Se full versjon : Vurderer å selge bilen å skaffe meg en annen tur bil
martinel
31-05-2011, 19:50
Hei. Jeg har en Toyota Hilux 2006 modell som har gått 113000km. Vurderer å selge den nå før sommerferien for så å finne meg en annen tur bil med 5 seter og plass til litt diverse skrammel.
Har lenge tenkt på å skaffe meg en 5 seter, med 4x4 og som ikke koster mer enn max 70 000kr som ikke må skrues så mye på. Må gjerne være automat. Men ikke et must.
Noen som har noen gode ideer om hvor jeg eventuelt kan finne en slik bil og eventuelt bytte inn den jeg har i en annen tur bil.
Har tittet litt på land rover defender og Landcruiser. Men vanskelig å finne en passende tur/ jakt bil.
martinel
31-05-2011, 20:16
Vurderer sterkt en Disco. Er jo flotte biler
kaldenord
31-05-2011, 21:20
HVa har du tenkt deg for Hiluxen? Er på jakt etter ny bruksbil om dagen og må si jeg savner pickupen. Selv om jeg nok egentelig burde se etter noe som er en smule mer drivstoff gjerrig enn 4x4
Harald Hansen
01-06-2011, 07:48
(Du burde spare 20k til og legge inn et bud på Discoveryen min... :) )
5-seter med 4x4, sier du? Hva mener du med "ikke skru så mye"? En stor firehjulstrekker til 70k vil nok ha et vedlikeholdsbehov litt høyere enn Hiluxen din. Hvor mye skruing kan du leve med?
Og hvor mye terrengkapasitet trenger du? Er lavserie og stor bakkeklaring et must?
Om du skal ha noe som "bare" takler dårlige veier og mye snø, så kan kanskje en Subaru Forester være et alternativ? Slik som denne (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26995629) til rundt 50k (bare en tilfeldig jeg fant på Finn):
787
788
Hvis du har krav om mer lasteplass, men fremdeles uten de helt store terrengegenskapene, så kan kanskje VW Transporter doka Syncro være noe? Disse (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=16876530) har visst en del stående til rundt 60k (vet ikke noe om firmaet!)
789
Det firmaet har avbildet biler som er solgt for flere år siden, de mener at "bil" er dekkende for de bilene de har når det gjelder markedsføringa...
Så der ¨må man troppe opp og besøke dem, før man veit om det er gull eller skjit som står på tomta.
vBulletin v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.