Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
Rudeboys Vidvandre - '00 VW T4 California Coach syncro - Side 16
Side 16 av 21 FørstFørst ... 61112131415161718192021 SisteSiste
Viser resultater 151 til 160 av 204

Tråd: Rudeboys Vidvandre - '00 VW T4 California Coach syncro

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Tidligere har jeg satt meg fóre å delta på årets Busfest, som for anledningen foregår i finske Somero mellom Helsinki og Vaasa i juli. Nijmegenmarsjen har alltid kommet i veien for deltakelse der men siden jeg jo ikke skal ned til Nederland i år så ligger det jo fritt fram å frese østover og plukke flagg til bilen. (har det finnske, mangler Ålands flagg på klistremerke).

Eks.kona omrokkerer litt nå og da i fordelingen av jentungen og nå ligger det an til at vi har en byttedag i sommer på en søndag og da den søndagen treffet i Somero avsluttes. Jeg har hatt bytte før "fra utlandet" hvor jeg da avslutta Nijmegenmarsjen og kjørte til Hamburg, satte igjen bilen og fløy hjem for å hente jentungen og så fly ned igjen dagen etter for så å kjøre til Berlin busfestival i 2012.

Sjekka pris fra Helsinki for meg søndagskvelden og fra OSL med meg & jentungen til under 800,- til sammen (?). Bagasje kan jeg med letthet ha i bilen for henne fra før avreise, og å reise med nevene i lommene er en laid back og grei måte å fly på. Anything to declare ? No, thank you og så bare å spassere videre.

Så dersom det ikke er arbe på tapetet til den tid, blir det Finnlandstur på henne også og selv om hun mister treffet får hun et nytt land å ha vært i.

Min nå snart to år gamle laptop som ikke lever opp til sine forventninger blir utskiftet for bilbruk. Dvs ta bilder og kose på PC i bilen på tur med billedopplasting etc er stas men når da denne laptopen har et brukket feste til skjermen blir transportmuligheten ikke lenger enn så lenge det festet holder. Om jeg klapper sammen laptoppen knekker det helt, og da er jeg mest sannsynligvis uten skjerm på denna laptopen
    Sånn kan en jo ikke ha det.

Bestilte meg en ny en og så får jeg svippe innom Clas Olsson og hente meg en Pellicaseatrapp der for transport av den nye laptopen. Problemfeltet som da også ble denne laptopens del ble dens bane, er at jeg har klappet den sammen og pakket den forsiktig i stridssekk og så båret et brett øl der samtidig med at bagasjen etc lå i selvsamme sekk. Da ble det for møe av det gode for laptopen og der en eller annen gang, knakk altså det ene festet. Jeg har jo såkallte PC-vesker for å ha over skuldra, så irritasjonen var definitivt til stede da jeg innså fadesen.

Med bilen som utgangspunkt får jeg hive inn en form for "fastmontering" at strømforsyninga kobla over 12V-anlegget bak i campingdelen av bilen. Kanskje også strekke en HDMI-kabel for skjermbruk også. Handla meg trådløs mus & tastatur så med en eller uten ekstra skjerm i bilen kan en da ha skjerm unnavei mens en pusler på maskinen. Den er også av en type en kan ta av skjermen fra laptopen (sic) og bruke som nettbrettatrapp, blir moro å leke med for både billedopplastinga og ruteplanlegginga.

...og der glemte jeg at jeg også skulle ha meg GPS til bilen. Jaja, får logge meg på Komplett og se hva de har - det blir slett ikke Tomtom som jeg har hatt i ca 10år nå. Ikke nøgd med grensesnittet der og inntil jeg har en GPS i dashbordet så må jeg ha en lausunge på frontruta (finnes det head up display for GPS'er, tro...)

Shop till you drop og god helg.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

da kan jeg rapportere at jeg brukte kr. 100,- på selvvaskeautomat hos Norol på Økern.

Tror jaggu jeg fikk hele 15 minutter til disp med avfetting, innsausung av "shampo" og deretter avspyling. De hadde også etpar knapper for diverse voksing men naj, takk, du - når "høy"trykkspyleren ikke drar av tyske fluer fra i fjor tenker jeg som så at det blir en aen dag.

Åtte kilo smuss rett i bakken, mye gode kjemikalier innhalert og uten å innrømme svimmelhet for øvrig så må jeg si meg fornøyd med resultatet. Jeg er naturlig nok ikke av dem som mener blankeste chromefelger av lastebilstørrelse på privatbiler er spesielt pent (Hot Wheels lekebilprodusent mener det er det beste i hele verden) så pussekluten får vente til neste vask.

Da skal jeg ha med mine fire liter avfetting og ei trykkflaske slik at de felt med overdrevent mye skygge på idag får seg en ekstra innsausing før bilen går i selvvaskern. En del av de literne skal i motorrommet, første eier fyllte olja til topps på oljetrakta på motoren - heldigvis glemte han å skru til lokket så olja dro jo den veien den da skal - ut over motor etc... Betalte Harald A. Møllers stolteste for å fjerne guggen ifm PKK i 2012, men når en da hører kundebehandler (selvmotsigende så det holder) uttale "bare spyl oppå, ovantifra" når jeg spesifikt avkrevde å få vekk motorromsdekselet under og rensa blokka for søl. Jeg har vært der 1 gang etterpå, fordi jeg måtte ha hjulbolter. No more.

Ikke var det gardintrapp på selvvaskern heller, dårlig at kunde må ha sånt med sjøl for å få taket spyla av. Det får jeg ha med neste gang, da er tanken at solcellepanelet skal på plass etterpå.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Da var regntrekket til vippetaket i hende, enn så lenge uprøvd. Det viser seg idag, da - brukerfeil så det holder, at selvsamme firma er dem jeg for en tid tilbake hadde tenkt handle teppe til å ha bak i bilen.

Hvorfor jeg ikke browset/surfa sidene deres da jeg handla regntrekket må fåglarna veta men da får jeg istedet spørre om de skal på årets Bullidays i mai. Personlig levering, liksom. Hvis de ikke skal har jeg spurt en av organisatorene der om å få to klistrekerker slik at jeg kan bytte ut det aldrende "T4forum.de"-merket mitt med profil av en T4 camper med vippetaket nede, til en med reservehjulet på bakluka og vippetaket oppe (kjøpe klistremerke og hive på der det gamle står idag). Kanskje han kan ta imot tepper til bilen for meg. Måtte ut med 1200,- til et horribelt firma kalt Posten Bring idag, og de vil jeg ikke sponse mer enn aller nødvendigst.

På tapetet denne og neste uka står "fritidsbatteri" og å finne tak i okay leverandør for å erstatte de(t) som sto/står baki. Når sånt er etablert, får de to batterier av meg og jeg får et flett nytt et baki bilen. I mellomtiden driver jeg og leter etter skruene til dekselet til der Ladegerät, de er som sunket i jorden for meg. Maskinskruer med trekanthode, og ikke veit jeg hvor de ble av (hadde ikke tape dengang jeg åpna og titta på kretskortet, ellers ville de vært limt til boksen idag).

Var ute med nyvespaen idag, skal ta meg en tur til Alexander Kiellands plass i eftas og eta burger og så legge ut etpar bilder på instagram så resten av Restless Scooter Club ser at det faktisk talt er bar asfalt der ute. Blau Erdinger, bitte.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Kjenner jeg begynner bli rastløs av å gå uten arbe.

-teller tur til Charlottenberg som overlanding ? Det er jo å ta seg over en distanse langs bakken så i og med at det blir med Vidvandre, er det jo overlanding.

Betalte hotellet ifm min & jentungens deltakelse i Partill' Hemärnsdistrikts Elfsborgsmarschen i juni. Nappe henne ut av skola så snart klokka er der og kjøre raka vægen ned for å få sjekka inn (p-hus rundt hjørnet, sier svenskene - spent på takhøyden der du) og så bærer det rakt oppåt Kärringbärget for registrering ifm marsjen samt parkering av bil.

Etter en times tid der, finne trikken ned til byen og så spise et realt marsjmåltid før vi så tar en tidlig kveld. Trenger ikke lære henne at før marsj er det rotbløyt, det får hun vente med å se til hun er 50.
    Gå 10km lørdagen etter frokost og mest sannsynligvis også en tidlig lunch. Start Götaplassen og rute via Kungsparken og Slottsparken tilbake til Kärringbärget for grilling og stas der oppe.

Liseberg ligger jo noen minutters gange fra hotellet så vi stikker dit lørdag og søndag når det ikke blir marsjing. Får satse på fint vær da.

For Charlottenbergturen nå loves det snø, og det er alltid bra.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Da har min hoffleverandør av nasjonalflaggkilstremerker blitt min tidligere hoffleverandør. De finner på at kun enkelte nasjonale flagg (eller tilsvarende) skal ha samme størrelse, aldeles "plutselig" så kommer en til hhv fyrstedømmer her i Europa eller f.eks Marokko eller Algerie men da skal klistremerkene være markant mindre enn standarden de til nå har tilbudt.

De har for så vidt ikke tilbudt disse småflaggene i normalstørrelsen tidligere heller, så det er nevnt. Men de ville ikke lage i rett størrelse og da er jo det greit nok for meg. Det er fine merker men når de ikke er i samme størrelse etterhvert som en økser unna landområder, så får en heller finne en leverandør som kan levere i rekti størrelse. -Ellers kunne jeg jo rive av de merkene jeg allerede har på og finne én størrelse for alle flagg det er mulig på min lommebok å nå, da.

Jeg har sendt fram henvendelse nå. I den henvendelsen tok jeg med klistremerke for the Trans Europe Express, en tidligere luksuriøs jernbaneklasse for businessfolk som på sitt vis også ble en av forløperne til interrail. Ettersom jeg skal til Somero på årets Busfest via Åland, og selv om jeg har Soupmiflagget i standardstørrelsen (ups, må ha tak i Sapmiflagget også) så har jeg ikke Ålands flagg enda.

Verkstedtime betalt, mangler bare forberedelsene til EU-kontrollen nå. Vel, og fritidsbatteriet baki bilen. Og å få montert skinnen som skal bære hhv fortelt ved langtidscamp eller markise til daglig (øy, mangler markisa også).

Også mangler jeg jobb, da, men den er vel ikke akkurat noen nyhet

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Uhm, min hoffleverandør av heving på bilen har tatt imot sine kroner og øre for jobben.

Men de møter det med at jeg må eksportere bilen ut av landet og til deres, og når jobben er gjort hevder de også at bilen må da gjenimporteres til Norge

Hva skjedde med EØS og Schengen ? De er ikke i Russland, så jeg tar dette med en klype salt men om @Harald kunne tatt kontakt og belyst dette for meg hadde det vært fint..

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

via tredjepart har jeg fått høre at @Harald brukte en mellommann, speditør eller eksport/import-folk som kan biler.

Da får jeg høre med Bobil-Jimmy som pleier sitte med fraktdokumenter og lignende om han har noen forslag og hvis ikke det bærer frikter får jeg subbe ned i Gamlebyen etter Holger Fischer spedisjon AS. De er visstnok nærmest, og om ikke de kan så tar jeg det for gitt de både kan gi råd og retningsbestemmelse for hvor jeg skal kunne henvende meg.

Makan. Eksportere kjøretøy en skal ha til evig tid for en ussel verkstedtime norske verksteder ikke tør påta seg (ja, Arctic Trucks, den var til dere) for så å importere den hjem igjen ? Tåpskap.

Sitter på Koppang i finværet etter å ha tatt en svipptur til Trondheim med no tjafs til en drosjekusk der oppe, på returen stoppa jeg her og som god tosk skal være så åpna jeg skyvedøra i -23' etter å ha kjørt i slike temperaturer i timevis.

Gikk skyvedøra igjen ? Jada. Låste den ? Neida. Åpen nå? Jada. Yr.no lover at i verste fall så er det -1' i 13-tiden så da skal jeg vel kunne dra ut varme nok av defektvarmeapparat (Eberspächeren virker ikke og da må bilen gå i timevis for å bli varm på egen hånd, det er en grunn til at det heter hjelpevarmer). Årner seg åkkesom, er jo sundan og alt.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

det heter ikke "frikter", og hadde editfunksjonen virket kunne jeg korrigert til "frakter". Den gang ei.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

dysleksien, azz...

"frukter". Å bære frukter. Gubedre...

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Sånn mens en sitter og venter på hhv editfunksjon og svar på framsendte PMer her inne (for dere som hører på telefon kan drive å ringe hverandre så mye dere vil uten at jeg skal mobbe dere av den grunn) så kan jeg jo legge ut litt utbrodering om overnevnte tur.

Fredagen kjørte jeg til Tjøme, fordi det var fint vær og jeg hadde tid samt at jeg hadde avglemt pilgrimskoppen min der nede da jeg og jentungen var der.
    Kjørte ned i Gamlebyen, og tok Gamle Mossevei utover på østsia av fjorden. Etter Nesset var det litt ukjent lende, og selv om jeg vet godt at det med bil går an å kjøre til høyre i første rundkjøring etter Nesset (nei, vent - andre, har det blitt nå - kommet en til der borte) og så kjøre direkte mot Oslofjordtunnelområdet før en svinger av mot Drøbak så er ikke akkurat det partiet der som jo også innebærer tunnel noe å satse på å kjøre med en 49cc 2013 Vespa LX 50 Touring.

Kan godt tenkes det ikke er lov med moped i tunnel, også.

Men da kan en like greit ta tredje avkjørselen og kjøre mot Ås sentrum et stykke. Over en bakketopp kommer det da snikende et kryss og tar en av til høyre der kjører en mellom Årungen (vann) og E6 til en tilslutt kommer ut på samme vei til Drøbak som en ville møtt etter rundkjøringa ved Oslofjordtunnelen. Nice.

Så da kjørte jeg til Drøbak, ned i sentrum og konstaterte at produksjonen av sporet vei går på høygir.

-Rare greier, da jeg tok lappen og dreiv øvelseskjøring for omlag 30 år sia så skulle en unngå lage spor ved å kjøre ned snøen ved siden av hjulsporene til bilen som kjørte foran deg. På det viset fikk alle lov å kunne gjennomføre unnamanøver og kjøre sikkert.
    Men ikke her i østlandsområdet, her skal en lage dype "trikkeskinner" slik at bilene ikke kommer opp av sporet om vognfører må foreta unnamanøver for elg, møtende trafikk eller enkefru Hansen... Tomsinger, begynn å kjør ordentlig!

Åkkesom. Fra Drøbak som forrige gang i området, raka vægen til Son ("Sån" som Google Maps-dama uttaler det). Stadig like fint, stadig samma påskeværet.

Fra Sån til Moss samme vei som sist, og ferga over fjorden er fremdeles operert av Torghatten trafikkselskap, fra nede på Helgeland. Fergelefse, kaffe og pytt i panne måtte til og så var det rett i bilen igjen, måtte raske med meg kvikklunchen, gitt
    Fra Horten til Tjøme er det lite som minner om høyhastighetsveier men det er etpar strekk nordover igjen jeg må undersøke alternativ akse på, siden det er forbudt for gående og syklister der kan det godt tenkes jeg ikke får kjøre scooteren der, heller.

Hadde fyllt tanken og kom hjem utpå tidlig efta, kjørte snaromveier og det som var hele veien.

Snakka med en kompis, jeg hadde henta skistativ til hans Thule wishbar, sånne aerodynamiske takstativ Thule lager, han hadde handla skistativet på Løren og jeg henta det for ham. Det viste seg ved en inkurie så hadde jeg avglemt å sende ham dette, og han på sin side hadde reelt behov for å klemme skistativet på taxien sin siden han ligger an til å kjøre på Oppdal i påska.

Mens jeg snakka med ham på fredagskvelden, slo det meg at 'det er jo fint vær og det skal være minst like fint imårra'. Så da lørdagen kom, kjørte jeg til Trondheim for å avlevere avglemt skistativ til ham i området Tunga.

Han så undrende på meg der jeg sto ved adressen hans, idet han kom fra harryhandel - vi hadde snaktes på telefonen før han kom hjem. Jeg nevnte jo ikke at jeg var i høgget.

Etter skjitsnakk, kjørte jeg hjemover. Var halvsliten og innstillt på å ta turen sørover fordi jeg ikke kom meg inn i hus nordpå riktig enda. Husnøklene der er på Helgeland til tirsdag, så da kjørte jeg sørover.

-23' på kvelden og stasvær selv om det ble mørkt nok til å ta av beskyttelseshettene på ekstralysene og jeg stoppa flere steder for å se opp, som jeg sier med jentungen. Stjerneklart og fint. Det hadde vært lite trafikk både på Tjømeturen, oppom Trondheim og så langt ned i Østerdalen. Herlig.

Men jeg begynte bli sigen så jeg starta se etter krypinn for natta. Fritidsbatteries påstår det har 10.1, 10.2 eller 10.3V når jeg setter meg i bilen i varmgarasjen så jeg visste at noe hjelp i det var det ikke å få. Soveposen lå hjemme, what to do. Jeg veit.

Det ble Storelvdal hotell. Velv erdt det, og siden hjelpevarmeren ikke fungerer (seks år uten funksjon...) så var jeg småkald på tærne idet jeg oppdaget varmekablene på badet sto på. Lykke. Vel, lykke og lykke. Detta er 3. T4'ern jeg har. Alle sammen fryser når det er kaldere enn 10 minus og skyvedøra må en være forsiktig med å åpne fordi den går ikke i lås igjen når du skal lukke den. -Denne gangen, så ble døra stående åpen natta igjennom, nærmest på gløtt. Var irritert over ikke å ha huska på at bag & laptopmappe måtte hentes fra førersetet, så jeg subba inn på trass og la meg. Døra fikk jeg jo ikke fiksa på stående fot i mørktna.

Jeg sto opp i åtta, subba rundt i samme påskeværet på Koppang i sekstia og spillte Ingress, et kartbasert dataspill på mobilen. Subba tilbake på hotellet og vekte naboer med vannkokeren borti gangen, en må jo ha kaffe om mårrante!
    Starta laptopen (den nye med elendig lyd) og myste på verden over et tastatur. Ikke mye å skryte av, det skal være nevnt.

Subba ut igjen og rusla litt til før det ble tid å se etter om det hadde kommet noen på jobb i resepsjonen. Jaggu! Ei fin ei som satt der med egen frokost, stakkar og ble forstyrra av meg. Betalte rommet og avtalte at da skulle jeg være ute derfra innen 1200. Hun bød på frokost med feite baconstrimler og mye digg, jenta si det. Kanskje en skulle finne arbe på Koppang?

Pakka meg ut av rommet, og åpna skyvedøra (fremdeles på gløtt). La inn bagasjen og myste på innsia av skyvedøra, siden jeg jo har innertrekket til døra hjemme.

Det er en liten arm, om en vil, som skal henge opp under noe annet, helt i bånn av det en ser av dørlåsmekanisme der. Den armen sto ned og vekk fra nest nederste dings i låsmekanismen. Jeg dytta den opp, jeg. Der sto den pent. Dro på smilebåndet, detta kunne vært no!
    Klappa igjen døra og der sto den igjen. Steike!

Jeg har brutt koden til Volkswagen og kaldværsproblematikken til skyvedørslåsen - etter 14-15 år med T4... -ulempa er at en må ha av innertrekket for å kunne nå tak i den tappen/armen som hang nede, for å få igjen døra. Det er tyske ingeniører, dét.

-Glad og fornøyd over ei kjempehelg, så langt, takka jeg pent for meg idet jeg sjekket ut og så tok jeg etpar svingomer med Vidvandre opp og ned stripa på Koppang, mens jeg nå var der mener jeg.

De av dere som er på Instagram kan leite opp yngve_rudeboy, hender seg rett som det er jeg legger ut noe der. Twitter Yngve_s2.

Nå skal jeg avslutte dagens andre kopp kaffe og så dra Vidvandre inn i dusjen på Økern, får vel raske med meg 2018-klistremerke til pilgrimskoppen mens jeg er der så det blir kaffe der oppe også.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •