Se full versjon : Sidetelt
Lars Erik
29-09-2008, 17:19
Hallo venner.
Jeg prøver å finne ett sidetelt som kan modifiseres til å passe Gråtassen min (vw lt 28) Er der noen her som vet hvor slike selges. Skal kunne settes opp raskt og ikke veie all verden.
Skrotsnokelaget
29-09-2008, 19:49
Jeg har et sidetelt til Hi Ace liggende.Det er forholdsvis høyt. Mulig det kan passe. Frittstående type. Du måtte nesten tatt en tur og sett på det. Tviler på at jeg kommer til å bruke det da jeg kvitter meg med Nissan etterhvert og planlegger markise til Negerbussen.
Har du fått noe i posten fra Kongsberg?
Lars Erik
29-09-2008, 20:00
Hallo
Her har ikke postmannen fra Kongsberg vært ennå. Den som gleder seg må vente lenge, er det noe som heter ;-) Har du noen mål på teltet og kanskje ett bilde eller to, og hvordan fester jeg det til bilen.......
Harald Hansen
29-09-2008, 21:13
Jeg har et Ventura Freestander (se denne tråden (http://turpaahjul.com/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=323)). Konstruksjonen er som et fortelt, med metallrør, plastikk i taket og tung duk på sidene. Det står helt fint på egen hånd uten bilen. Om det passer på LT vet jeg ikke, men du kan låne det for å sjekke. Mulig at du helst burde ha den største modellen. Vi er fornøyd med det. Den største ulempen er egentlig at det er litt stort og tungt, og tar noen minutter å sette opp.
Data:
Colours:
> Marine/sand, Verde/sand
Ground size :
> Approx. 300 x 205 cm (depending on height adjustment on frame)
Heights:
> Low model for access between 170 and 250 cm, or high model for access between 240 and 270 cm
Canvas:
> Heavy fibre -dyed acryl
Roof:
> Coated polyester Frame:
> Steel frame
Features:
> Back Panel with two vertical zips for easy access from the vehicle
> The front panel can be removed or rolled down
> With a door in the right side, and the left side can be rolled up or lifted out as a sun canopy with two poles (optional extras)
> Beading in two positions, a sleeve for a pole connection and rivets for guy lines, providing a choice of methods for joining to the vehicle.
> Storage bags, curtains and pegs
Lars Erik
30-09-2008, 04:50
Takk skal dere ha gutter. Det ser ut til at jeg må ta bobilen opp til Kongsberg område snart. Teltet ditt var helt topp Harald. Er det noen av dere som har en prisantydning ? Har du mål på ditt Bjørn-Ole..
Harald Hansen
30-09-2008, 05:58
Tror mitt kostet nesten 6000,- nytt.
Her (http://www.campingnorge.no/Om-fortelte/Oppsetting-av-Ventura-Freestander-bustelt.html) er forresten en bildeserie om hvordan det settes opp.
Skrotsnokelaget
30-09-2008, 13:34
Er nok samme størrelse som Harald sitt tror jeg. Lurer på om det er et Isabellatelt. Jeg ga 1100.- for det brukt så det må bli billigere enn det. Må nesten ta en tur og se om det er brukbart. Jeg synes det var noe herk å sette opp.Er vel ikke verden mest tålmodige :lol: Passer vel bra med en høsttur på fjellet nå med mellomlanding her. Hvis det ikke skulle klaffe er det mulig jeg passerer Moss om to-tre uker. Kunne eventuelt slengt det av og så kunne du sett på det og vurdert om det er noe du kan bruke.
freshmaker
01-10-2008, 11:01
Tror mitt kostet nesten 6000,- nytt.
Her (http://www.campingnorge.no/Om-fortelte/Oppsetting-av-Ventura-Freestander-bustelt.html) er forresten en bildeserie om hvordan det settes opp.
Ventura freestander ligger vel nytt på ca. 6500 for lav og 7500 for et høyt nytt nå.. Dette er et kanontelt.. Men jeg hadde nok heller prøvd å få tak i en Caravanstore zip til bilen din.. Er ikke frittstående, men blir nesten like tett..
vBulletin v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.