PDA

Se full versjon : Kongsberg/Tinnsjøen/Rjukan/Notodden

Harald Hansen
29-06-2011, 08:31
Vi har svigers på besøk for tiden, og hadde vel diverse planer, men nå har det jo regnet nesten hele tiden. Så vi bestemte oss for en liten kjøretur på dagen i går. Fra Kongsberg, opp Jondalen, forbi Bolkesjø, langs Tinnsjøen til Rjukan, og så opp til Gaustablikk og over fjellet til Notodden og så hjem igjen.

For det første var det ganske grått da vi kjørte, og det skulle plaske ned ganske heftig i løpet av turen også. For det andre så var Fv. 37 på vestsiden av Tinnsjøen stengt for veiarbeid, slik at vi måtte kjøre gjennom skauen langs Fv. 364 på østsida.

Slik var den planlagte ruta:

http://turpaahjul.com/forum/picture.php?albumid=68&pictureid=1021

Så det ble en noe amputert tur. Utsikten åpenbarte seg gjennom glimt i regnet og tåka et par steder, og vi fikk til slutt bevist for svigerfar at i Norge så løper sauene fritt i vegbanen. Noe han hittill har nektet å tro... :mrgreen:

Litt hårnålssvinger ble det også.

Terje K.
29-06-2011, 09:28
Uflaks med været da! - sånn at det varierte og flotte landskapet langs 364 ikke kom til sin rett. Jeg kjører ofte til Tinn og foretrekker veien over heia også når Tinnsjøveien er åpen.

Kanskje du skulle ta en ny tur idag, for å rette opp inntrykket i finvær? :-)

Eller hva med Kongsberg-Veggli-Austbygd-Tessungdalen-Imingen-Uvdal-Rødberg-Kongsberg? Det er også en spektakulær runde.

Mvh Terje K.

sv1 erik
24-07-2011, 15:54
For noen år siden jobbet jeg som selger med hele Telemark som mitt distrikt. Det er et fantastisk fylke å reise i. Jeg kjørte ca. 60 000km pr år, så det ble endel timer i bilen i løpet av uka. Jeg er likevel ikke lei av Telemark. Fjorårets høstferie gikk derfor til bl.a. Telemark. Et nydelig område å kjøre snaromveier i.

JCP
24-07-2011, 22:50
For øyeblikket er det snaromveier som er gjeldende for de fleste som skal rundt om kring i Vest-Telemark og i retning Notodden; hovedveiene har pga siste dagers kraftige duskregn blitt noe redusert...
Vi kjørte den "vanlige" ruta fra Kviteseid til Moss via Porsgrunn og Horten. Ganske interessant å se at kæmpingplassgjestene langs veien nå har meget kort vei fra vogna til båten da disse, bokstavelig talt, er tett knytta sammen ;-)