Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Volkswagen starter gammelbuss-avdeling

Ble medlem
    Jan 2006
    Sted
    Kongsberg

Standard Volkswagen starter gammelbuss-avdeling

Trenger campingbussen stell? Vil du at det skal utføres av fabrikanten? Volkswagen har startet en avdeling for å ta seg av klassiske busser. Den har 13 ansatte og 7000 kvadratmeter stort lokale. Her er noen bilder via UP. Vi var ikke i stand til å finne den nye tjenestens hjemmeside hos VW, men under er et utdrag av pressemeldingen. (Via Autoblog)

For this purpose, Volkswagen Commercial Vehicles Oldtimers moved to a new building in Hannover at the beginning of this year. An area of approximately 7,000 square meters now not only accommodates the historical treasures, but also houses a machine park which includes everything from a sheet metal bending bench, lathes and milling machines to its own paint shop. The department now has a staff of 13, from mechanics to a technology historian and an event planner.

Owners of a historic Volkswagen Commercial vehicle can now have it restored here, at its place of origin. No matter whether a full or partial restoration is required, or a Bus is simply to be made roadworthy, the 'Bulli' workshop team will undertake any assignment. Paint renovation or an inspection is also possible. The staff talk through all personal restoration wishes with the customer before preparing an individually tailored offer.

Ble medlem
    Jan 2006
    Sted
    Kongsberg
    Blog Entries
    4

Standard

Her var en trivelig buss, og to damer i tidsriktig stil:

Klikk bildet for større versjon

Navn:  2012130050_0009.jpg
Visninger: 128
Størrelse:  72,2 kB
    Administrator og forumeier (hvis jeg skriver med [liten tekst i firkantklammer] så er det i rollen som admin)

(Turbiler: 2003 VW Multivan Syncro, 1988 VW Caravelle Syncro 1,9 TD (AAZ), 1974 Chevrolet Pronto brannbil)
    (Turer: Baltikum 2001, Tyskland 2007, Pyreneene 2009, Østersjøen 2008, Latvia 2010, Sør-Europa 2012, Island 2013
    )

Ble medlem
    Aug 2009
    Sted
    Stokke, Vestfold

Standard

Skulle davel ikke være en liten aprilsnarr? Er jo nesten for godt til å være sant.....
    Ole Jacob Stensholt
    3160 Stokke
    RR 1992 V8

Ble medlem
    Jan 2006
    Sted
    Kongsberg
    Blog Entries
    4

Standard

Datoen er 30. mars, og VW har jo blant annet en museumsavdeling også.
    Administrator og forumeier (hvis jeg skriver med [liten tekst i firkantklammer] så er det i rollen som admin)

(Turbiler: 2003 VW Multivan Syncro, 1988 VW Caravelle Syncro 1,9 TD (AAZ), 1974 Chevrolet Pronto brannbil)
    (Turer: Baltikum 2001, Tyskland 2007, Pyreneene 2009, Østersjøen 2008, Latvia 2010, Sør-Europa 2012, Island 2013
    )

Ble medlem
    Nov 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Dette firmaet er del-eid av Volkswagen BMBH og dels av private ansatte/tidligere ansatte i VW som for fem år tilbake starta opp business.

Det er for galt at man må kjempe om å få tak i deler når man står ved skranken hos Harald A. Møllers/Albjerks stolteste som "ikke finner" eller "ikke vet" når man skal ha simple ting til sin bil som er ni år gammal.

Nå har jeg en som er 12 år gammal, jeg tenker med gru på hvordan det var før jeg selv begynnte orientere meg på internett med min 1991-mod VW Caravelle CL - Tyskerbrakka, når jeg skulle ha noe som ikke var hyllevare nord for kontinentet...

Disse folkene har fått klørne i gamle delelagre, og delvis også gamle produksjonslinjer for å lage nye deler. Snakket med en av dem da jeg var på der 20012 Bullidays i begynnelsen av mai og de fortalte om en rivende utvikling i forespørsler ettersom årene hadde gått.
    Til å begynne med var det nesten bare dem selv som anvendte deletilgangen til egne prosjekter men etterhvert begynnte snøballen å rulle, da.

Har du en bil som for Harald A Møller er "gammel", dvs mer enn to år siden salgsdato, og personalet bak skranken ikke finner så be dem sjekke ut alternativ side - nemlig Oldtimers sajt, de har hotline inn dit som ikke vi dødelige får tilgang på. Men om de evner bruke den, da, se det er et annet spørsmål
    Tidl eier av Tyskerbrakka, '03 T4b Multivan INTRO 2.5TDi med Westfalia hevetak,'87 DOKA syncro m/2 sperrer, 112hk. UI distanse. - '00 T4b California syncro Coach Westfalia camper, ruslet usle 250000. -Senking er feigt!

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •