Side 18 av 18 FørstFørst ... 8131415161718
Viser resultater 171 til 172 av 172

Tråd: Rudeboys Vidvandre - '00 VW T4 California Coach syncro

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Litt av en tur, ja. På Color Fantasy på hjemveien med bil og deler i bagasjen, en bil som pro forma ble eksportert fra Kongeriket pga tyske føderale myndigheter så seg lei på momsunndragelse fra utlendinger. Skjønner jeg godt.

Men jeg må cashe ut et beløp imårra på rødsonen (kommer utenom taxfree'ish kvoten jeg kjører på Tollæppen på mobilen) og så søker jeg (pro forma) om no svenskpenger jeg betalte ved utførsel så kommer det etterhvert pææng både fra Svenska Tullen og Seikel.

-Ja, for når bilen står på ett verksted seks timers kjøring unna avtalt sted og hele dagen går med på mekking, så nådde jeg jo ikke avtalen i Freigericht med Seikel.
    Synd som F men jeg har det meste jeg trenger for å få til detta, eneste jeg ikke fikk med meg er fem 16-tomsfelger jeg hadde bestilt. Så refusjonen min i tillegg til tyske 19% moms går da ut på alle verkstedtimene som ikke ble noe av hos Seikel samt stålfelger som ikke kom i tide.

Og setter jeg dét i sammenheng med de tentative 8000,- jeg hadde til diesel denne tidagersturen så har jeg jo spart dritmy pææng

Her skulle jeg komme hjem med hele ti nye nasjonalflagg på bilsia og X antall tusen kjørte kilometre på meteret men det jeg kaller havari om mandagen gjorde sitt.

Forsikringsselskapet Gjensidige har valgt å ikke besvare henvendelser, det syns jeg er litt rart men jeg oppdaterer dem imårra etter at jeg har vært innom Posten for å hente gølvteppe til midten av bilen - prioritere, si.

Stor ønskedrøm er at drittverksted her hjemme som ikke evner skru til senterbolt med momentnøkkel hoster uten videre opp de NOK 4.000,- jeg har i egenandel på forsikringa samt at de uten videre dekker hotellutgifter for to netter som de pr def har pådratt meg. (om ikke forsikringa tar den også)

Fortsetter den pengedrømmen som skissert sammen med road trippen som forsvant trenger jeg jo ingen jobb, det bare ryr på med penger

-Nuvel. Ny tur onsdag så snart skola er ferdig for jentungens del. Hennes oldeforeldre planla heller dårlig så Far får ikke gått minnemarsj i Ypres etter 100år siden første verdenskrig sluttet og istedet må henge med de svarte fårene i familien sammen med jentungen. Vel, hun får bada sammen med kusinene sine så da går det sikkert greit. Det blir kjøring til Røros via campingen ved Morokulien og derfra opp til Røros for r n'r til 70årslaget starter.

Etter det ? Etter det håper jeg verksted jeg har forsøkt tinge EU-kontrolltime på gidder ha svart så jeg veit om jeg kan kjøre rundt kvartalet med bilen 1. juni.
    Innen da har jeg bytta drivakselmansjett og skjøtet to punkt på eksosen under, samt fått bytta frontruta. Tallyho!

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Pollenutslått hele gårsdagen, starta noe motvillig idag og har nu vært på Røros noen timer. Bra det ble tur idag, selv om ittno action ifm 70årslaget skjer enda på en stund.

Bilder ble det etpar av, skal snekre på bloggen ifm UK- og kontinentalturene mine først så kommer det vel noko attåt hertil. Om litt.

EU-kontroll 1. juni, skal bytte drivakselmansjett innen da, få på to eksosforlengere (rør fra biltema med tre dimmensjoner slik at de kan trees på og sitte der aldeles av seg selv (jaffal til over PKK). Deretter frontruta, da. Om jeg ikke får anmerkning på den så blir jeg overaska, tar den etter 1. juni siden det er opptil flere ting i det området som må tas som f.eks rust etc.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •