PDA

Se full versjon : Ting og tang etter oppgraderingen

Harald Hansen
14-07-2007, 09:57
Da har jeg aktivert den nye forumprogramvaren. Det er noen punkter jeg skal ta tak i, men foreløpig ser det ut til å virke. Hvis dere snubler over noe som ikke virker, så vær snille å post det i denne tråden!

Ting å ta tak i:
o Bilder og nyheter på forsiden, ikke bare overskrifter
o Norsk tekst

Harald Hansen
15-07-2007, 17:34
Der ble det norsk, i alle fall. Mulig dere må innom brukerprofilen og sette språk til norsk selv, men jeg skal se om jeg får satt det som standard for alle.

Stig
16-07-2007, 09:06
Linker åpnes i samme vindu. Jeg synes det er en stor fordel om de åpnes i en nytt vindu.

Harald Hansen
16-07-2007, 09:19
Linker åpnes i samme vindu. Jeg synes det er en stor fordel om de åpnes i en nytt vindu.

Da noterer jeg meg at vi er uenige... :D Hvis du bruker Internet Explorer eller Opera holder du nede shift-tasten når du klikker på linken, så blir det et nytt vindu.

Stig
16-07-2007, 09:28
Da noterer jeg meg at vi er uenige... :D Hvis du bruker Internet Explorer eller Opera holder du nede shift-tasten når du klikker på linken, så blir det et nytt vindu.
Tsk... da må jeg jo aktivere venstrearmen også! :roll: Det blir jo som å kjøre automatgir med clutch... :x

:wink:

Stig
19-07-2007, 12:52
Det går ufattelig tregt. Vet ikke hva som gjør det, men andre nettsider og forum går ikke slik treghet som dette forum.

Hver gang jeg har gjort en handling, så kommer det opp en sånn idiotmelding om at jeg har gjort en handling. Dette er helt unødvendig, og spesielt irriterende er det siden det går så tregt å laste ned en side. Denne meldingen blir jo hengende 10-20 sek. minst. Hvorfor er egentlig den meldingen der? Ikke bare er den helt uten mening, den er ulogisk også. Det finnes jo en del sikkerhetsfunksjoner i Windows og annen programvare der man må bekrefte at man ønsker en handling utført før den utføres. Men at man trenger en egen melding som forteller at man nettop har utført noe er bare for dumt. Er det for folk med extrem korttidsminne?

Skrotsnokelaget
19-07-2007, 15:13
Jeg merker ikke noe til at forumet går tregt.Bruker Mozilla Firefox nettleser.

Harald Hansen
19-07-2007, 20:07
Jeg skal kikke litt på de unødvendig medlingene og se om det er mulig å få slått de av. At ting går tregt har heller ikke jeg merket noe til. Jeg testet forumet med IE og Opera.

Stig
02-08-2007, 14:17
Det går tregt å laste opp sider fra dette forum, som nevnt tidligere. Det er merkbar forskjell mellom dette og f.eks. LR-forum og vwbus.no.

Jeg skulle fremdeles ønske at linker åpnes i nytt vindu!

Og så var det de derre smarte meldingene som kommer opp hver gang jeg har gjort noe bare for å fortelle meg at jeg nettopp har gjort noe...

Stig
03-08-2007, 11:01
På åpningssiden står det et felt som heter "nye innlegg".

Selv om jeg har vært og lest alle innlegg, så står det fremdeles et visst antall "nye innlegg" her. :shock:

Harald Hansen
03-08-2007, 13:01
Selv om jeg har vært og lest alle innlegg, så står det fremdeles et visst antall "nye innlegg" her. :shock:

Jeg er ikke helt sikker på hvorfor. Hvis man logger ut og inn igjen så viser den riktig, altså antall nye innlegg siden sist man var innom. Ellers så virker den som den uansett viser innlegg fra det siste døgnet, om man har vært innom flere ganger. Men når jeg bytter fra jobb-PC til hjemme-PC virker den riktig igjen. Det viktigste er vel uansett at man ikke går glipp av noe...

Lars Erik
03-08-2007, 14:52
Jeg bruker IE og alt har blitt tregere. Det er blitt en utfordring å forflytte seg rundt i forumet. Har begynt å drikke kaffe ved pc'n :D Ett trykk på museknappen, en slurk av kaffen o.s.v
Må legge til at jeg har oppdatert til den siste versjonen av IE.

Harald Hansen
19-08-2007, 18:39
Da har RC4 av forumprogramvaren kommer. Den retter opp en hel drøss med småfeil, så jeg skal installere den en dag.

freshmaker
25-08-2007, 18:06
Jeg synes også det er utrolig treigt nå. Og enig med stig om å åpne i nytt vindu.

Stig
02-09-2007, 15:10
Hvorfor er plutselig BBCode av når jeg prøver å svare på en tråd under "nyhetene på hovedsiden"??? :evil:

Harald Hansen
02-09-2007, 19:57
Hvorfor er plutselig BBCode av når jeg prøver å svare på en tråd under "nyhetene på hovedsiden"??? :evil:

Hmm, det er ikke for meg. Det eneste som er av er Flash... Er det noen andre også som ser dette?

Stig
13-09-2007, 09:36
Nå er jeg vannvittig irritert på at linker åpnes i samme vindu! :evil: :evil: :evil:

Dette er det eneste forumet av alle de jeg bruker mer eller mindre hyppig som har det slik.

KAN DETTE VENNLIGST ORDNES?

Hvis moderator ikke er enig med meg, foreslår jeg et valg. :D Jeg er sikker på valgseier! Og det uten overflødig valgflesk... :lol:

Harald Hansen
13-09-2007, 12:19
Ok, ok, ok! Hvis det er så stor kilde til irritasjon så skal jeg heller kikke på å ta det bort igjen. Hvis ingen andre hisser seg opp, da? :P

Forøvrig så er TPH ikke et demokrati, men et opplyst enevelde. 8)

sindrehauglum
13-10-2007, 13:12
PM
Jeg forsøkte å sende en PM til deg Harald nå nylig, men PM'en vil ikke forlate utboksen. Je regner med at den skal vekk fra utboks og bli synlig i sendte meldinger.

Harald Hansen
14-10-2007, 18:06
PM
Jeg forsøkte å sende en PM til deg Harald nå nylig, men PM'en vil ikke forlate utboksen. Je regner med at den skal vekk fra utboks og bli synlig i sendte meldinger.

Jeg fikk nå en PM, da.

sindrehauglum
14-10-2007, 21:15
:D Ja, nå ligger den i "sendte elementer". Da fungere det..

Harald Hansen
27-10-2007, 17:22
Da er det bilder og tekst igjen på forsiden! 8)

Reisende Mac
26-11-2007, 03:39
...og jeg banner meg fremdeles blå over at linker ikke åpner i nytt vindu/ny tab (jeg bruker Opera). Jeg er så vandt til dette fra andre fora, og da blir det ikke til at jeg holder shift nede når jeg trykker på linken.
Resultatet er som oftest at jeg trykker på link, ser på siden det er linket til, lukker siden -og dermed forumet. Jeg blir forbanna, og gidder ikke gå inn på forumet igjen, ei heller for å svare på innlegget der linken var...
Kall meg lat, men sånn er det.

Harald Hansen
26-11-2007, 08:28
Slappfisker! Jeg fant en løsning for å få oppførselen som dere vil ha den. Jeg får se og få kikket på det i løpet av uka.

Stig
21-12-2007, 09:20
Til julenissen
Nordpolen

Jeg har vært ganske snill i år, og sender derfor dette lille ønske i all ærbødighet:

Jeg ønsker meg at linker åpnes i et nytt vindu.

Vennlig hilsen
Stig

Harald Hansen
21-12-2007, 10:44
Det har jeg også lovet deg, Stig, men er det julaften ennå? Jeg bare spør! Hæ? Hæ? :mrgreen:

Stig
21-12-2007, 11:17
Nei nei. Men jeg må jo sende ønskelisten til julenissen litt før jul da... :wink:

Så skal jeg nok smøre meg tålmodighet, og ikke åpne gaver i nytt vindu før julaften! :lol:

Stig
10-01-2008, 12:55
Jeg var tydeligvis ikke snill nok i fjor...

Reisende Mac
10-01-2008, 15:33
...ikke jeg heller.

freshmaker
22-02-2008, 21:53
...og jeg banner meg fremdeles blå over at linker ikke åpner i nytt vindu/ny tab (jeg bruker Opera). Jeg er så vandt til dette fra andre fora, og da blir det ikke til at jeg holder shift nede når jeg trykker på linken.
Resultatet er som oftest at jeg trykker på link, ser på siden det er linket til, lukker siden -og dermed forumet. Jeg blir forbanna, og gidder ikke gå inn på forumet igjen, ei heller for å svare på innlegget der linken var...
Kall meg lat, men sånn er det.

Er helt enig her, og dette sammen med endel andre grunner har gjort at jeg ikke har vært så aktiv på en stund.. Men merker at treigheten på forumet er borte nå :D

Reisende Mac
04-06-2008, 22:57
Hvorfor er alle klokkeslett på oversikten over tråder i 12-timersformat med am og pm? Er ikke det litt som å bruke... la meg se.... tommeskruer? og miles... og fot?
Er det noe jeg må sette opp, eller er dette låst fra høyre hold?

Harald Hansen
05-06-2008, 05:59
Du kan styre det selv i brukerinnstillinger. Jeg satte standard til et mer "europeisk" format, og så får dere heller overstyre det lokalt i deres profiler om dere ønsker.

Skrotsnokelaget
05-06-2008, 07:04
Hvorfor er alle klokkeslett på oversikten over tråder i 12-timersformat med am og pm? Er ikke det litt som å bruke... la meg se.... tommeskruer? og miles... og fot?
Er det noe jeg må sette opp, eller er dette låst fra høyre hold?

HC da. Tommeskruer er jo helt normalt i vår LR verden. Blir varig skadet av å rote med engelsk bil :lol:

Harald Hansen
05-06-2008, 08:19
Er ikke tommeskruer egentlig et torturinstrument fra middelalderen?

Skrotsnokelaget
05-06-2008, 09:43
Hos meg er forvirringen total til tider med både amerikanske og engelske tommer :lol: Forresten så er vel forvirringen konstant uansett for min del :oops: Unimog ,LR og Dodgevan sier vel sitt. For å ikke snakke om alt rart man har hatt av kjøredoninger opp igjennom åra. Huff nå spora det helt av her :P

Reisende Mac
05-06-2008, 09:56
Jeg satte standard til et mer "europeisk" format

Høh! DEN på du lengre ut på landet med! Jeg har da reist såpass mye i Europa at jeg er fullt klar over at de fleste siviliserte europeiske land operer med 24-timersklokke. 8)

Harald Hansen
05-06-2008, 10:03
Jeg satte standard til et mer "europeisk" format

Høh! DEN på du lengre ut på landet med! Jeg har da reist såpass mye i Europa at jeg er fullt klar over at de fleste siviliserte europeiske land operer med 24-timersklokke. 8)

Eeh, har du trykket "refresh" i det siste? :mrgreen: Jeg satte det altså i det jeg skrev den posten over...

Reisende Mac
05-06-2008, 13:04
Aha!

....men, da kan vi være venner igjen. :elg:

Skrotsnokelaget
05-06-2008, 13:36
Og roen og freden senker seg atter over vårt lille land :lol: ellers trur jeg varmen tar på seriøsiteten vår idag 8) Lurer på om jeg skal stikke hue i fryseboksen et kvarters tid.

Stig
09-10-2008, 21:15
Det har jeg også lovet deg, Stig, men er det julaften ennå? Jeg bare spør! Hæ? Hæ? :mrgreen:
Nå går det med stormskritt mot jul. Igjen. Og du vet hva som står på ønskelisten min. Enda! :roll:

Man skal vel ikke la seg irritere over bagateller, det finnes nok av problemer i verden... MEN, det jeg ble litt irritert her om dagen når jeg hadde skrevet et passe langt innlegg, og bare skulle teste at linken jeg hadde lagt inn virket... Da ble jo selvfølgelig det innlegget borte... :evil:

God jul! :lol:

freshmaker
09-10-2008, 21:46
Nå går det med stormskritt mot jul. Igjen. Og du vet hva som står på ønskelisten min. Enda! :roll:

Man skal vel ikke la seg irritere over bagateller, det finnes nok av problemer i verden... MEN, det jeg ble litt irritert her om dagen når jeg hadde skrevet et passe langt innlegg, og bare skulle teste at linken jeg hadde lagt inn virket... Da ble jo selvfølgelig det innlegget borte... :evil:

God jul! :lol:

Du er fremdeles ikke alene..

Stig
23-11-2008, 01:30
Lurer på om julenissen har fått ønskelista jeg sendte...

En annen ting: hvorfor husker ikke forumet meg? Selv om jeg krysser av i boksen for "husk meg" ved innlogging, så hjelper ikke det... :?

Harald Hansen
23-11-2008, 07:34
En annen ting: hvorfor husker ikke forumet meg? Selv om jeg krysser av i boksen for "husk meg" ved innlogging, så hjelper ikke det... :?

Ehm, dette fungerer for meg på de forskjellige nettlesere og operativsystemer jeg bruker til daglig. Du har ikke fått satt nettleseren din til å avvise "cookies", da? Noen andre som har sett denne?

Stig
07-01-2009, 09:03
Nå mister jeg snart troen på julenissen :x

Fikk ikke det jeg ønsket meg i år heller. :wink: Får håpe det blir likar' dette år! :roll:

Og en ting til: jeg brukte lang tid på å skrive dette innlegget fordi jeg ble opptatt med noe annet på jobb. Og når halve bygda blir uten strøm, så bør jeg jo reagere... Saken er den at når jeg omsider skulle poste posten her, så ble jeg kastet ut! Måtte logge inn på nytt og så skrive hele posten på nytt. Hvorfor blir man kastet ut etter såpass kort tid? Og fremdeles husker ikke forumet meg.

Harald Hansen
07-01-2009, 09:22
Det ser ut som om det bare er du som konsekvent blir glemt, Stig. Jeg er tilbøyelig til å tro at problemet er i din ende.

Timeout er satt tid "ubegrenset" i kontrollpanelet. Jeg tror kanskje dette henger sammen med det første problemet ditt; altså at forumet har hatt tid til å glemme deg igjen.

Reisende Mac
07-01-2009, 11:37
julenissen finnes ikke.... Linkene åpner ihvertfall ikke i nytt vindu nå heller, og det er bevis godt nok for meg.