Side 2 av 5 FørstFørst 12345 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 49

Tråd: Offroad-camper Fleewood

Ble medlem
    Feb 2012
    Sted
    Valdres

Standard

Alt er lov. Det er vel noe av grunnen til at vi er på siden. Dele og se på hva andre driver og bruker tida si på...

Ja Roar. Her tror jeg det passer bra å lage en tråd om ferien. Den nedpakkinga ved Jølster gikk unna, i takt med vannstanden som økte

Ble medlem
    Feb 2012
    Sted
    Valdres

Standard

Her ser man bedre løsningen med utekjøkkenet. Blusset med høytrykksgass gjør kokejobben til en lek. Når man er på tur så er det godt og kunne lage maten enkelt ute. Taket til forteltet gjør at man står tørt og godt selv om sommeren ikke skulle vise seg fra sin beste side...
    Klikk bildet for større versjon

Navn:  058.jpg
Visninger: 195
Størrelse:  77,0 kB

Klikk bildet for større versjon

Navn:  031.jpg
Visninger: 212
Størrelse:  66,2 kB

Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Kongsberg

Standard

fasinererende denne hengeren. kunne du sagt noe om vekt, bredde og slikt?
    “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
    Sir Winston Churchill

Ble medlem
    Feb 2012
    Sted
    Valdres

Standard Modefisering

Vært litt offline ei stund nå men nå nærmer våren seg og det begynner og krible for å få tatt en tur med vogna snart. Selv om det er et stort varmeapparat med term i vogna så er ikke kona så keen på og reise med den når det er minusgrader på natta.

Framme på vogna er det ei lasterampe til ekstrautstyr og bagasje men siden vogna allerede er veldig framtung så er ikke det så praktisk. Har sett diverse Thule bagasjekasser som bobiler har hengende bak. Det jeg kunne tenkt meg var og lage et stativ til en slik bak på vogna. For å slippe og løfte av kassa ved camping så ville jeg hatt en stativ som kan "vippes" ned ved en hendig hendel og hengselsystem. Når jeg trekker ut "bingen" bak så vil jeg ikke kunne åpne kasse uten og ta den ned fra stativet. Ifjor sommer hadde jeg en putekasse på lasterampa framme som jeg måtte ta ned for og komme til det oppi når senga var trekt ut.
    Noen som vet om noen allerede utviklede systemer for slik holder? Ramme på hengeren er solid og kraftig stål så ingen problem med innfestingen. Hadde vært bra for vekta og kjørekomforten om jeg hadde kunne flyttet den vekta bak. Med fire barn med på tur så blir det alltids en del ting og tang som skal med.
    Ett tips til andre som kjører vogner der bagasjen må ut når men skal campe og oppholde seg i vogna er og gjøre som vi pakket på turen ifjor sommer. Hvert medlem hadde sin vanntette plastkasse (fra Europris) til klær. Så fort vogna var på plass dro vi ut alle kassene og satte under vogna. Og veldig lett og holde styr på hvem sine klær til enhver tid. Siden kassene var vanntette spilte ikke været noen rolle heller. Ved nedpakking var det bare og sette kasse inn igjen. Bagasjerommet i bilen ble heller benyttet til utstyr som man kanskje måttte ha fra ved korte stopp langs veien.

Ble medlem
    Feb 2010
    Sted
    Skredderåsen, Moss

Standard

Har dessverre ingen gode forslag, men jeg er desto mer nysgjerrig på de vanntette kassene fra Europris...:o

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Jørgen C. Prestvik

LR Discovery 200tdi Ut på tur, aldri sur :safari:

Ble medlem
    Jan 2007
    Sted
    Moss

Standard

Kassene fra Europris er IKKE vanntette, så der bør du kun lagre ting som tåler fuktighet. Monterte selv en på taket før Russlandsturen og fant snø inni kasse etterhvert.
    Mitsubishi L300 -93 2,5 TD 4x4

Ble medlem
    Feb 2010
    Sted
    Oslo

Standard

Det er nok ganske stor forskjell på typer vanntett. Vanntett nok til å stå under en vogn klarer mange bokser. Festet på taket av en bil på langtur til Russland i opp mot 40 kuldegrader er vel i kategorien ekstremtest....
    [COLOR="DimGray"][B]To[/B] stk (!) [URL="http://turpaahjul.com/forum/showthread.php?t=2288"]1988 VW LT4x4[/URL] en blir turbil, en selges snart. 1997 Vito 108D småtur og bruksbil. 1965 [URL="http://daimler-v8.blogspot.com/"]Daimler 2,5 V8[/URL] (Jaguar Mk2) restaureres. Litt små seilbåter etc, som tar mer av min tid[/COLOR]

Standard

Godt sagt Stein

B4x4.no
    [url]http://www.b4x4.no[/url]

[url="http://www.b4x4.no/"]Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmesid[/url][url="http://cbdesign.no/"]e[/url]

Ble medlem
    Feb 2012
    Sted
    Valdres

Standard

Alt med modifikasjoner Kjøpte disse helt vanlige plastkassene med tett lokk og hemper på sidene. Disse sto ute i regnvær uten problem. Men på taket på en bil i fart vil vannet få godt trykk og komme i mellom lokket og kassa. Disse er gjennomsiktige så man lett kunne se hvilken kasse man skulle dra fram. Funka helt glimrende;)

Ble medlem
    Feb 2012
    Sted
    Valdres

Standard

Her kommer det litt tall og fakta om Fleetwooden.
    Totale bredde er 228 og den er ca 160 høy nedpakket + takstativ.
    Vekta er 1048kg og 548 kg bagasje så det er ikke en lettvekter. Bildene som er vedlagt viser (dårlige bilder) kjøkkenbenken. Får ikke taket helt opp inni garasjen så takhøyden er mye høyere når den er helt oppe. Under til venstre under benken er det kjøleskap. Utvendig bak har jeg dusj med varmt og kaldt vann. Med popup telt så kan jeg stå uforstyrret og dusje hvor det måtte være.
    Bildet bakfra er der hvor jeg skulle hatt en liten rampe til en bagasjeboks.
    Vedlagte småbilder Vedlagte småbilder Klikk bildet for større versjon

Navn:  Vinter 2011-12 105.jpg
Visninger: 162
Størrelse:  40,3 kB   Klikk bildet for større versjon

Navn:  Vinter 2011-12 108.jpg
Visninger: 157
Størrelse:  60,8 kB   Klikk bildet for større versjon

Navn:  Vinter 2011-12 107.jpg
Visninger: 145
Størrelse:  47,4 kB  

Tags for this Thread

Regler for innlegg