PDA

Se full versjon : Katastrofe vs Ingenting varer evig - pakning på thermoskanna røyk

Rudeboy
05-10-2018, 09:55
Jeg har ei fin-fin 1.5liters Thermoskanne - nei, ikke "termokanne" men ei fra Thermos (C). Den har tjent meg både lenge og vel men idag da den skulle fylles iht rutine, så jeg at O-ringen var slitt og blitt mer til en I-ring (ehhh...?).

Så da googlet jeg og fant f.eks disse som leverandør
https://www.totalprofil.no/sortiment/hjem-hushold/kjokken/kanner/53334910-130398/thermos-kanne-1-5-l.htm

...men som en av deres konkurrerende firma med identisk oppsett på websajt, sa det så selger de til bedriftsmarkedet og siden jeg var så freidig å vedlegge logo så slo de på stortromma og sa at for NOK 5.000,- kunne jeg få kjøpe seks kanner med logo av dem selv om jeg er privatperson. Ironisk nok, kom man rett inn til kanna og ikke bedriftsbeskrivelsen da jeg trykket meg inn på sajten deres, men la gå. Jeg ønsket dem god helg og gikk på kilde.

På Trollåsen i Oppegård (?) ligger Thermos HQ Norway. Kanskje de kan levere ei kanne, kanskje de kan levere ei med logo og / eller kanskje de kan levere O-ring til korka på den jeg har. Jeg venter i spenning.

Bilrelatert ? Jo, både bil og vesparelatert - denna kanna er med på alle turene mine og har fast plass i matdelen av skapseksjonen i Vidvandre. Selvsagt har den også vært med på vespatur siden den med letthet får plass i en bag jeg pleier stroppe på sadelen 8-)

Steike, det hadde vært fint om jeg fikk erstattet O-ringen, alternativt ei ny kanne før vinteren setter inn. -Alternativet ønsker jeg ikke å snakke om.

Jeg har etpar Hammarplast SAREK termosflasker som jeg bruker til hhv kaffe og kokvatn, men de er ikke for hurtigbruk - den SAREKen jeg bruker til kaffe er for dag 2-bruk. Thermoskanna på 1.5 liter med hank og nå defekt tettering pleier jeg ha til Dag 1-kaffen, siden de to termosene varmer såpass forskjellig. Det er kanskje et luksusproblem å ha to kanner for kaffen, men så liker jeg kaffen min, da.
At jeg også har en Hammarplast pølsetermos hører med til historien og jeg tror jeg har en Stanleytermos liggende også.

Når dette igjen er på stell - kan bare zombiene våge å komme (siden tyskerne eller russen uteblir).