PDA

Se full versjon : To + to hjul i marka med Sjefen

Rudeboy
22-03-2015, 17:12
-Sjefen min er seks år, og liker camping i Californiaen - hun fikk drøssevis av døgn i den i 2012, og jaggu fikk hun ikke oppleve at der Ladegerät brant under der Berlin Busfestival.

Da relokerte vi ut i teltet, i bare 33' selv langt ut på kvelden. Etter den tid har vi snakka litt om å komme oss ut og se litt på det vi kan se.
Etter barnehagan fredag, hentet jeg henne med følgende ekvipasje.

http://i1066.photobucket.com/albums/u401/Yngve_Spjelkavik/Facebook/Instagram%20Photos/11005_10152647960665776_2928889271442796830_n.jpg

Skjønt - neste gang dropper jeg ikke soveposen min til fordel for Fjellduken fordi "soveposen veier så mye". Vel hadde jeg mye rart med, men etpar minus om natta i Fjellduken medførte vel at man lå og hoppa i skjelving, kaldt gitt.

Ny tur forhåpentligvis fredag i uka som kommer. Marka ligger jo bare der, fint å få brukt den til noe.

Harald Hansen
23-03-2015, 10:49
Sjøl supertynn sovepose gir stor uttelling inne i en fjellduk. Men vel gjennomført, får man si!

B4x4
23-03-2015, 12:02
Og du verden hva et par hjemmestrikka lange sokker har å si for komforten på natta....

Martins.Macs
23-03-2015, 22:39
Inspirerende! Har tenkt på noe lignende med småen men må bare be og håpe på at det slutter å regne her i Bergen en vakker dag...

Rudeboy
24-03-2015, 06:55
-Nedbør ?

Det er jo det teltet er med for ;-)

Vi hadde regn store deler av tiden etter ankomst, rakk akkurat hive i oss middagen så sier Sjefen "nå regner det" (merka jo ikke det, caps som dekker ansiktet for sånt noe i skogen).

-Imponerende nok var det no indianertromming og ville hyl på andre sia av bukta innerst i Sognsvann, tviler på det var indianere så jeg sa til henne i innsovongsfasen etter nattahistorien at det er studenene som har tatt seg en fredagstur opp dit. Og de var visstnok bare to, så da sier jeg meg fornøyd med indianerseansen i grunn.

Kommer jeg meg av forkjølelsen jeg rista emg inn i sist fredag, så blir det retur til samme område, bare fem meter lengre opp i skråninga - bedre teltplass der, så får vi bruke samma bålplassen fordi noen hadde dupa en halv pakke grillkøl der så alt vi trenger er litt opptenning og bålved som legges pent over så går vel det kølet seg til (rødsprit hjelper).
Værmeldinga fredagen sa regn som går over i sludd, men det var bare regn - hun syns det var spennende å se regnet ha samlet seg til små perler av is på teltduken da vi tok ned basen og gjorde klar for å dra, og så satte jeg henne i søppelturer, hun frøs litt så da skal man jo bevege seg - nede ved vannet er en rasteplass med to søppeldunker og dit fikk hun leke seg ned tre ganger med overflødig vekt vi hadde etter middagen dagen før og frokosten lørdag 8-)

Værmeldinga nå freddan sier egentlig det samme med den forskjell at det blir overskya lørdagen, nå i helga var det solskinn og flott vær som ventet. Hun får se hva Far mener med at det ikke finnes skjitvær (som mora, jenta fra Tonsenhagan, har lært henne finnes - jeg sier man kler seg så været ikke når oss og så er det bare vær, alt sammen) når vi er ute enten det er de 33' i Berlin da vi var på Altes Lager sør om Berlin for snart tre år sia, eller om det er lett vårcamp i nullføre med og uten nedbør :safari:

Får se om jeg kan finne på ting hun kan leke med så blir det vel lettere for henne, pinne- og kongledyr er enkle hjelpemidler i denne verden men gir stor nytteeffekt hos sluttbruker, som voksne ville sagt det.