PDA

Se full versjon : Alt mulig henger

_arkiv_qcnr
07-06-2012, 10:43
Tenker i banene å kjøpe tilhenger. Men har egentlig lyst til en som også kan brukes til
tur, flytting, søppel, etc.
Det finnes mange flotte turhengere, men med innebygd kjøkken og alt annet så er bruken
veldig begrenset.
Tredal lager jo T-10-UCH, som i utgangs punkt passer bra. Men har lyst på samme hjul
som på bilen med boltsirkel 5x120mm. Det klarer de ikke.
Noen andre som har tips til lignende hengere, byggd sin egen henger, offroad henger, etc.
Ser for meg at den må kunne tåle litt 'green laning', samt en tur for å hente grus...

_arkiv_Rudeboy
07-06-2012, 11:05
Jeg har også hørt med X antall leverandører og tredal sjøl om den fritidshengeren der for å få samme dekkstørrelse som på bilen, og 75cm karm - no dice.

Jeg har ikke søkt etter alternativ henger enda men disse tyske billighengerne som selges bl.a på Dal kunne vært et alternativ - de er dóg av aluminium og muligens tyngre enn Tredalhengeren men til syvende og sist handler det vel mer om hvor langt de kan kjøres. Hansken som kliper om kula kan byttes med letthet men hva med andre slitasjeområder på hengerne ?

_arkiv_qcnr
07-06-2012, 12:31
Hmmmm
Har nå funnet dette. Sankey ombygging (http://www.disco3.co.uk/forum/topic47201.html)
Hvordan er det med slike hengere i Norge?
Er biltilsynet skeptisk? Bedre å bygge den om først så prøve å
får skilter?

_arkiv_Terje K.
07-06-2012, 13:13
Robust og anvendelig henger. Men det første tilsynet vil henge seg opp i er hydraulisk påløpsbrems, gjetter jeg.

Mvh Terje K.