PDA

Se full versjon : Gassgrill for campingbruk

Rudeboy
08-10-2018, 10:51
Denne må jeg innrømme har så godt som sneket seg under radaren min for gadgets og ting man bør ha med seg, dels fordi jeg vagt kan erindre å ha sett reklame for den (og det fra en mann som hater reklame og gjør sitt ytterstefor å unngå reklame, sier jo sitt) engang i tiden og dels fordi at jeg fikk "åj, hva er dette for magisk, skinnende ting" da jeg så den brukt av fire av mine med-campister under årets Drammenstreff for VWBus.no/forum i juni.

Lang intro lover noe godt. Dette er enklest beskrevet en campinggassgrill for vårt bruk på størrelse med disse campingkokeapparatene med enkeltbluss flere av oss har fra før av (jeg er på min andre, etter å ha hatt den forrige i åtte år ville den ikke mer og jeg måtte handle ny på Atrå i Tinn forrige helg ifm Buscamp).
Den drives av propan/butanblanding levert i sprayboksstørrelse gassboks, som ett- og dobbeltblussapparatene.

For Coopmedlemmer ser jeg at prisen har gått noe opp men så får man jo kroner tilbake, så noen syns vel det ikke gjør noe
https://coop.no/sortiment/obs-bygg/hageuterom/grill/gassgriller/nordic-season-4686804?variantCode=301177

Leverandør (importør?)
http://nordicseason.no/support/produktmanualer/gassgrill_manualer/summer_bbq/

Var for salg tidligere hos Elkjøp
https://www.youtube.com/watch?v=lqbuSoGIrIQ

Denne grillen kan anvendes som kokeapparat ved å flytte om på medfølgende deler som skal være ved brenneren "inne" i grillen, tar du vekk grillinnsats får du kokeapparat og ved å legge på grilldelene har du tryllepoff! gjort apparatet om til en grill i en håndvending.
Youtubesnutten sier det tar ett minutt å få den klar for grilling og det gjør jo at den er enormt mer anvendelig enn de engangsgrillene jeg opp gjennom årene har brukt - for ikke å snakke om at jeg slipper å forsøple verden med alupanne og nedbrent køl. Dere som kanskje har testa disse gassgrillene man har hjemme, kan mer om tidsaspektet ved gassing (som leder til steiking og ikke grilling, jf en kokk jeg kjenner).

Bruksanvisningen hos Kjellerfolket som fører merket, hevder at det tar 5 minutter så er grillen kjølt ned og kan pakkes ned i plastkofferten den leveres i og da stoler jeg på at 5min er tiden det tar. Det kan man ikke si om kølgrillene, ikke engang engangsgrillene som jeg utallige steder har måttet løfte med f.eks Leatherman og så dyppe i nærmeste fjellvann eller bekk før den kjøler seg ned på omtrent like kort tid men da er full av flytende gugge. Sånt slipper man.

Samvirkelaget skal ha kr. 549,- nå off season (hah, hva veit vel de om når sesongen slutter! Grillsesongen er helårbasert hos oss som griller) men jeg mener i mitt stille sinn at akkurat dét er den vel verdt. Jeg er i prosess med å få hjem en grønn en, og ser for meg å hente den samme eftan som jeg henter scootern fra Oslo scootercentral der den har stått på service/rep noen dager. Det blir på torsdagen.
Så da blir det grillings på torsdagen, fredagen og lørdagen for å lære seg å kjenne denna der.

Ironisk nok mistenker jeg at denne flerfunksjonsdingsen til en viss grad kommer til å erstatte ettbluss-kokeapparatet jeg handla meg i Tinn men sånn er livet - da kan jeg ha ettblussapparatet stroppa til scooteren for bruk på turene den blir brukt på og så er grillen i bilen istedet :safari:
Skal se om jeg ikke kan følge opp innlegget med brukstest, kanskje også satt og sett opp mot ettblussapparatet og diverse annet man har for oppvarming av mat.