PDA

Se full versjon : Eksistensielle spørsmål

Stig
23-08-2015, 23:54
Jeg har vært innom forumet sporadisk i lang tid nå. Ikke innlogget, men bare for å sjekke om det er aktivitet her.
Det er det i praksis ikke.

Før forumet ble hacket og forsvant i lang tid, var jeg sånn noenlunde aktiv her. Derfor vil jeg kommer med noen betraktinger angående forumets framtid.

Forumet er i praksis helt dødt nå. Alle poster fra "gamledager" er praktisk talt ikke tilgjengelig for aktiv bruk lengere. Administrator/forumeier er helt fraværende. Ingen av de tidligere bebudede tiltak for "restart" av forumet er gjennomført.

Jeg mener det var feil politikk å ha kun en moderator som alt står og faller på. Vi har sett resultatet av dette.
Det gjorde at man ikke klarte å håndtere hackingsituasjonen effektivt, ettersom den eneste moderatoren da ikke var tilstrekkelig tilstede av ulike årsaker. Og med respekt for alle forumdeltakerne som har brukt mye tid og energi på å skrive innlegg på forumet, så må ikke en slik situasjon gjenta seg. Det ligger mange "arbeidstimer" bak alle de interessante innleggene og trådene som alle vi på TPH har lagd. Et forum er summen av arbeidet til alle forummedlemmene. Et forum er ingenting uten det medlemmene skriver.

Etter å ha vært medlem nesten siden starten, så føler jeg et sterkt eierskap til TPH. Det er jeg sikker på at alle de andre aktive brukerne også gjør. Dermed blir det ekstra sårt når alt bare blir spylt rett i dass!

Jeg kommer ikke å bli aktiv igjen her inne før jeg føler trygghet for at TPH er levedyktig. Å bruke tid og krefter på noe som kanskje blir borte igjen er helt uaktuelt.
Jeg mener det må inn minst en moderator til, som også kan håndtere feilsituasjoner i softwaren.
Arkivet bør bli aktivt igjen hvis mulig.
Alle tidligere forummedlemmer bør få e-post e.l.
Det er sikkert andre ting som også kan gjøres for å få forumet opp igjen.

Å lage trivielle innlegg bare for å prøve å dra igang aktivitet synes jeg blir kunstig åndedrett. Jeg må bli overbevist om at dette er liv laga først.

Harald; du må komme på banen og ta styringe snart!

Jeg drar på tur så lenge... Håper vi høres!

Rudeboy
24-08-2015, 09:32
-Støttes.

Og det knippet folk som har funnet fram til nye TPH er vel ikke alle som var på det gamle ? Hvorfor det er kun en mindre håndfull bidragsytere her nu, må fuglene vite men man mener kanskje en ikke har noe å bidra med ? (Det vil jeg si er feil innstilling, selvsagt har man jo det - fyr igang egen prosjekttråd eller ta bilder en dag du er ute og legg inn under "turer" så er du i gang).

Jeg sitter av årsakene Stig nevner inne med bokanmeldelser som f.eks Survival of the Quickest, Drive Nacho drive (samt oppfølgeren som jeg holder på med) + 927 Days of Summer og etpar reiseskildringer til som i utgangspunktet hadde hatt noe her å gjøre som inspirasjon for andre, evt informasjon om bøkene.

Kick it!

Sig
24-08-2015, 10:38
Mener svakt å huske at når nytt forum kom så fikk bare en knippe folk beskjed om det, mulig det var tiltenkt som en oppstart og uttesting. Vet vi at resten av folket fikk beskjed om det?

Jeg sjekker innom her av og til. Men er langt mindre enn tidligere. Må innrømme at jeg flere ganger har tenkt å skrive noe, men så orker jeg rett og slett ikke. Jeg er på andre forum som dekker min del av bil, her var det kun turene.

Samtidig så har jeg full forståelse for hvis eier har funnet seg andre interesser eller hobbyer.

Bernhard
25-08-2015, 08:06
Hei,
på tide med litt fakta: iflg FB har mellom 25-30 personer sett de innleggene som er skrevet om ny adresse, turer og møter. Det kan vel ikke kalles "noen få"?
Hvis vi skal ha et levende forum, bruk det!
Hva er problemet?
Bernhard

Rudeboy
25-08-2015, 09:14
Problemet er vel at det er noen få stykker som er her. 25 - 30 pax er få. Hvor mange av dem løfter en finger for å få ut poster her, enda færre.

Jeg er ikke ute etter å se hvor mange leser innleggene mine, aller om jeg er, men det er da et minstekrav til et forum at det ikke bare har stigende antall og med det økende relevans ?

Uten relevans sier jeg meg fremdeles enig med Stig :D

Jeg kan legge mine anektoter på bloggen min isf å dele med andre, det er mest for mentalhygienens skyld at jeg skriver online.

radovan
27-08-2015, 09:12
For min eigen del er det såpass lite reising både på og utan hjul at eg har ikkje stort å skrive om i så måte. Eg hadde ikkje mykje å kome med før heller, men då kunne eg jo kommentere andre trådar, eller lage meg ein åpen post-tråd mellom reisetrådane utan at det vart for påfallande med tompratet mitt.

Etter all nedetida ser det ikkje ut til at forumet kjem opp i kritisk masse. Det er vel ikkje interesse for forumet lenger og i og med at det framstår som dødt kjem det vel heller ikkje nokon nye og skriv lenger.

Som sagt, utan moderator og skikkeleg styring er det lite håp.

haakonbs
10-09-2015, 20:30
Vet om folk som har forsøkt å registrere seg men ikke fått det til. Synd det er blitt sånn. Håper Harald får tilbake forumet sånn de var :)