PDA

Se full versjon : redde gammelt innhold

arnfinnr
10-05-2015, 00:42
lurer på om innlegget jeg lagde om poletta-restaureringen er tapt for alltid? bare eldre innlegg som er gjenopprettet..

Rudeboy
10-05-2015, 10:06
-Hvor langt tilbake i tid skal du ? Harald lagde jo Arkiv-folderen for det som engang var, før forumet ble objekt for hat fra hackerne.

Finner du tingene der ?

http://turpaahjul.com/forum/forumdisplay.php?22-Arkiv

arnfinnr
13-05-2015, 09:53
Dessverre er ikke mine innlegg om Poletta-restaureringen i arkivet. Burde visst visst bedre, dumt av meg å bare lagre det i forumet.

Rudeboy
13-05-2015, 12:43
Nei, det vil jeg ikke si. Men dumt, som du kaller det, å ikke ha egen kopi noe steds hen, f.eks i en s.k nettsky paralellt med her kunne kanskje ha vært et tema.

Mista jentungens første to og et halve veldokumenterte år takket være Hewlett Packard som lager skræp-laptoper og siden den tid dobbeltlagrer jeg alt. Sånn i tilfelle.

Sig
16-05-2015, 11:57
Har sett det opp igjennom alle år. Forumer kræsjer, forum oppgraderes/ endrer leverandør og spesielt bilder lar seg ikke konvertere.

Har bilder på egne webhoteller, får alltid mine bilder frem uansett hvordan det tukles til. Noe verre blir det når hele tråder forsvinner.

For min del så bruker jeg www.jotta.no som etter mine tester så langt for meg er den beste backupløsningen som jeg har kommet frem til.

arnfinnr
17-05-2015, 11:31
Bildene er jo ikke det verste egentlig, de har vel de fleste kopi av både lokalt og i forum eller skytjeneste. Men det er en smule ergelig at beskrivelser og kommentarer man har brukt mye tid på bare forsvinner. Mister litt motet, så enten får man ta det til etteretning og sikre det lokalt eller så blir det nok til at man ikke gidder å publisere...kjenner at det heller mot det siste for min del