Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: "Den blå salong" VW Multivan T4

Standard "Den blå salong" VW Multivan T4

Turbilen er en 2003 mod VW Multivan T4, 2,5tdi, 102hk (acv).

Denne skal dekke behovet til 2 voksne og 3 små til hverdags og på tur. Foreløpig fungerer det aldeles utmerket.

Bilen er av typen som er bygd som 7 seter, men som ble solgt i Norge som 5-seters campingbil. Bilen har to framseter, et høyt skap bak fører, vask bak passasjer og 3 seters benk bak som kan legges ned til seng. Taket kan heves slik at det blir ståhøyde eller sengeplass til 2 stk. Benken kan enkelt skyves fremover før økt bagasjeplass, men kan da ikke brukes til å sitte i. Videre kan den enkelt tas ut for å få kjempeplass.

Bilen jeg kjøpte hadde i tillegg ett av de originale dreibare midtsetene, slik at bilen min er en 6-seter.

Bilen har framhjulsdrift. Jeg har ennå ikke helt bestemt meg for om jeg heller burde gått for syncro, men landet på 2wd ut fra at syncro-behovet reelt sett er moderat, samt at syncro betyr mer bevegelige deler som kan gi krøll, samt at den er giret noe lavere. Bakkeklaringen er forøvrig upåklagelig til vanlig landeveisbil å være. Jeg klarer å åle meg under bilen når den er parkert på flatmark. Det er i seg selv nok til at badroad-egenskapene er gode nok for en allroud-bil.

Da jeg kjøpte bilen i 2012 hadde den litt utstyr:
    -Eberspächer D3WS, kjølevannsvarmer.
    -original navigasjon
    -cruisecontroll
    -MFA (tysk for kjørecomputer)

I løpet av året som er gått har jeg gjort følgende:
    -Støyisolert bilen (det er noe støyisolering originalt, men ikke overalt)
    -Montert Hella Luminator xenon compact. Flyttet over fra tidligere bil, lyser veldig bra.
    -Montert takrenner for feste av fortelt evt til bruk for takbøyler festet til bilen
    -Montert Thule 542 for feste av takbøyler på hevetaket
    -Montert dreieplater slik at begge framsetene kan snus
    -Montert fritidsbatteri under førersetet, koblet til bilens krets med skillerele. (Problemstillingen ble forøvrig behørig omtalt i en av forumets lengste tråder)
    -Montert Eberspächer D3LC, som varmer opp kupéluften
    -Montert Waeco CFX-40 bak førersetet (i stedet for høyskapet). Fungerer også som benk for barna når man spiser. Veldig fornøyd så langt. Støysvak kjøleboks som virker robust.
    -Montert ekstra skap i taket helt bakerst, lignende slik VW California har.

Får se om jeg finner noen biler...
    -2003 VW Multivan
    eks: 1960 Landrover 109 STW, 1973 Landrover 109 STW

Ble medlem
    Nov 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Ref Californias takskap bakerst så finner du det på Güntzl classic parts, men nå skreiv vel du at du allerede har så da så

Bilder, da mann...
    Tidl eier av Tyskerbrakka, '03 T4b Multivan INTRO 2.5TDi med Westfalia hevetak,'87 DOKA syncro m/2 sperrer, 112hk. UI distanse. - '00 T4b California syncro Coach Westfalia camper, ruslet usle 250000. -Senking er feigt!

Standard

Det kunne vært interessant å se noen bilder, spesielt av seteløsningen din. Ellers gratulerer med ny bil!

Ble medlem
    Nov 2008
    Sted
    Oslo

Standard

-Husker du prisen på Thule 542 skinner for å bære lastestativ på Westfaliataket ??

Må ha meg fire i ganske nær framtid, og jaggu etpar stativ også om jeg skal beholde takboksen min
    Tidl eier av Tyskerbrakka, '03 T4b Multivan INTRO 2.5TDi med Westfalia hevetak,'87 DOKA syncro m/2 sperrer, 112hk. UI distanse. - '00 T4b California syncro Coach Westfalia camper, ruslet usle 250000. -Senking er feigt!

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •