Side 21 av 21 FørstFørst ... 11161718192021
Viser resultater 201 til 204 av 204

Tråd: Rudeboys Vidvandre - '00 VW T4 California Coach syncro

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Dropper montasje av Branderups TOPRAIL-list for senere påheng av fortelt, evt bæring av markise. Sånn rekti enda, da. Skal ut i diverse temperaturer og siden jeg nå engang leier varmgarasje med 18-21'C så funderte jeg meg fram til å ikke montere før Buscamp og dalstroka burtafor men istedet gjøre det etter hjemkomst når bilen istedet får stå i fred i ukevis og lim m.v kan herdes i ro og mak uten de helt store temperaturforskjellene på garasjeplassen jeg leier.

Men, derimot, nå er DAB+radio, 2xCB-radio og kabling til alle tre (minus ekstern DAB+antenne, fikk kun med sånn teit antenne til å klistre opp i frontruta selvom skjitkomplett annonserte med "ekstern antenne", det var jo hele poenget for å kjøpe akkurat dén radioen..) og litt annet småtteri som jeg og jentungen kommer til å montere i bilen ifm både Buscamp og fjellturene i høstferien nå i uke 40.

DAB+radioen har denna eksterne interne antenna si, men heldigvis er det da tilgjengelig på markedet å få eksterne eksterne antenner for montasje som ei normal VHF-antenne på utsia av bilen. Må etteranskaffes, og så koble opp paralellt med denna fjasantenna inne i bilen. Jeg har også fått kontroll på billigforsterker og billig-sub (basshøytaler) som jeg ved senere anledning skal ha på plass. De var opprinnelig anskaffet for Kakemonsteret og sub'en ville da hatt sin plass under førersetet i setesokkelen. På Vidvandre er setesokkelen svingunderstell i konisk form, og der blir det jo ikke plass til noe. Bak førersetet til skapseksjonen starter har jeg pleid å ha bagasje man kan komme til å trenge underveis, varsellamper for å slenge ut på vei (Gloria) eller på taket om man må stå med nødblinken på (og det var sist testet på E45 i Danmark da jeg motvillig kjørte dieseltom 3km unna nærmeste bensinstasjon (pumpefeil på "min" stasjon tidligere langs E45)), hansker og refleksvester. De får finne seg en annen plass etter montering av sub'en.
    Forsterkerelementet opptar sin plass, må se an om jeg finner rom nok i skapseksjonen til at jeg bare kan montere den der ute av syne eller om jeg må finne plass innenfor innertrekk i mellom C og D-stolper.

CB-radioene, en digital og ett år gammel og en ca 10 år gammel analog en, har begge sine antenner og sin kabling. Stor ulempe med gammelradioen er at den må ha tuning av antenne og kabling etter montering, så tantennetuner er i bestilling slik at den alltid får rekti innstilling mtp kabellengde(r) og antenner bakpå bilen. Nyradioen har innebygget funksjon (skulle bare mangle) som du selv tuner radioen hver gang den har vært nettet opp eller ned.
    Til gammelradioen har jeg ei stålpiskantenne med fot for rørfeste, de annonserte dengang med "for lastebilspeil" og da så jeg for meg å ha på bøylespeil på Vidvandre. Ikke heeeelt der at jeg skal ha bøylespeil på bilen idag, originalspeilene er oppvarma og styres innenfra men likevel - antennemontasje bak i området reservehjulsbæreren. Da kommer antennen(e) såpas høyt at en viss rundstråleeffekt får jeg rundt bilen, om enn noe mindre rett fram hvor halve antenna skjules av bilen. Godt nok for kolonne og camping, si.

Jeg har jo to takstativ til bilen men pga elendig arkitektløsning i gården jeg leier i, så er garasjen ment for italienske eller britiske sportsbiler og ikke biler du finner ute i trafikken til daglig. Det er riktignok 2.20cm fra gulv til laveste innstallasjon under taket, men likevel - ikke kan jeg ha på takboks og ikke kan jeg ha på kano/kajak der. Tåpelig løsning.
    Men antennene kan fint stå på takstativ om jeg skulle kjøre noe steds hen hvor andre bruker CB-radioer. De må rektinok tunes om for at jeg skal kunne bruke de to 1m-kablene jeg har skjøtet på kablingen fra radio til antennefestene på reservehjulsbæreren om jeg skal ha antennene på takstativet men det er jo kun ei tuning unna så er radioene klare for bruk, de.

Da jeg var på Facebook, før jeg gikk lei av folks evindelige evne til å insistere på å demonstrere seg selv som undermåls alt av inntrykk du kunne ha av dem fra før av, så fantes det etpar (eller fler) Facebookgrupper som omhandlet CB. Tirsdagstesten, og Torsdagstesten var to slike. På Tirsdagstesten fantes det en "ring leader" som etablerte seg når det var sol, tørt og varmt på Grefsenkollen i Oslo med mast. Derfra ble det foretatt sambandssjekk på amatørvis (med en RTX helt utenfor allfarvei, antageligvis er dette noe man lærer med radiosertifikat og som ikke brukes i den virkelige verden) og diverse folk kallte opp Ring Lead og ga signalrapport. Havna på deltakerliste og gode greier.
    Jeg har en tid fundert på å kjøre oppom Gaustadtopplatået og stå der med antenner på et rør jeg nu har avhendet (det ga 5m ekstra løft på antenna) siden man kan se store deler av Sør-Norge derfra må det jo være dekningsfelt av tusen. Kommer jo an på sendeeffekten men likevel.
    Denne gang er jeg ikke engang i nærheta av Gaustadtoppen men kanskje en av de andre fjellpartiene i landet kan gi uttelling - Lom og Juvasshytta ca. tirsdagen trur jeg blir for seint ift egen plan om framdrift i kjøreturen jeg og jentungen skal ha, men likevel er det jo ikke umulig å finne en knaus i nærheta av Koppang - Fæmunden innen da.

-Hadde en bare husker CB-kanal og tidspunkt, så

Jeg kjøpte i 2012 eller 13 et sett med gasslange og kobling til å montere på blåkula bak i Vidvandre slik at de to gassbluss Westfalia har i Californiaserien, kan brukes til vannkok etc. Aldri fått montert dette fordi jeg til i sommer har trorr det var et bomkjøp - jeg fikk ikke skrudd på en mutter der den skulle. Trodde jeg. Mutteren som er festa i overgangen til den armerte gummislangen, skal på manometeret som skal på gassflaska og ikke framover i bilen som jeg trodde. Dén koblinga ligger i deler og skal monteres før en fester dette til der jeg forsøkte skru på mutteren - fikk vite det på Drammenstreffet i juni av en tysker som har California Coach 2wd hevet med Seikeldeler. Steike, som jeg lo.

Jeg tenkte foreta en prøvemontasje av dette settet. Se til at det går an å skru sammen og montere på gassanlegget. Deretter skru på "åpen" fram til konfyren og skru forsiktig på gassen så det står gass i rørgangen fram til komfyr, skru av blåkula og så slippe ut gass i blussene foran. Deretter stenge av kraner rett før komfyr, og koble av bak. Det blir vel en trykktest med propan/butanblandingen blåkula inneholder, som jeg ser det. Alle vinduer åpne, alle dører åpne. Så subbe en runde og komme tilbake etter mien minutter før demontering.

Etter hjemkomst så bestille opp ny slange og så ha komfyren klar for vinterbruk. Trur det kan bli bra.

Dette med høytaler minner meg på at jeg har skrudd ut en av de to høytalerne i takskapet helt bakerst mot bakluka. Skulle bytte ut papphøytalere med nymotens plasthøytalere, si. De var så vidt forskjellige at det ikke lar seg gjøre enda, må finne bedre egnete høytalere for skapmontering i Westfaliahølene for høytalerne først.
    Men å bytte de to i dashbordet må da la seg gjennomføre, det er eldgamle Blaupunkthøytalere som står i - om det er samma skjiten jeg hadde i Tyskerbrakka (1991-mod) i sin tid, du vider hellevete for en forskjell det ble da jeg bytta i den bussen! Istedet for å ha lyden på kams og late som om man hørte NRK Østlandssendingen udner kjøring, kunne man nå ha lyden på 4 - 6 og høre krystallklart hva som ble sagt. Under kjøring i en så som så lydisolert kassebil.

En kompis driver og hugger en T4b Caravelle, og jeg blir å plukke av alle festene til dørtrekket på skyvedøra der. Jeg har mista etpar av mine og de er bare å lime med fersk tokomp-lim så sitter de i nye 20 år. Han har også en større spylervæsketank jeg skal pelle ut av bilen hans, min er på rett under 4 liter mens hans er vel på 6.5liter. Den bilen hadde lyktespylere og derfor mente tyskern da måtte hans bil ha større spylertank enn min.
    -Jeg minnes enda pendlinga mellom Rena og Oslo langs byggefeltet fra Hamar til Gardermoen, hvor jeg måtte ut og etterfylle spylervæske før jeg kjørte videre - og det før Minnesund. Større tank har stått på ønskelista siden da. Kompisens bil har bare stått på gårdsplassen i flere år, den, så det begynner å haste ettersom kona har satt foten ned for en vinter til med delebilen der.

Alt i før jul ? Me lyt sjå. Ser fram til å ha skyggen over frontruta, selv om diverse mekanikere velger på helt privat initiativ å tolke regelverket dithen at den skjuler utsyn (hallo!) så blir den fin både mot snø og mot solskinn, for ikke å nevne soloppvarming av kupéen. Men det blir ikke idag, idag er det småpusling fram mot Buscamp. Kanskje jeg skal se om jeg får løs baksetebenken så den kan flyttes fram og tilbake på skinnene sine idag.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Sovepose nummer 1 på vask, jentungen sin 15 år gamle Ajungilak Tyin Winter må klargjøres. Min egen snart 30 år gamle Ajungilak Tyin (fantes ikke Winter-utgave dengang) venter på tur. Sengtøyet er best når det er rent og pent før tur.

Torsdagstesten er fra kl. 2000 på kanal 15, først de digitale apparatene og så analoge CB-radioer etterpå.
    Tirsdagstesten er på kanal 8 først, så går den over på 10metersbåndet for radioamatørene jf egen tekst på TPH her
    http://turpaahjul.com/forum/archive/...hp/t-4004.html

Ukjent tidspunkt men ca 19-20'ish.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Roadtrip'en som forsvant del II ? Missa jo verdens beste mulighet til å dra inn 10 nye nasjonalflagg i våres da jeg bl.a skulle til Auto Seikel for heving og delta på busstreffet Bullidays.

Denne gang ? Tja. Vi fikk anledning til å kjøre fra Hovedstaden en halvtime tidligere enn beregnet fordi en klok lærer kom på de var ti-femten minutter forsinket forrige fredag og dermed avspasserte hele klassen 30 minutter tidligere fra gymmen (dobbelttime, de som ikke drar fra skolen blir på AKS, aktivitetsskolen - samma som SFO). Så dermed kom vi oss ut på E-18 mye tidligere hvor EL98395 beviste hvor lite av trafikkforståelse vedkommende bak rattet hadde - to ganger forsøkte vedkommende kjøre vår bil, og det kunne ha endt med kollisjon. Dashcam påslått ville sikret meg klapp å skuldra og Teslaidiot markant økning på forsikringa

Det er en sekundærårsak til at jeg har dashcam i bilen. Om noe skjer, har man i det minste dokumentasjonen som pløyer tvers igjennom ord mot ord-avgjørelser fra forsikringsselskapene. Det sagt, så har jeg funnet fram til et tredje dashcam så får jeg bare software-tullballet til sist anskaffa kamera til å fungere, kan det bli heftig dokumentering av turene (primærfunksjonen jeg har kameraene for).

Vi ankom Sandviken camping rett før 1700 etter å ha stoppa på Kiwi rett etter Kongsberg på Rv-40, og få kilometer senere brøt vi hardt venstre inn på Rv-37 som leder til bl.a Austbygde. Etter stans på Dustehjørnet, fikk jentungen vindjakke og lue siden det blåste ganske friskt ved Tinnsjøen (som så ofte før, si). Hun ut og finne de andre ungene på lekeplassen, og jeg hevet vippetaket og så begynte jeg installere oss i bilen.
    -Ettersom jeg ikke kommer inn i skapene fordi setebenken sitter fast på skinnene den "egentlig" skal kunne skyves fram og tilbake på, så hadde jeg pakket i plastkasser. I mengder.

Tre matkasser er to for mye men når skapene er utenfor rekkevidde, såeh... Kjøkkenkasse, gasskasse osv var også med og begge soveposene, alt klar til bruk.

Plugga i 230V på en stolpe på siden mot fastliggerne på campingen og trillet trommelen i retning bilen hvor jeg og to andre plugga oss i trommelen min, den er 2x2.5kvadrat og med det tillatt brukt til campingbil/vogn (i motsetning til 1x1.5kvadtrat..) og skal jeg gjette hadde minst én av de andre ikke stor nok kabelsnitt med. Samma det.
    Deretter slo jeg på luftvarmeren fra Eberspächer baki, det er jo en kloss hvor varmlufta slipper ut rett bak førersetet, pekende bakover. Og det fungerte som om det var nytt, varmen bredte seg på tross av vippetak i øvre stilling og vind på duken oppe. Slo på kjøleskapet og tuslet ut og hilste på de andre som hadde kommet - ca. kl.2000 var det 41 biler på tomta, alt i alt så var det 73 busser, to fiater og en Passat (?) så kanskje vi skulle avrunde til 75 biler ? Godt om folk og på tross av glampingtelt utplassert av Solveig (dattera til Halvor) som driver campingen. Det er rikelig plass til dusinvis av flere campister med bus på treffet og om en planlegger og fordeler plasser, kan en nok komme opp i det dobbelte av hva som møtte denne gangen på #Buscamp vil jeg si. Fungerende treffgeneral, Glenn Marvin er enig men som alle andre (inklusive meg) også er enig i, er ikke dette noe å stresse med. Noen gamle sto over å stille i år, og mange nye hadde likevel møtt opp på sitt aller første #Buscamp - sågar en svenske (ifjor var første gang det var svensker der, jeg har slengt med leppa om at det er et ikke-svensk treff fordi den svenske Typ tvåklubben, T2k, aldri har snedt en eneste representant enda det deltar mange fra det norske busmiljøet på Buscamp hos dem).

Vi inntok en bedre middag som en afghansk flyktning lager for Solveig, inne på kontorbrakka på campingen og etter det ruslet vi tilbake til de andre. Alt vel, mindre vind. Etter en tid beordret jeg jentungen til å begynne å tenke på bingen, lang dag fortjener god natts søvn (gammelt jungelord). Hun rynka på nesa et nanosekund til hun hadde kjent etter og funnet ut at hun var trøtt. Opp på loftet og i sin Ajungilak Tyin Winter og der mente hun på at hun frøs. Jeg rakte henne ullsokker og noterte meg mentalt hvor ullundertøyet for vinterbruk var i bagasjeberget i bilen. Hun frøs etter en tid mindre, og sovna.
    Sosialiseringa går som den skal og da jeg tok kveld ca. 2315 så var det blitt såpass varmt i bilen at hun umulig kunne fryse mer, så jeg slo av Eberspächeren bakover. Rett i min snart 30 år gamle Ajungilak Tyin og snorkinga kunne iverksettes.
    -Litt utpå natta, det var begynt å gry, så måtte hun opp og på kammerset. Da følger en jo, så jeg ssto opp og titta på displayet i taket - hadde vært kjekt å få på varmen igjen slik at den ga noe mer varme i bilen når vi var tilbake igjen.

-Men i displayet i taket manglet symbolet for lading, et symbol av en topola stikkontaktplugg. Hm, det var rart, tenkte jeg og nevnte for jentungen at jeg måtte ut på stolpen og se etter om sikringa hadde gått, hun kunne bare hive på seg skoene og tusle i retning sanitærbygget så møttes vi på grusveien uttafor bilen.
    Ut og myse på strømpålan, ingen utløst sikring. Underlige greier, bort til bilsia og ta ut støpselet og sette det inn igjen - idet jeg oppnår kontakt, ser jeg at det blå lyset i takdisplayet går på men før jeg rakk komme meg inn i bilen og kryssjekke at bilen tok lading, kanskje skru på varmen, så slukka det etter altfor kort tid.

Null symbol i taket. Skjit samma, jentungen skal på do. Vi gikk på do og jeg sa at vi ikke fikk på varmen fordi noe måtte sees på i dagslys. Det var ok.

Noen timer senere, sto vi opp og skulle organisere frokost. Da viste det seg at singleblusset jeg har hatt i 6+ år var defekt og vi ikke fikk fyrt igang egg & bacon. Kjeks i neven, bort til sentrum av bygda og se etter om de kunne selge gassbluss og evt flaske/boks der. Nix, sportsbutikken er ikke lenger i Austbygde så vi kjørte til Atrå for slike innkjøp - sammen med det andre vi ikke trenger. Deretter kjørte vi raka vægen til Rjukan og sjekka ut hva de hadde der, før vi kjørte til Krossobanen og for første gang tok linbanen opp på Gvepseborg. Der har de vaffel, så det var en fin tur - også på grunn av vaflene.

Fint der oppe, var det også. Anbefales, 150,- for voksen t/r, 70,- t/r for barn.

Deretter droppa vi Gaustadtoppen - så jo tåka lå tjukk der fra Gvepseborg. Fiks, ferdig innstallert på campingen begynte jeg feilsøke såpass at jeg gikk samme kanossagang som på natta. Koble på bilen, bort å sjekke strømstolpen. Null feil, tilbake til kabeltrommel og trykke inn jordfeilbryter, null feil der heller.
    Inn på B-stoplen av bilen bak førersetet hvor en trippelsikring på 230V står, der var det ei utløst ei, ja ! Vippe opp mens jeg holdt pusten, greit å høre som best man kan,

Trippelsikringa slo ut og tilsvarende lyd som den ga, kom også fra under kjøleskapet hvor der Ladegerät bor. De som kan tysk, ser ordet "batterilader" og den er det. Også. I tillegg omformer den spenning til taklys, kjøleskap, luft-Eberspächeren og den lader fritidsbatteriet. Og den styres fra takkonsollen rett bak sladrespeilet.

Ettersom det kom lyd fra der Ladegerät, dreit jeg i å bruke landstrømmen eller håpe på å få brukt den mer på denne turen. Det kom ikke til å bli varme i bilen.

Etter en flott lørdag for far og datter, kom søndagen og jeg sto og pakka bilen mens hun hang med kidsa. Der tar jeg tak i vannbøtta mi, og for å få den mellom kolli og takskapet bak i bilen der jeg sto i baklukeåpningen, så la jeg bøtta. Jævlig lurt. Dermed tømte jeg det som viste seg være 125ml dekkrens, snn som Turtle Wax selger oss for å få vekk asfaltskitt på vinterdekkene når vi skal kjøre på snø... Tømt i bøtta på ukjent tidspunkt, bøtta ble tømt på effektivt vis rakt ut over sitteputa til stolen min, ut over soveposen min og ut over deler av sengbenkputa hvor jeg har hodeenden i bilen.

Helvete.

Røsket ut det som hadde blitt sølt på for å sikre at det ikke trakk for mye inn i tekstiler og what-not, og bøtta ble diskret kasta med annet avfall i containeren på campingen.

-Hvor skal Far sove i natt, funderte jeg på mens jeg lastet opp resterende kolli, tok ned taket m.v. -Vi skulle jo kjøre fra Austbygde i retning Juvasshytta i Lom kommune omlag seks kilometer nedenfor Galdhøpiggen. Vel, fram til da skulle i det.
    Vi skulle kjøre fra Juvasshytta og i retning av Fæmunden for ytterligere camping der - regnestykket mitt var bra, det:
    -to netter med lading på Sandviken camping i Tinn og ei til to netters fricamping før to netter til på 230V skulle gi rikelig med varme og lading på turen. Hjem sånn ca. onsdag/torsdag og overlevering til barnets mor fredag i høstferieuka. Liksom.

Vi kjørte fra campingen og opp mot Kalhovdhytta for vaffel, kakao og kaffe åt far. Grei bomstasjon på skillet mellom "asfaltert" vei og grusvei, kvitteringa fungerer som oblatet i frontruta. Etter mange herlige kilometer (er det ikke 3+ mil opp til platået, tro?) så ser jeg at bommen i retning vest er åpen, og det var den jo ikke da vi var her sist i 2015. Jeg snudde umiddelbart og vi fant nye 32km til Gvepseborg, hvor vi ga en Kvikk Lunch til et kjærestpar på fjelltur, de var søte der de gikk og leide hånd i turutstyr med sekk på ryggen. Statkraft har mye utbygginger i området, det meste tilhører dem og noe tilhører et grunneierlag som på tross av betalt oblat, ikke vil ha grusjaktende turfolk innom - stusselig opptreden og skilt med avvisende tekst

Men vi kom tilbake til Kalhovdhytta bare for å finne ut at den ikke anser turistsesongen å ha noen som helst relevans med høstferieuka. Det er én måte å drive butikk på.

Dermed kjørte vi tilbake til Solveig og inntok etpar burgere med pommes frites. Og så rattet vi opp dalen til Veggli på andre sia, og deretter til Geilo langs alle dårlige fylkes- og kommunalveier vi kunne finne - etpar privateide strekk på grus men også på frisk ny asfalt, ble det også før vi etter å ha vært innom Langedrag og sett at de ikke bemanner resepsjonen ved Dagsrevytid, ei heller har de ringeklokke på døra - videre fant vi etpar campingplasser påvei til Geilo som heller ikke ville ha pengene våre, ene hadde skilt med "ring vakttelefonen" og da to skilt til med hele fem mobilnummer til "vakttelefonen" Trur det er noe i vannet...

På Geilo var det jo forlengst blitt mørkt, støvdekslene på Hella 3003 Comet hadde forlengst havnet bak i bilen, så fulgte vi skilting til det GPSen skulle ha oss til å mene var Geilo camping. Planen var å ta inn på ei hytta for natta og sove varmt. Men, nei. Kart hos Tomtom, inc og virkelighet er ikke i samsvar, og ingen camping lå etter 500m etter hva skiltinga viste så da byttet jeg adresse til Geilo hotell. Og der hadde de til og med middag til oss, selv om de hadde begynt rydde av da vi valset inn i matsalen.

Under middagen innlemmet jeg jentungen i problemstillingen med kjemikalier i sengtøyet og at jeg ikke kunne sove i soveposen som den var, den måtte vaskes før neste gangs soving i den. Hun forsto det. Jeg fortsatte med at vi har bare to vinterposer og INTOPS-posen min (odel og eiemateriell, takk for at skattepengene mine ga meg noe annet enn ødelagte knær) er for sommerbruk, jeg har en boblejakke men den varmer ikke beina. Hun nikket fremdeles med på notene.
    -I morgen skal jeg pakke om i bilen i dagslys, så ser vi hvor mye vi har å rutte med hva bagasje og ting vi trenger på campingtur. Nikket igjen, avslutta brokkolien sin.

Det jeg tror, fortsatte jeg, er at vi rett og slett må dra hjem fordi jeg ikke kan ta oss råa til å bo på hotell på resten av turen - jeg vet av campinghytter ved Fæmundens bredd siden jeg ved ett tilfelle for 6+ år siden var på Elgå og testet begge campingplassene som er der. Den første hadde seks plasser med 230V og to eller tre rom de leide ut som hytter, den neste ikke langt unna bommen i retning Svukuriset turisthytte (feilplassert på Google Maps, har meldt inn feilen). Den første campingen er Femunden fjellstue, Båtstå camping "ved" bommen til DNT-hytta. Min plan nå var å ta etpar netter på fjellstuas plass og så etpar på Båtstø

Men, nei. Ikke når bilen verken tar 230V og forbrukslader fritidsbatteriet etterhvert som kjøleskap og varme bakover står og går.

Hun mente på at by-høstferie også er høstferie. Og yr.no har meldt snø i mengder og ned i -14' i ukevis, dagtemp på omtrent halvparten, oppe ved Juvasshytta. På østsia av Fæmunden skal det nå være omlag etpar grader og sludd dag som natt i disse dager.

Så da rattet vi hjemover og ankom landsbyen vi kaller hovedstad omtrent 1400. To timer senere var min kjemikaliestenkte aldrende vinterpose til tørk, bagasje båret opp og middagen i magen.

Jeg har en batterilader med fler utganger enn 1x12V i plus og minus, den skal kunne kobles opp så takpanelet vil ha alle sine funksjoner inntakt men angivelig er den ikke istand til å ta imot solcellepanellading samtidig som den pusler og går, da gir den avvik på spenningen på fritidsbatteriet. Crap.
    Der ladegerät skal ha svært lett å fikse feil, før at jeg ordner det.
    Det sagt, så kan det tenkes at det egentlig bare lå feil og ikke sprang i lufta da sikringa gikk, håper jo sånn sett på kontaktfeil som enten ikke blåste noen komponenter eller til nød rørsikringa på kretskortet. Kan jo håpe.

Fortsetter forberedelsene til feilsøkinga ved å tømme bak i bilen idag.

Bilder ble tatt, de ligger på en instagramkonto jeg ikke får logga meg på (sic) (og sukk).

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Hah! Via en kompis har jeg nu ett stykk (stygt?) ladegerät påvei til Hodeskallegrotten, da har jeg en potensielt defekt ladegerät, en fungerende og en uoriginal dings med alle ladegeräts funksjoner å velge mellom.

Da kan jeg gå vinteren trygt i møte, likevel.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •