Side 12 av 12 FørstFørst ... 2789101112
Viser resultater 111 til 119 av 119

Tråd: Rudeboys Vidvandre - '00 VW T4 California Coach syncro

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Satt og filosoferte litt på Fausketuren opp og ned, om hva som gjenstår på Vidvandre.

OK,jeg mangler rett gasslange fra flaske/kule til gassanlegg, ettersom jeg mistenker den er feilgjenga i enden med mutter som skal kobles på gassanlegget hos meg, regner jeg med at ved å gå fra orange slange til gul slange, så er mutteren på den gule slangen gjenget rekti vei. Aner ei, men vi prøver. I Nederland om to uker. Til da, ingen gass i kokeblussene i bilen.

Torsdag er den store testdagen her, da subber jeg ned og dytter på sengbenken bak slik at jeg kommer til rommet i campingbenken slik at jeg kan tørrteste det - kryss fingrene ! - fiksa kretskortet som skal i den Svarte boksen, eller der Ladegerät. Ser det ut for at alt er som det skal da, netter jeg ned, og monterer det hele i den svarte innpakkinga og monterer det på plass etter bare fem år etter at elektrolyttkondensatorer i fleng gikk i lufta på Berlin Busfestival 2012...

Og virker det fremdeles, går jeg til hurtiganskaffelse av fritidsbatteri baki der for da er det eneste mangel jeg har (foruten rekti gasslange) der.

Avreise til Nederland neste uke, da får jeg montere på Branderup TOPRAIL nå i helga, og klemme på spoileren som står foran denne TOPRAILEN, dels for å minke luftmotstanden til skinna og dels for å lede væske fra oven ned på frontruta istedet for dagens "løsning" hvor Far får all overflødig væske over skyvedøra rakt i nakken når jeg skal bare liste meg ut om mårran for å pisse litt. Ser fram til å ha den lista på plass...

Forteltet er pakka ned på kjøretøy for transport til, og linkup i Nederland. En times tid etterpå står jeg og bivåner teltet fiks ferdig montert ved Vidvandre. Det blir også bra.

Fikk ei melding på Facebook Messenger igår fra eks.svigers, de lurer på om de kan (bytte-)låne bil en tid nå på sommern så de får utført feriering. I utgangspunktet kjenner jeg vegring mot denslags, men kafan, det står jo AMG på bakluka av Mercedesen deres...

Jeg sier det ikke til dem, men en kompis vet ikke om han får reist til Nederland. Han vet det om ei ukes tid; Han har betalt hotell for hele perioden... Skulle det gå skjit for ham, kan jeg alltids hente forteltet og utsette prøvinga til ut i august, jeg, mot å kjøre AMG på autobahn

Badekar der nede trekker jo også litt opp på komfortfaktorskalaen.

Jeg har heller ikke tenkt å fortelle dem at etter endt marsj fredag om to uker, så ser jeg for meg å ta snaromveien fra Nijmegen til hhv Spa, B, for overnatting, deretter frokost i Luxembourg, LUX og så lunch i Metz, la France før jeg retter til Kiel og hjemveien søndag... Huffda, det skulle bli fæle greier å kjøre svart AMG ned og opp, De! Jadda..

Ulempene jeg umiddelbart ser er at da får jeg ikke testet scooteren jeg kjøpte i mai/juni i Tyskland, NL, B, LUX og FRA - som planen er skal jo den med som transportmiddel mellom campingplass der jeg har betalt mitt opphold for årets marsj, og start/mål (3km). Og jeg får ikke testa ut forteltet mitt heller.

Livet er hardt.

Jeg oppga tentativ periode jeg ikke skulle bruke bilen fra onsdag uka etter NL til 12. august, får avvente til makker veit om han kommer seg ned i år eller ikke med å si til eks.svigers at "kremt, jeg stikker og fyller nå så er jeg hos dere om et kvarter"

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Satt og filosoferte litt på Fausketuren opp og ned, om hva som gjenstår på Vidvandre.

OK,jeg mangler rett gasslange fra flaske/kule til gassanlegg, ettersom jeg mistenker den er feilgjenga i enden med mutter som skal kobles på gassanlegget hos meg, regner jeg med at ved å gå fra orange slange til gul slange, så er mutteren på den gule slangen gjenget rekti vei. Aner ei, men vi prøver. I Nederland om to uker. Til da, ingen gass i kokeblussene i bilen.

Torsdag er den store testdagen her, da subber jeg ned og dytter på sengbenken bak slik at jeg kommer til rommet i campingbenken slik at jeg kan tørrteste det - kryss fingrene ! - fiksa kretskortet som skal i den Svarte boksen, eller der Ladegerät. Ser det ut for at alt er som det skal da, netter jeg ned, og monterer det hele i den svarte innpakkinga og monterer det på plass etter bare fem år etter at elektrolyttkondensatorer i fleng gikk i lufta på Berlin Busfestival 2012...

Og virker det fremdeles, går jeg til hurtiganskaffelse av fritidsbatteri baki der for da er det eneste mangel jeg har (foruten rekti gasslange) der.

Avreise til Nederland neste uke, da får jeg montere på Branderup TOPRAIL nå i helga, og klemme på spoileren som står foran denne TOPRAILEN, dels for å minke luftmotstanden til skinna og dels for å lede væske fra oven ned på frontruta istedet for dagens "løsning" hvor Far får all overflødig væske over skyvedøra rakt i nakken når jeg skal bare liste meg ut om mårran for å pisse litt. Ser fram til å ha den lista på plass...

Forteltet er pakka ned på kjøretøy for transport til, og linkup i Nederland. En times tid etterpå står jeg og bivåner teltet fiks ferdig montert ved Vidvandre. Det blir også bra.

Fikk ei melding på Facebook Messenger igår fra eks.svigers, de lurer på om de kan (bytte-)låne bil en tid nå på sommern så de får utført feriering. I utgangspunktet kjenner jeg vegring mot denslags, men kafan, det står jo AMG på bakluka av Mercedesen deres...

Jeg sier det ikke til dem, men en kompis vet ikke om han får reist til Nederland. Han vet det om ei ukes tid; Han har betalt hotell for hele perioden... Skulle det gå skjit for ham, kan jeg alltids hente forteltet og utsette prøvinga til ut i august, jeg, mot å kjøre AMG på autobahn

Badekar der nede trekker jo også litt opp på komfortfaktorskalaen.

Jeg har heller ikke tenkt å fortelle dem at etter endt marsj fredag om to uker, så ser jeg for meg å ta snaromveien fra Nijmegen til hhv Spa, B, for overnatting, deretter frokost i Luxembourg, LUX og så lunch i Metz, la France før jeg retter til Kiel og hjemveien søndag... Huffda, det skulle bli fæle greier å kjøre svart AMG ned og opp, De! Jadda..

Ulempene jeg umiddelbart ser er at da får jeg ikke testet scooteren jeg kjøpte i mai/juni i Tyskland, NL, B, LUX og FRA - som planen er skal jo den med som transportmiddel mellom campingplass der jeg har betalt mitt opphold for årets marsj, og start/mål (3km). Og jeg får ikke testa ut forteltet mitt heller.

Livet er hardt.

Jeg oppga tentativ periode jeg ikke skulle bruke bilen fra onsdag uka etter NL til 12. august, får avvente til makker veit om han kommer seg ned i år eller ikke med å si til eks.svigers at "kremt, jeg stikker og fyller nå så er jeg hos dere om et kvarter"

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Jadda. Vært ute og lufta oss, Vidvandre,jentungen & meg. VWBus.no sitt helt eget Drammenstreffet 2017. Som alltid på Drammen camping helga før Nordiska Typ Tvåklubbens helt eget Busscamp.

Først til tomta, trodde jeg et øyeblikk - vel, jeg trodde Roar som arrangerer hadde stukket på butikken, helt ærlig.
    https://www.flickr.com/gp/37366266@N05/5J3AiB[

Det viste seg at mellom det tidspunkt treffarrangør og vi ankom hadde det på ett eller annet tidspunkt ankommet en campingvogn (som ikke var der da vi ankom) som medførte at treffstedet ble flyttet kanskje 100m til en fredelig liten plett på Drammen camping. Avbildet på solobildet er stedet ting normalt skjer, men det er ved pumphuset som tidvis stinker av kloakk så da er det jo greit å sjekke ut andre steder på campingen.

Ulempe denne gang var vel at campingplassdrifter at folk kunne campe på samme flekk som oss og da ble det etpar telt med barn under 5 som hylskreik over at det satt folk ute og snakket utover kvelden. Dårlig planlegging, er vi på naboplassen for der vi har pleid å være når neste års treff går av stabelen så er det ingen i nærheta og slett ikke noen som vil plages med innsovingsrutiner eller soving

Vi var 12 biler alt i alt, lite og beskjedent - mener vi var jaffal 20'ish ifjor. De fleste av dem som overnatta i år skal på Nordiska Typ Tvåklubbens helt eget Busfest til helga, og med det så startet en del av de andre på sin form for yur på hjul til Busfest idag. De er nå i området Morokulien, om rapportene stemmer med planlegginga og så går turen over noen dager til Norrköping hvor Busfest går av stabelen i år (Finnland neste år). Bra for dem.

Det ble grilling, det ble pils og lyging, gjør, harselas og alt som hører med på treff. Repetisjonen over skrønet om da undertegnede i tillegg til sine egne sju øl nedkjempet en liter whisky sammen med to andre som hadde sin egen flaske samme eliksir ble behørig nevnt (måtte jeg aldri måtte gjøre det om igjen).

https://www.flickr.com/gp/37366266@N05/5J3AiB

Krysser fingrene for at albumet er åpnet, får ikke åpnet for det enkelte bilde virket det som. Flickrs er skjit ift tidligere "konkurrenter" (er de det når de var bedre?) men det er hva som er igjen uten å måtte betale for tjafset jeg eier skal til web.

I tillegg til å få bilen klar med TOPRAIL for marikse/fortelt og cruise control, så skal jeg demontere vindskjerm og speilene på 203-modellen av de to Vespas jeg har, den skal jo med i bilen.

Jo, og så må jeg få både testet der ladegerät og montert det (siden jeg tror den funker) før avreisa, eller kanskje mer korrekt benevnt før jeg pakker i bilen. Har pakka et småkolli som skal med, imårra går 2x6 0.5ltr Nordlandspils i kjøleskapet for transport sørover. Blir bra.

Har ikke allverdens planer for Nijmegen i år, selv om det er diametralt omvendt ift når jeg skal gå militært. Ingen leir, men en provisorisk sivil og midlertidig campingplass med dass- og dusjflak (adskilt, mind you), kaféteria og kiosk m.v. Jeg stiller med solcellepanelet og kobler det til på fritidsbatteriet direkte slik at dagslyset kan lade mens jeg rusler og trør. Så er kjøla kald og perioden med belysning fra taket lengre. Testa jo fritidsbatteriet ifjor og fant ut det på 6'C kunne gå fra fredag 1630 til lørdags eftan, i helga gikk det fra 1400 freddante til idag. Forlenget med nesten 18 timer'ish, uvisst av hvilken grunn - kan jo være at ladereima i motorrommet er bytta?
    Satser på å finne ut av hva slags polposisjon og betegnelse det utrangerte 140Ah-batteriet jeg kjøpte Vidvandre med kan byttes i et tilsvarende bly-/syrebatteri i.l.a uka, må hentes torsdagen senest isf. Henter bagasjen til en kompis samma dag, og de bor på rad oppover darn så da er det ikke noe heft mtp tidsbruk utenfor pakking & rigging av bilen.

Har handla meg bagasjebrett for å ha på hengerkula, Thule EasyBase 949 med 45kg last bare jeg trekker til en bolt mot hengerkula på 40Nm. Der går det en Zargesskasse på før avmarsj og forteltet går dit torsdag over neste helg. 45kg last, tar det. OK, det kan jeg leve med. Litt knot med å få Vespaen innn og ut men det er drilling på prosedyre og rutiner jeg ikke er kjent med enda så da pusler jeg med det og knoter med det til jeg kan det.

Ellers er livet bra. Vikariat ut 130817 så får jeg se hva framtiden bringer.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Vikariatet slutter ved midnatt, ikke hørt om noe annet og de siste to ukene har en fremdeles aktiv lungebetennelse herjet.

Imårra blir det Stenaline ned og opp, ut av byen og lufte hodet.

Var i Viborg med Vidvandre, gikk Hærvejsmarschen med en kompis. Han bodde i idrettshall, jeg sov i bilen og sov godt (som forventet) selv om det lørdag var Amcartreff og børnegate 1m unna der jeg sto. Man har jo vært i Hærens tyngste og største avdeling noen år, så å sove med fislete HEMA-motorer putrende som mopeder med lyddempere på er lett.

Deltok på VWBus.no's Drammenstreffet for fjerde gangen på rappen, stas. Jentungen var med. Dro til Nijmegen og gikk 3 av 4 dager på sivil løype (i min alder er det 200km mot militært 160km med pakning, sivilt slipper man pakning). Rekognosering ifm at jentungen er 11 i 2020 og kan gå marsjen om hun fremdeles vil når den tid kommer, hun har i noen år innledet setninger med "Pappa, når vi går Nijmegen..." så da må jeg jo bare følge opp.
    Sov på en provisorisk campingplass på et nyklippet jorde, der hadde de plasthall med kantine og pub. Det var flere steder satt opp containerflak med hhv dass & dusj, over strukket pressenning for å dempe sola og holde det tørt under duken mellom containerne. Meget bra opplegg, og skremmende likt den provisoriske militære leir jeg alltid har bodd i ifm deltakelse i Nijmegenmarsjen - sa som så til kolleger jeg fant underveis i marsjen at jeg bodde i simulert militær leir.

Men alt lå til rette for en god marsj der, så i 2020 bor vi der, Sjefen og jeg.

Har vært nordpå også, først kjørte jeg opp ifm bisettelsen av gamlingen og lot bilen stå der. Så fløy jeg opp med jentungen ifm påska, var på hytta (som nå er for salg, oppe i Sulisfjellene) og så kjørte vi sørover etter påska var på hell.

Neste nå er å kjøre til Verdal med jentungen og delta på Sagamarsjen, blir jentungens aller, aller første marsj. Målet er å gå 24km lørdag og 23km søndag slik at hun ikke bare får medaljen etter Sagamarsjen men også den internasjonale turmarsjligaen, IML, sin medalje med spenne "Norge" på. Slike spenner finnes for hvert land som har IML-marsj, Nijmegen og Hærvejsmarschen er begge IML-marsjer så Far skal ha tak i etpar spenner til seg ifm tidligere fullføringer der og jentungen får bare forsøke henge på som best hun kan så blir det vel noen nasjonale spenner her og der på IML-medaljen hennes. Hun er i form nok til å gå lenger enn 2x25km så jeg har god tro på henne ifm Sagamarsjen.

Bo i bilen, med fortelt (fra Just Kampers) på sia og dass & dusj innen rekkevidde på Stiklestad camping.

Deretter mest sannsynligvis årets TPH-treff, om ikke de Airbornemars i Arnhem lokker. Så Buscamp i slutten av september og ellers lite å skilte med.

Må utvide kilometersatsen hos forsikringa men det får stå sin prøve.

Har hatt store plager med å komme inn på forumet og lese tråder, men det kun i Chrome som nettleser. Nå på Firefox ser alt normalt ut.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Og! Jeg plages med å finne tredjepartsvert for å legge ut bilder på f.eks detta forumet. Har anvendt Photobucket men de henviser til noen ugjennfinnelige innstillinger for at de skal vise bildene mine på fora, og jeg har gitt opp dem & alle andre jeg tidligere brukte for billedvisninger online.

Forslag til vert ?

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Pakker til Sagamarsjen i Verdal til helga, og blir å iverksette montering av Branderup TOPRAIL i eftas.

Ser fram til å få den montert, er 20' jamt i garasjen så herdetiden er så kort som den blir der. Sånt liker man. Likevel står det ikke belast TOPRAILen de første tre ukene - anser ikke det å tre på en duk til et selvbærende fortelt som belastning, og dermed er man da innafor kravspec fra produsent når teltet går på fredags eftan/tidlig kveld.

Eneste jeg vel mangler, men likevel ikke skal ha med det første, er campingbord til å ha i forteltet. Nok av kasser så en løsning blir det nok for å servere mat & kvile kaffekoppen om en absolutt må sitte innendørs når en har teltet oppe.

Plages litt med boforholdene for tiden, dvs Europark er hyret inn fra gårdeier for å ta seg av adm av parkeringsplassene i kjelleren. De på sin side har implementert en løsning som synligen ikke var kjørt testrunder på hva betaling angår. For det første må en ha kredittkort. OK, ved en inkurie har jeg jo ikke kvittet meg med den slags skjit enda - men den dag kommer.
    Deretter fungerer ikke trekkløsningen deres, jeg har siden oppstart i mai måttet se tre abonnement avsluttet og jeg er nå på det fjerde fordi funksjonen som skal belaste eksempelvis mitt kort ikke belaster kortet - og for å si det slik, det er rikelig med kreditt igjen på kortet ved forfallsdato +- tre dager rundt.
    De innrømmer feil på systemet, men likevel glemmer de å si ifra til kunden når abonnement da avsluttes - fikk meg parkeringsgebyr her om dagen for et abonnement som ble avsluttet 1. august da altså var for vanskelig å varsle meg som kunde om var avsluttet fordi systemet ikke trekker summen avtalen vår sier den skal trekke...

Har meddelt dem som det er at som kunde forventer jeg jo ikke bare at systemet virker og at de faktisk talt foretar trekk (har byttet kort nå på fjerde abonnementet) men jeg ser det som særdeles rimelig at de varsler når et trekk ikke går i orden. Det gjorde de altså ikke nå i august, og det er garantert derfor parkeringsvakt ila meg dette gebyret - sompå sin side er noe jeg forventer de sletter når de innrømmer feil på sitt system.

Jaja, godt å ha noe å holde på med.

Ikke takler systemet deres forresten at bilen har to reg.nr, både opprinnelig skilt og personlig skilt er jo registrert på bilen. De "kan" bare ha ett skilt pr kjøretøy. Også der innrømmer de feil.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

En liten gjenganger i både denne modellen er skinnesystemet som bærer setebenken (the coach) bak.

Fint og stødig, og med flere posisjoner framover en kan sette setebenken på, og justere hvor langt fram en da må sitte i bilen. Det finnes sågar en toseters benk med to trepunktsæleseter slik at bilen bærer seks personer, men dette siste setet er som andetenner og koster deretter. Pluss at da skal vel bilen omregistreres til seksseter også.

Men tilbake til skinna. Jeg har et - eller fler - fremmedlegeme(r) i skinna/ene i Vidvandre. Derfor får jeg ikke ført setebenken til bakerste punkt - som ville medført jeg når inn i det bakerste skapet i midten av bilen, da går skapdøra opp og lener seg bakover mot setebenken. Neida, istedet står setet på nest bakerste punkt og blokkerer da selvsamme dør.

Gjett hvem som har 230V-kabel i 2.5kvm i nettopp det skapet

Rett bak skapet er den delen av skapseksjonen som holder kjøleskapet (øverst) og detnoe myteomspunnede der Ladegerät. Som i motsetning til tysk-norsk oversettelse ikke betyr "batterilader", evt ladekrets men lade- og omformerkrets. Den tar 230V fra inntaket og omformer til f.eks 12V til campingdelen av bilen, den drifter kjøleskap og Eberspächer luftvarmer og taklys samt hhv 230V (160W, du, riker ikke rosinen av pølsa) samt 1x12V stikk på B-stolpen. I tillegg til å vedlikeholdslade fritidsbatteriet.

Kretskortet til der Ladegerät ligger i bagen, klart til testing i bilen. Men med setebenken i veien, såeh.. Vel, du ser hvor det går hen.

Fokus denne uka er å få vekk fremmedlegeme/legemer fra skinnesystemet, og få setebenken helt fram. Da kan jeg pusle med prøvemontering av der Ladegeräts kretskort og se at det virker på 230V. Så gjort, vil jeg skru på plass dekselet utenfor kjøleskapdelen av innredningen, og så ha setebenken bakover. Dit den skal være. Som det er nå står setet 10-15cm for langt fram, det er stusselig når setebenken er sittegruppe å da skulle ha mindre plass enn "egentlig". Men det er også mikk makk når setebenken er lagt ned og utgjør seng fordi selvsamme avstand forover er da materialisert som glippe mellom setebenkryggen og sengplata m/madrass bak i bilen. Ræva henger i friluft under soving

Jeg har sovet på mange steder og mange dårlige steder, og jeg har sovet dårlig mange steder. Det gjør meg ikke mye annet enn at jeg irriteres over å ikke få setet fram og tilbake.

Så at i T5platformen så er det limt på bust, eller kost om du vil, for å forhindre fremmedlegemer å falle ned i sprekken i skinna. Jeg trur jeg veit hvorfor det er bust der.

Men iaffal! Med setebenken operativ og så fremt det ikke er mer mikk makk med der Ladegerät så monterer jeg skjiten, og pakker bilen for helga. Haglebu feriesenter venter på nytt besøk. Var fint der, og jaggu starter Pappauka på fredagen også. Så da så.

Før det harrytur imårra og Marché borte i Buskerud torsdante.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Marché ble fullstendig avglemt. Derimot pakket jeg bilen for tur til Haglebu sammen med jentungen, har hørt det er fint der.

Vi kjørte først til Drammencamping og tok inn der siden hun trener på Oslo turn lørdagerog etter treninga opp til Haglebu. Der rakk vi akkurat ikke betjeninga, de har sin løsning for åta i mot gjester der oppe, fårn si. Så første kvelden ble uten dasstilgang, men vi rusla fin tur bortom kapellet for denslags og jentungen så både ekorn, skjur, hårrå og plentyfisk som vaket. Idet vi var tilbake ved bilen, som sto på "min" plass, disket jeg opp med en bedre middag og så kom regnet.

...hvilket minner meg på jeg får lufte teltduken imårra.

Denna gang tok jeg med kabeltrommel hjemmefra for strøm, så vi hadde til laptop og mobil - til bilen er det ikke noe poeng å tenke på strøm til før jeg får flytta setebenken bak. Men jeg ser for meg at fremmedlegemet som hoder fast setet, ligger i venstre skinne. Selvfølgelig lengst mulig unna dagslys og gode arbeidsstillinger men likevel uoppgjort. Jaja, en dag.

Framover nå er det å få på den skinna på bilsiden under glassfibertakets kant, slik at jeg kan ha forteltet på bilsiden ifm camping. Første skarpe gjennomføring der blir Buscamp neste helg, så da får jeg vel montere nå helga slik at garasjeparkeringas 20'C kan herde Sika og annet i god tid før avreise.

Så forresten at det er ei lita men trivelig campingvogn på plass 125 med spikertelt til NOK 190k om noen ser etter statisk TPH-enhet.

...men nabofirmaets campingplass som skilter med kafé og burgere, pizzas og servering har heller ikke åpent på tross av skilting og åpningstider. Så jeg veit ikke.. kanskje vi bare var off season.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Skulle til Sporevann. Vel, det skal jeg fremdeles.

Men en klassisk fabrikasjonsfeil på disse VWs T4serie av transporterplatformen er at når det er montert på et innertrekk på skyvedøra/dørene for dem som har to, så er dette trekket festet på genialt vis ved at X antall punkt på innsiden av innertrekket og X antall plasser på selve døra er det limt på X antall plastdingser som da holder innertrekket til døra.
    Dette er limt med tokomp-lim.

For dem som ikke vet det, er tokomplim ferskvare. Om du kjøper en tube/tilsv beholder med lim, og bruker av det så skal det godt gjøres tuben kan brukes etpar år senere. På limte flater vil limet etterhvert bli (eh, presto!) porøst og da altså ikke lime ved ett eller annet tidspunkt i framtiden. Spesielt i en skyvedør hvor temperaturforskjeller raser opp og ned året igjennom, står p.t i oppvarmet til 20'C garasje men jeg har hatt samme problem på Multivanen (Kakemonsteret). Og slike temperatursvingninger innbillerjeg meg framskynder prosessen.

Klok av Kakemonsterlærdommen, så veit jeg at det finnes et sett- vel, mer nøyaktig en post med plastdingsene man kan kjøpe. Da har en alle delene man behøver minus limet.
    Så jeg fremmer idag min bestilling hos det en kompis kaller Svindel-Møller siden det var der (Kalbakken) jeg handla slik pose rundt om 2010/2011) til Kakemonsteret og så stikker jeg på Maxbo og spør i limseksjonen, evt rørleggerhjørnet om de har forslag til værbestandig tokomplim jeg kan bruke. For jeg mistenker limet Volkswagen i sin tid brukte er ment for stabil innetemperatur i produksjonshallen, og ikke for bruk her ute i den virkelige verden.

Sist tok det vel ei ukes tid. Får se hvor lang tid det tar denna gangen.

Synd med Sporevann men så er vel fiskesesongen på hell også, mener den slutter i disse dager. Og jeg har ikke kontroll på fiskeutstyret...

EDIT - får handle inn støydempematte til å ha i hulrommene i skyvedøra og ei tynn ei for å legge på siden av dekselet som vender ut mot skyvedøra slik at det blir rent teoretisk mer tyst i bilen. Får vel stoppet varmetap gjennom dekselet, skjønt tapet av varme går vel mer gjennom listverket i skyvedørsåpningen, veit jeg.

Vurderer også strekke kabling og montere en lausunge av en høytaler i døra slik at jeg kan ha den som "aux"-høytaler på CB-radioene. Når radioen står på kommer lyden derfra. Kan jo være en god tanke, men den vil bare funke når døra er igjen og kortslutningskontakten mellom B-stolpe og skyvedør er sluttet, men da sitter jeg jo under camping gjerne i bakovervendt passasjersete rett ved og pusler med mitt - er vel kun ved varmere enn 20'C jeg pleier ha døra mye åpent så da gir jo det lukka dør resten av året Får fundere litt på det å motta sending når døra åpnes, skal jeg da bygge egen krets som tvert overfører lyd til CB'ens innebygde høytaler eller satse på at radioen kobler dit sjøl...
    Sist endret av Rudeboy : 25-09-2017 kl 09:22

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •