PDA

Se full versjon : Offroad-camper Fleewood

_arkiv_Fleetwood
08-02-2012, 15:37
Er mange offroad-camper freaks her så jeg tenkte jeg skulle dele noen bilder av campen min her.

1179

1180

1181

_arkiv_Fleetwood
08-02-2012, 15:45
Skjedde en liten feil så fikk inn bare tre bilder. Her kommer noen flere...
1182

1183

1184

_arkiv_Tomas
08-02-2012, 16:30
Aahhh… vakkert!
Fortell litt om hvordan du bestemte deg for den, brukererf og hvor du fikk tak på den
Tilslutt kan du jo skremme livshiten ut av oss når det kommer til drenering av lommebok
:-D

_arkiv_Fleetwood
08-02-2012, 16:56
Jeg kjøpte den hos Campingsport i Drammen. Kom over den på nettet som det meste annet man plutselig får lyst på. Det man ikke vet om får man ikke lyst på;-)
Erfaringen etter og ha brukt den noen turer er stort sett meget positive. Det eneste negative er at den er litt tung på kula. Så jeg skal nå i vinter flytte batterikassa fra draget til benken bak i vogna. Den er veldig rask og sette opp, alene så går det 5min om du gyver på det du kan men rolig og greit på 10min.

Med den sommeren vi hadde så fikk vi iallefall sjekka at den er tett. Ikke noe problem og pakke den sammen våt men se til at den blir slått opp igjen og tørket før lagring over lengre tid. Det gjelder jo de fleste ting. Batteriet lades aut så fort du kobler den til strøm. Er både 12V og 230V anlegg så den er meget brukervennlig. Hadde den på en tur i høst med ca 0 grader nattestid og varmeapp holdt den god og varm. Er en meget god innebygd varmevifte som går på gass og strøm, men da bør du ha enten agr eller koblet den til strømnettet om du skal bruke den. Den er term styrt så den starter og går iløpet av natten så du slipper å våkne at det er skitkaldt for så fyre.

Meget stabil å kjøre og man kan enkelt ha med utstyr som sykler og kano. Det kan man ikke uten videre med en campingvogn....

Harald Hansen
08-02-2012, 18:15
Hei, og velkommen hit! Flott vogn, og jeg la merke til at du passerte huset mitt i fjor... :)

(Bare svipp innom presentasjonsforumet og si "hei", så blir det bra!)

_arkiv_Tomas
08-02-2012, 18:45
Nederste bilde minner meg om en toalettdør, kan det stemme?:elg:

_arkiv_Fleetwood
08-02-2012, 19:17
Der går porta pottien rett inn:)

_arkiv_Tomas
08-02-2012, 20:32
Der går porta pottien rett inn:)

Smurfedass det.... Regner med at dere ikke åpner døra og setter dere inn der :mrgreen:

_arkiv_Adventurer
09-02-2012, 18:52
Det var en skikkelig fin tur vi hadde i sommer, Tommy :-) Jeg smiler når jeg ser det bildet fra øya "vår" som plutselig måtte evakueres siden det begynte ett bryggende uvær med MYE nedbør og hektisk stigende bekk til elv!

Skal bli flere av de turene :-)

Blir det nå sånn at vi skriver en reise-dokumentar sammen, her, fra den turen?

_arkiv_ruffsen
09-02-2012, 19:23
heisann, flott henger. er det lov å misunne deg den litt?

_arkiv_Fleetwood
10-02-2012, 16:07
Alt er lov. Det er vel noe av grunnen til at vi er på siden. Dele og se på hva andre driver og bruker tida si på...

Ja Roar. Her tror jeg det passer bra å lage en tråd om ferien. Den nedpakkinga ved Jølster gikk unna, i takt med vannstanden som økte:)

_arkiv_Fleetwood
13-02-2012, 18:34
Her ser man bedre løsningen med utekjøkkenet. Blusset med høytrykksgass gjør kokejobben til en lek. Når man er på tur så er det godt og kunne lage maten enkelt ute. Taket til forteltet gjør at man står tørt og godt selv om sommeren ikke skulle vise seg fra sin beste side...
1199

1200

_arkiv_ruffsen
13-02-2012, 19:49
fasinererende denne hengeren. kunne du sagt noe om vekt, bredde og slikt?

_arkiv_Fleetwood
10-03-2012, 08:57
Vært litt offline ei stund nå men nå nærmer våren seg og det begynner og krible for å få tatt en tur med vogna snart. Selv om det er et stort varmeapparat med term i vogna så er ikke kona så keen på og reise med den når det er minusgrader på natta.

Framme på vogna er det ei lasterampe til ekstrautstyr og bagasje men siden vogna allerede er veldig framtung så er ikke det så praktisk. Har sett diverse Thule bagasjekasser som bobiler har hengende bak. Det jeg kunne tenkt meg var og lage et stativ til en slik bak på vogna. For å slippe og løfte av kassa ved camping så ville jeg hatt en stativ som kan "vippes" ned ved en hendig hendel og hengselsystem. Når jeg trekker ut "bingen" bak så vil jeg ikke kunne åpne kasse uten og ta den ned fra stativet. Ifjor sommer hadde jeg en putekasse på lasterampa framme som jeg måtte ta ned for og komme til det oppi når senga var trekt ut.
Noen som vet om noen allerede utviklede systemer for slik holder? Ramme på hengeren er solid og kraftig stål så ingen problem med innfestingen. Hadde vært bra for vekta og kjørekomforten om jeg hadde kunne flyttet den vekta bak. Med fire barn med på tur så blir det alltids en del ting og tang som skal med.
Ett tips til andre som kjører vogner der bagasjen må ut når men skal campe og oppholde seg i vogna er og gjøre som vi pakket på turen ifjor sommer. Hvert medlem hadde sin vanntette plastkasse (fra Europris) til klær. Så fort vogna var på plass dro vi ut alle kassene og satte under vogna. Og veldig lett og holde styr på hvem sine klær til enhver tid. Siden kassene var vanntette spilte ikke været noen rolle heller. Ved nedpakking var det bare og sette kasse inn igjen. Bagasjerommet i bilen ble heller benyttet til utstyr som man kanskje måttte ha fra ved korte stopp langs veien.

_arkiv_JCP
10-03-2012, 09:51
Har dessverre ingen gode forslag, men jeg er desto mer nysgjerrig på de vanntette kassene fra Europris...:o

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

_arkiv_Lars Erik
10-03-2012, 10:30
Kassene fra Europris er IKKE vanntette, så der bør du kun lagre ting som tåler fuktighet. Monterte selv en på taket før Russlandsturen og fant snø inni kasse etterhvert.

_arkiv_Stein
10-03-2012, 10:43
Det er nok ganske stor forskjell på typer vanntett. Vanntett nok til å stå under en vogn klarer mange bokser. Festet på taket av en bil på langtur til Russland i opp mot 40 kuldegrader er vel i kategorien ekstremtest.... :-)

_arkiv_Bergum
10-03-2012, 12:02
Godt sagt Stein :-)

B4x4.no

_arkiv_Fleetwood
11-03-2012, 12:13
Alt med modifikasjoner:) Kjøpte disse helt vanlige plastkassene med tett lokk og hemper på sidene. Disse sto ute i regnvær uten problem. Men på taket på en bil i fart vil vannet få godt trykk og komme i mellom lokket og kassa. Disse er gjennomsiktige så man lett kunne se hvilken kasse man skulle dra fram. Funka helt glimrende;)

_arkiv_Fleetwood
11-03-2012, 13:46
Her kommer det litt tall og fakta om Fleetwooden.
Totale bredde er 228 og den er ca 160 høy nedpakket + takstativ.
Vekta er 1048kg og 548 kg bagasje så det er ikke en lettvekter. Bildene som er vedlagt viser (dårlige bilder) kjøkkenbenken. Får ikke taket helt opp inni garasjen så takhøyden er mye høyere når den er helt oppe. Under til venstre under benken er det kjøleskap. Utvendig bak har jeg dusj med varmt og kaldt vann. Med popup telt så kan jeg stå uforstyrret og dusje hvor det måtte være.
Bildet bakfra er der hvor jeg skulle hatt en liten rampe til en bagasjeboks.

_arkiv_trønder
11-03-2012, 16:46
Den uttrekte sengedelen har nettinglufting ser jeg. Hvordan fungerer dette i regnvær?

Er duken tett, kommer det inn vann i luftingen?

DET ligger en omtrent maken tilsalgs på finn ser jeg. Artig sak som ser tøff ut dette!

_arkiv_Terka
11-03-2012, 19:33
DET ligger en omtrent maken tilsalgs på finn ser jeg. Artig sak som ser tøff ut dette!
Den på finn er vel noe større men har også en god del mindre hjul og bakkeklaring. Campingplass-utgaven vs. Offroad-utgaven! :D

_arkiv_Fleetwood
13-03-2012, 10:18
Det er "vindu" bak nettingen slik at man kan åpne innenfra for lufting. Er slik rundt hele vogna så på varme sommerdager kan jeg har lufting 360 grader rundt og netting på hele. Er konstruert slik at vannet likevel renner lett av. Fikk prøvd den i skikkelig regn og vind i fjor sommer og den holdt helt tett.

_arkiv_Fleetwood
13-03-2012, 10:19
Hey!! Gått fra hjemmesitter til turist. Tøft:)

_arkiv_Fleetwood
14-03-2012, 21:26
Tenkte å dra vogna til Sverige denne sommeren. Noen som har noe forslag til en familievennlig campingplass? Badestrand og ellers aktiviteter når man reiser med barn fra 1år til 11. :safari:

_arkiv_ruffsen
14-03-2012, 21:42
hmm 1-11? har du på alle "avsatsene" ? merkelig stor den camperen..he he

Svenske dyreparker. en god rolig dag fra tur rutinene. hyggelige steder alle jeg har vært i.

_arkiv_Fleetwood
17-03-2012, 10:34
Du har ikke noe navn/steder som er bra. Kona vil på campingplass med de fasiliteter som det innebærer...

_arkiv_sig
17-03-2012, 11:17
Når ungene var små og vi hadde campingvogn så fartet vi en 3 uker i Sverige hver sommer.

Steder som kan anbefales med tanke på severdigheter er Kolmården Zoo og akvarie
http://www.kolmarden.com/

Øland er en veldig fin plass, er den plassen jeg har fått finest solnedgangbilder. Jeg brukte å ligge på en 5 stjerner camping sør for Bornholm.
http://www.olandsdjurpark.com/

Ellers er campingen Daftö i Strömstad populær for barnefamilier, jeg har alltid kjørt forbi. Det er jo bare nordmenn der....

Hvis dine barn er kjent med Astrid Lindgren, så er Astrid Lindgrens verden en opplevelse. Den har også egen camping i tilknytting. Det var også kveldsshow der når vi var der.
http://www.alv.se/

Det var også en bondegård en plass som var bygget om til barnas lekekasse....el traktorer, dyr, svømmebasseng etc. Men husker ikke hva det heter der.

_arkiv_Fleetwood
25-03-2012, 11:38
Takk for gode tips til ferien. Alltid lettere og leite seg fram når man har noen gode utgangspunkt. Men før ferie og alt må veden tas. Da er det kjekt med bil og henger med god bakkeklaring så man kan kjøre ut der veden er. Har og en ombygd vannhenger som fungerer utmerket til dette bruket. Kan laste den til det uansvarlige og likevel grei og kjøre med. Ikke sikkert UP er enig men hva gjør man ikke for å holde kona varm til vinteren.... Ja Ja, jeg vet det andre måter og holde a varm på men jeg må jo ha tid til og skru litt og:D

Kassa på hengeren er 260*125. Kunne vært større men får det meste man trenger med på en slik...
Mann og konbil;-)

_arkiv_trønder
25-03-2012, 12:03
Hva er totalvekten på en sånn vannhenger?

_arkiv_Fleetwood
25-03-2012, 12:05
Min veier 348 kg. Totalvekt 1600 kg:)

_arkiv_Fleetwood
30-03-2012, 16:13
Da er campen vasket og klar for årets første tur. Blir en tur til Daftø camping i Strømstad. Må få bestilt meg TurpåHjul merker så man ser hverandre langs veien. Noen som ser meg langs veien så tut...
God påske til alle her inne:lol:

_arkiv_Fleetwood
07-04-2012, 12:05
Da er vi hjemme igjen etter noen fine dager på Daftø camping i Strømstad. Litt sur vind til tider men blå himmel og strålende sol er ikke å forrakte. Selv om det var kaldt innimellom så var det likevel 10grader varmere enn hjemme.
Fikk tak i ett fortelt til campen før avreise men campen min er ca halvmeteren høyere enn ei vanlig campingvogn så det ble litt knotete. På tilbehørsbutikken i Strømstad fikk jeg bestilt fortelt opp til 290 høyde så da gikk jeg for et slikt isteden. Det andre fikk jeg heldigvis returnert.
På vei nedover så gikk pakningen mellom turbo og manifoil så i motbakkene gikk det heller labert. Fikk tak i pakningsmateriale på båtbutikken så det ble en mekkerunde på campingen. Ut med luftfilterboks, div slanger og tilslutt kom jeg til og kunne ta ut turboen. Var rester av den gamle pakningen som var brent fast så greit og få rengjort den før ny pakning. Hjem gikk den som en drøm igjen. Kona var heller misfornøyd med de tilgrisede klærne, men jeg hadde jo ikke planer om å ligge under bilen i ferien. Godt jeg hadde med førstehjelpskrinet (verktøykassa) med div nøkler. Håper resten har en god påskeferie. Legger med noen bilder, ganske greit og se hvor fam Aanensen holdt til på campen;-)

_arkiv_Fleetwood
09-04-2012, 14:26
1339

Godt mann er ferdig med påskecampingen. Slik ser det ut her idag....

_arkiv_Fleetwood
04-05-2012, 12:54
Endelig fikk jeg tak i fortelt som passer campen min. Fra bakken og opp til skinna på taket har jeg 280 når vogna står plant. Blir fort noen cm til om man må langt ut med støttebeina. Dette teltet går opp til 290 og står mye bedre av for sterk vind. Hele fronten kan åpnes så markisa blir neppe savna. 1395

Nå må det bare slutte å snø på Beitostølen så jeg kan få testa det:)

_arkiv_Fleetwood
06-05-2012, 10:56
Det sies at en møkkete unge er lykkelig. Da tror jeg i dette øyeblikk at minstemann er særdeles lykkelig:)1400
Morro å mekke bil

_arkiv_JCP
06-05-2012, 11:09
Ligner litt på han jeg henter i barnehagen :-D

_arkiv_Fleetwood
15-05-2012, 21:59
Kjøpte meg Maycomen og trenger antenne. Noen tips eller noen som har en til overs. Kjapt så jeg kan bruke den på pinsetreffet...

_arkiv_Fleetwood
28-05-2012, 18:47
Fikk testa det nye forteltet på tur i pinsa. Var i Stavern og hadde tidenes pinsevær. Teltet fungerte meget bra. Utrolig kjapt og lett å sette opp. God takhøyde og maks plass iforhold til takets bredde å tre det inn i skinna. 1419
1420

_arkiv_Fleetwood
03-07-2012, 20:55
Etter turen i pinsa er campen gul av pollen. Noen som har noe tips til hva jeg skal vaske med. Spyle først osv... Duken er av kraftig nylon og vinduene noe alla de fleste telt mm.

_arkiv_Fleetwood
04-08-2012, 19:28
Er vel den eneste i fam som likte å fricampe så vi vil bytte til en vogn mer tilpasset campingplasser. Vi har reist mye mer enn vi drømte om så vogna har fungert over all forventning men ønsker mer plass da vi har campet utelukkende på campingplasser i år. Ligger ute på finn så tips videre om noen skulle være int.... Spm ring 99344570

Harald Hansen
06-08-2012, 12:37
Lykke til med salget. Må innrømme at annonsen vekket litt ha-begjær...

_arkiv_Fleetwood
06-08-2012, 15:00
På hvilken måte?

Harald Hansen
06-08-2012, 19:32
På hvilken måte?

Ehm, at jeg kunne ønske meg en slik? Mulig jeg ikke uttrykte meg klart nok. Men både plass og økonomi setter en stopper for det foreløpig.

_arkiv_Fleetwood
06-08-2012, 19:54
Bare å slå til:). Er en veldig praktisk vogn men noen ganger må man bøye over for familieturenes beste....

_arkiv_Fleetwood
10-03-2013, 17:48
Ny sesong nye muligheter. Fikk ikke solgt vogna før høstturene ifjor så vognbytte lot vente på seg. Fleetwooden er til salgs de som måtte være int kan kontakte meg for spm og visning. 99344570. Tommy

_arkiv_Høie campers
19-05-2013, 20:42
Hei sann!

Har ei lik vogn som du har og lurte på et par ting i forhold til fortelt.
Hvordan får du festet det ned langs sidene på vogna?
Hva måtte du gi for teltet i strømstad?

Mvh Olaf og Heidi

_arkiv_Fleetwood
20-05-2013, 12:00
Hei. Ned langs sidene er det ikke festet men man setter opp to stenger som du klemmer duken inntil vogna med. Er en slags pad som gjør at det blir ganske tett. Har skinner liggende som jeg skal lage til så jeg kan sette på skjørt, slik at det blir tett under og...

_arkiv_Fleetwood
20-05-2013, 12:01
Mener prisen var ca 6000 nok...