Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14

Tråd: Polarsirkelveien fra kyst til kyst

Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Østfold mafia`n

Standard Polarsirkelveien fra kyst til kyst

Tlf rapport fra Lars Erik
    Han er nå ved Østersund og det er 35 minusgrader der.
    han kjører videre for å finne et varmere sted, hvis ikke så vil bilen stå å gå i natt he he.

Ble medlem
    Feb 2010
    Sted
    Oslo

Standard

Da jeg kjørte LT 4x4 opp til Trondheim for 2 helger siden hadde jeg litt over 20 blå i Østerdalen, som var kaldeste vi hadde hatt i landet denne vinteren. Kanskje litt fordi vi ikke har hatt særlig vinter i Oslo ennå, men det var KALDT ute, og jeg måtte kle på meg maks i bilen også. 35 minus er VELDIG kaldt. På grensen til å bli problemer med diesel som stivner, kjølevæske som slutter å være væske, olje som blir tykk og selvfølgelig at det blir vanskelig å holde OK temp i bilen. Det er jo ikke umulig at han får enda kaldere dager... Jeg liker godt tanken på en vintertur som dette, men jeg har full respekt for problemene med det. Min bil skal også funke for sånt, men foreløpig mangler endel.
    [COLOR="DimGray"][B]To[/B] stk (!) [URL="http://turpaahjul.com/forum/showthread.php?t=2288"]1988 VW LT4x4[/URL] en blir turbil, en selges snart. 1997 Vito 108D småtur og bruksbil. 1965 [URL="http://daimler-v8.blogspot.com/"]Daimler 2,5 V8[/URL] (Jaguar Mk2) restaureres. Litt små seilbåter etc, som tar mer av min tid[/COLOR]

Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Østfold mafia`n

Standard

Lars Erik rapporterer at de har overlevd første natta
    Er varmt der nå... Bare 20 minus!

Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Østfold mafia`n

Da er de videre på ferden
    De hadde startproblemer pga kulde og pyra under motor med det de hadde
    Rødsprit varmen funka bak også men bilen er nedsotet og trenger litt vask baki
    Hehe

Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Østfold mafia`n

Standard

ny sms inn
    De er nå 16 mil fra Mo i Rana på snenske siden
    De planlegger overnatting nord for Mo i Rana.
    Sist endret av _arkiv_Tomas : 05-02-2012 kl 15:31

Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Østfold mafia`n

Standard

Ny sms inn:
    Da tar vi kvelden i kalix som ligger ved den finske grensen. Her er det 25 minus men godt og varmt i bilen. Var innom 30 minus i dag også.

Senere meldte han også pga startproblemer skal bilen stå og gå i natt når de purker

Ble medlem
    Jan 2007
    Sted
    Moss

Hallo alle sammen

Sitter nå i Rovaniemi og skriver med kalde fingre. Har akkurat vært inne i JulenisseLandsbyen og tittet litt i 30 minusgrader. Bare det å ta av seg hansken for å ta bilder blir fort smertefullt.
    Vi har hatt det kaldt de siste dagene. I dag våknet vi til -30 grader men det har ikke gjort no, for bilen står og går hele natten. Det kaldeste vi har opplevd var etter Mora i sverige hvor vi tok en spasertur i -35.8 grader.
    Bilen går som en klokke, takler kulda veldig bra og jeg er utrolig glad for alle vinterforberedelsene jeg ga bilen.
    Det eneste jeg gjorde galt var å ikke øke tverrsnittet på batterikablene når jeg flyttet batteriene baki. Men med generator og rødspritbrenner under
    bunnpanna gikk det bra.
    Når dette blir skrevet har vi kjørt 211,8 mil og skal over grensen til Russland i morgen tidlig.
    Bilder og utfyllende avhandlig kommer når vi er hjemme. Men jeg regner med at Tomas holder dere oppdatert.
    Mitsubishi L300 -93 2,5 TD 4x4

Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Østfold mafia`n

Standard

Nærmer seg nå russia og vil være uten tlf forbindelse når han passerer grensa
    Det rapporteres knallvær under reisen men kaldt seff

@Harald:
    Jeg har lagt inn oppdatering fra Lars E i den andre tråden hans, kunne du klippet de inn her?

Standard

Da har jeg flyttet litt innlegg. De kommer kronologisk i denne tråden, så vær obs på det de som synes trådstart og slikt ble litt merkelig...

Ble medlem
    Jan 2007
    Sted
    Moss

Standard

God kveld alla sammen.

Vi sitter nå på Park inn Radisson Hotell i Murmansk. Litt luksus måtte vi unne oss etter den veistandarden som eksisterer her. Har vel sett flere lastebiler her som har problemer langs veien enn det jeg har sett hjemme hele mitt voksne liv. Og russerne er verdensmestere på uvettig forbikjøringer.
    Grenseovergangen tok 1,5 time og vi fikk bange anelser når den finske grense kontrolløren tittet inn i bilen og ønsket oss lykke til på den russiske siden.
    Men det gikk jo helt greit. Temperaturen har i dag variert fra -15 til -32 grader.
    Litt diesel måtte jeg også ha og siden jeg kan flytende russisk så gikk jo det utrolig bra. Armer og bein inklusive tær gikk som trommestikker og diesel ble det.
    Nå er mat bestilt opp på rommet og vi kan sove i en STOR seng. I morgen blir å se seg litt om før turen mot norskegrensa og Kirkenes.
    Mitsubishi L300 -93 2,5 TD 4x4

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •