PDA

Se full versjon : Nokia N95 får slakt som GPS-system

Harald Hansen
23-04-2007, 10:29
Fra VG (http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=172153).

De første meldingene om den nye Nokiaen virket jo veldig lovende, men dette så jo ikke så bra ut. Ikke for det at jeg har tenkt å bruke 6k på en mobiltelefon, men om et år eller to kunne det vært aktuelt.

_arkiv_freshmaker
23-04-2007, 21:26
Fullstendig enig med VG.. Hadde muligheten til å prøve denne telefonen i 2 uker (akkurat levert fra meg) og ble ikke imponert over noen av funksjonene.. Brukte ekstremt lang tid på å finne satelittene og var upresis.. Takke seg til gps`er som er lagd for nettopp det..

_arkiv_Stig
24-04-2007, 08:34
Nokia (disconnecting people) er vel så ekstremt opptatt av å være først ute med siste skrik innen all mulig jallafunksjoner på mobilene sine at det går utover kvaliteten.

Jeg skyr Nokia som pesten og kommer ikke til å nærme meg en slik etter at jeg for et par år siden var på FBI (Forbrukerinspektørene/NRK) pga sinnsykt mange feil og dårlig kvalitet på Nokia sine mobiler. Da kom det også fram feilstatistikk fra de forskjellige merkene som var direkte tragisk.

Og ja, jeg vet det er noen som har hatt sin Nokia i mange år, og synes den er bombesikker. Det er vel forsåvidt helt uinteressant, så den personen trenger ikke nevne det. :wink: Statistikken viste helt klart en klasseforskjell når det gjelder feilhyppighet. Nokia hadde dobbelt så mange feil som alle de andre telefonmerkene som faktisk lå noenlunde likt!

Så jeg er ikke overrasket over at denne GPS-dingsen ble slaktet.

Harald Hansen
24-04-2007, 13:02
Den blir jo slaktet på at den er lite brukervennlig og har lav ytelse, så feilene kommer bare senere, Stig! :twisted:

_arkiv_freshmaker
26-04-2007, 21:09
Enkle telefoner har vel grei kvalitet, men når finnene begynner å tenke går det gale.. :lol: Har utrolig god erfaring med Sony Ericsson da, men nå har jeg begge deler og nokiaen har funket veldig bra så langt..