulletin v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.