Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
Rudeboys Vidvandre - '00 VW T4 California Coach syncro - Side 10
Side 10 av 12 FørstFørst ... 56789101112 SisteSiste
Viser resultater 91 til 100 av 119

Tråd: Rudeboys Vidvandre - '00 VW T4 California Coach syncro

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Som nevnt, forsøkte jeg handle meg en kontrollenhet til Eberspächer kjørevarmeren min. Dette i håp om å kunne montere diverse annen hard ware fra Eberspächer og bygge det hele om til å også være en parkeringsvarmer som jeg da kan koble opp mot DEFA Smart Start.

Altså å kunne bruke håndkontrollenheten (fjernkontrollen) fra DEFA på Eberspächeren og varme opp kjølevæska til kjøla på motoren før jeg ankommer bilen og skal avgårde.

Fant en kontrollenhet i UK til usle £80 inkl frakt. Vel, da selger og meg hadde avtalt at pris og forsendelsesmåte var okay, sendte jeg over pææng og løken trodde - som påfallende mange briter underlig nok gjør, forresten - at det bare var å beholde pengene og late som om man ikke aaaner hva den andre snakker om.
    Nå er jeg såpass kranglete av meg at jeg forsøker ha alt skriftlig, sånn for å dokumentere mens veien blir til. Denne gangen rakk jeg ikke engang å sende over dokumentasjonen til Paypal, fordi de har sett på saken og dømt i min fordel, som de skriver.

Og det skulle jo bare mangle! Men nå sitter jeg her med elektroniske spor jeg ikke får brukt til noe, da - nesten så jeg er skuffet over å ha fått vinne så lett over en tjuvradd i UK

Bestiller umiddelbart fra Seatronic i Moss så kanskje jeg får klemt på plass alt sammen før jeg returnerer lånt laptop med software for å lese og evt korrigere Eberspächeren, også - lovte eier at detta sender jeg før helga.

Seier. Denslags kjennes altså fremdeles godt ut

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Seier og seier, Seatronic har jo selvsagt ikke deler de selger på lager...

Sku tatt seg ut å selge noe de faktisk har. De sendte meg oppdatering mandagen og mente "neste uke", ja da går delen min vei. Pluss i boka ved at jeg kunne fritt velge sjøl hvor jeg ville hente delen, da.
    "Mitt" postnummer slutter ett bygg lenger opp i bakken og "mitt" postkontor er 1640 meter nærmere Vaterland - det er på Grønland. Men Prix' forsøk på post i butikk, er usle 230m opp i bakken og da rusler jeg heller dit og henter tjafs enn ner i byen.

Årsavgifta, EU-kontrollinga og forsikringa er på stell. Blir vel bare å hente diesel og fylle opp og stikke til fjells en vakker dag - busforumet skal ha Ut i det fri (eller var det "Ut i naturen") til Sporevann helga etter påska, den helga er jeg utaskjærs så jeg får ikke deltatt men Sporevann ligger jo der i påska også. Får myse på mulighetene for å campe der oppe da - med litt flaks kan det jo tenkes det er avbært såpass at en kan kjøre og fricampe der man vil.

Nå som bilen er okay hva Staten angår, så venter All Terrains og gangster caps - begge deler har fått ligge for lenge. På tide å få på plass detta. Får samle småtteri som skal i bilen og begynne montere når jentungen er hos mora, så er bilen mer og mer klar til bruk når hun er hjemme.

Blir bra.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

OK, da. Seier. De har sendt den med (grøss) Bring, med litt flaks er den der lørdagen.

Da blir det å få på All Terrains lørdag, hente gangstercaps sundagen og så se om man ikke får vaska bilen oppå - ikke en eneste en bilvaskeslask i dette land - inntil det er motbevist, i det minste - som vasker biler høyere enn italienske sportsbiler oppå taket..

Blir moro, åkkesom.

Dropper dagens Torsdagstesten etter at verdens mest barnslige pissekonkurranse mellom sutrete treåringer i voksen alder foregår på nett, og den ene part insisterer på å skulle blokkere den andre etter å ha meddelt diverse statlige organ om den andre.
    Dette var en liten greie på 27MHz-nettets kanal 15 for dem av oss med f.eks CB-radio, men Ondt blod i Vesten gjorde sitt til at jeg ikke engang gidder lade den håndholdte.

Kanskje jeg skulle raske sammen delene til lyktebøylen og klemme den på plass i fronten, også. Må tygge litt på den.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Driver og forbereder sommerens tur til Nederland. Nytt av året, for ifm Nijmegenmarsjen er det alltid noe som er nytt fra år for år, er at de har snudd marsjruta på første dag.

Det for å unngå heten som er på diket man går noen kilometer på, før man returnerer til byen. Nå går man diket ved soloppgangen istedet og mange vil nok oppleve at det helt store varmen som har vært plagsom på nettopp diket ikke lenger er der. Og de vil oppleve resten av marsjen som lettere nettopp fordi en av de store utfordringene ved å gå i ettermiddagsheten over diket da ikke er der. Det partiet i varmen har veid tungt i marsjuka for mange.

Men det var ikke marsjen som sådan jeg skulle skildre. Jeg meldte meg på sivilt i år, har forbud mot å bære eller løfte og da kan jeg som er i mitt 45. år ikke gå militært der ende fordi det er pakningskrav på 10kg i sekken før mell mellom 18 og 50. Så da forsøker jeg noe nytt.

Skal bo rett ved dette diket, på nordsiden av elva Waal, som deler Nijmegen. Og jeg skal bo i bilen. Oppholdet ved Sporevann i høst ga mersmak, og å bo i bilen mens man er vekk fra den når sola står som høyest er noe jeg tror blir fint. Får senke vippetaket mens jeg er ute og rusler i tilfelle vindkast. Så får jeg gå inn i overopphetet bil når jeg kommer hjem etter målgang hver dag (må ta tog ett stopp fra byen og til stoppet i landsbyen Lent som logså liggger i Nijmegen kommune. Få opp taket, åpne vinduene i duken oppe, åpne bakluka og kjøkkenvinduet og så stikke bort i dusjen og bli kvitt marsjdagens svette.

Blir varmt nok ut over eftan og tidlig kveld så da satser jeg på å spise mest mulig mens jeg er i Nijmegen og så ta et lett vamtmåltid i bilen før jeg tar tidlig kveld hver dag. Må opp mens det er mørkt, og ta toget den lille etappen det er inn til byen og så finne start (som er samma plass som målgang for de sivile).

Ser for meg å ankomme onsdag eller deromkring i uka før for å aklimatisere og hilse på kjente. Snike meg til å campe på gateparkeringer om jeg ikke tar med bilen til bekjente og lar den stå der til campingplassen åpner fredag før marsjen. Fredagen er det normalt at det er endel norske i byen, jeg initierte i sin tid Øltimen på den dagen for å dra folk inn fra Amsterdam hvor de festet og herjet, samt for å få flere med på være der tidligere enn det på den tid var vanlig å ankomme Nijmegen.
    Aklimatiseringgår over tid, og den norske varianten med å ankomme området dagen før marsjen er tåpelig - og gir unødige plager. Så da iverksatte jeg Øltimen på en pub i byen og der har det jo vært dusinvis av nordmenn før kontingenten på omlag 450 pax slipper inn i den midlertidige leiren utenfor byen hvor de militære bor.

Onsdag som ankomstdag fordi det kan passe bra med tidsspennet fram til marsjstart, og fordi at jeg kan fete meg opp samtidig som varmen tilpasses eget velbehag.

Jeg er litt i tvil om jeg skal handle meg markise før avreisa/underveis (f.eks i DK, D, NL) eller om jeg bare skal bruke ei standard 3x4m pressenning å strekke opp uttafor bilen. Dersom været er som det pleier der nede, vil det bli ettermiddagsskyll i.l.a oppholdet og da er det greit å ha en tørr felkk utenfoor bilen. Kommer til å ha med en Europall ned dit som platting in worst case. Er det ei uke med mye nedbør, renner vannet tregt ned i grunnen og da ligger søledammene der mange og store og de er minst like bløte som de ser ut. En liten platting jeg kan sette hagelenestolen min på og ha med kaffen eller ei suppa under duken og da sitte tørt og godt på, hadde vært noe.

Jeg så det nå finnes telt man henger opp under markisa (Thule har bl.a dette) hvor da markiseduk og teltduk sammen fungerer som tropetelt med dobbel duk - luften sirkulerer og kjøler mellom dukene. Men prisen for sånt markisetelt er ti laken og når jeg ikke engang har markisa så tror jeg nesten det må vente et år eller to.
    Noe safariduk med markise og pressenning krever et sinnrikt system jeg ikke helt har fundert ut av. Enda, men det går sikkert fint an bare man får dukene til å ha f.eks 10cm avstand.

Driver og småpakker disse plastkassene jeg skaffet meg i fjor, ifm forberedelsene til Nijmegen. Ene vil være full av gass-ting. Små sprayboks-størrelses butanbokser til kokeapparatet i bilen, småbokser til Triangiasettet mitt for å koke vann på, pakker med batterier, småtteri jeg trenger. Kopper, tallerkener og bestikk samt kjøkkenutstyr for alt man normalt driver med ved matlaging. Blir bra.

Driver og småfomler med Vimeo, en av disse sajtsene online som man kan ha bilder og filmsnutter på - jeg er i startfasen der så å få opp filmsnutt er så langt jeg har kommet. Samma som Boge viste fra Camino på. Men jeg har enda til gode å få montert kameraet jeg kjøpte i fjor til f.eks frontruta slik at det står i ro under kjøring. Mobilen i holder med fire ledd mellom omverdenen og kameralinsa er minst ett ledd for mye, blir mye risting og vibrasjoner under kjøring slik.
    Aplikasjonen jeg bruker for å filme pr mobil er Dash Cam HD, enkelt og greit. Den mangler mye, syns jeg og den er grovkornet i filmkvaliteten samt at den ikke har mange bilder pr sekund slik at filmen da oppleves som hakkete når jeg spiller av.

Tenkte lage hurtigfeste for actionkameraet på frontruta (sugekopp må vel finnes for sånt, men armen som fulgte med er på drøssevis av slike ledd så jeg frykter det kommer til å bli risting fra opptak derfra også. Dersom jeg skal ha actionkameraet i bakruta slipper jeg unna med tre ledds feste, etter hva som fulgte med i settet. Det må muligens kunne gå an uten for mye risting. Det kameraet har bare 90 minutters spilletid, før det starter ommatte - helt okay for forsikringsfilm-innspilling men det kunne vært moro å sett om det hadde innstillinger for f.eks ett minutts innspilling hvert kvarter. Tror ikke det finnes og i allefall ikke i mitt actionkamera.

Får sikre jeg harnoen minnebrikker til det før Nijmegen tar fatt. Ellers er jo mobilens eget kamera bedre (skal teste den kamerafunksjonen i morgen når jeg kjører en runde for å ta fatt på svømmeforbundets Den store havhesten, kjører vel ei og ei halv mil da). Boge holdt kameraet imponerende rolig mens han gikk, og jeg mistenker det ikke var noe selfiestick i bruk der (?).

Med litt hell blir det en tur eller to av noen dagers varighet før julimåned. Time will show, som Rudolf Blodstrupmoen sa det.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Anskaffet registerreinsett fra en kar, hentet pakken idag og det var da mye mer enn bare ei reim i settet. Veit jo at det skal måles og times før man starter opp prosessen med å bytte detta men jeg blir jaggu nødt å lese i verkstedhåndbøkene mine for å ikke trø feil der, ja.

Får meg en tur nordover nesteuke. Kjører bilen end i sentrum og parkerer på jobb for så å svippe derfra og raka vægen oppom Namskogan. Det er sånn høvelig distansen jeg har turt å kjøre tidligere, før jeg må fylle. Så med da ti timers reise bak meg og seks foran meg til Fauske, vil jeg tro det kommer til å bli greit å tørne inn ved YX-stasjonen der.
    Opp i åtta og kjøre videre, forhåpentligvis på Fauske til ca 12 - 1300 alt avhengig av når jeg starter opp om onsdagsmårran.

Blir litt ratting på Fauske og i Sulis, før jeg parkerer hos familien til Bobil-Jimmy og lar bilen stå i to uker. Flyr ned.

Flyr opp 7. april med jentungen under armen på samma flight som Jim og jentungen hans og så er det å hente bilen igjen før vi kjører etpar km til modern og tørner inn der før påskeferie i Nord. Første gang på fem år jeg er der oppe.

Etter at skiføret har blitt kjedelig og frosne appelsiner eller brødskiver med frossen kaviar på er noe en er lei av så laster vi opp bilen og kjører ned, jentungen og meg. Får ha med Myllarguten, eller i allefall en replika av den typen som hang rundt i de tusen hjem i sin tid. Arvegods. Ei kiste fra 1853 skal det vel også bli plass til på lasset. Jonsered i miniatyrversjon likeså - den var hyllevare på slutten av 70-tallet, begynnelsen av 80-åra og gamlingen handla den inn for vedhogst på fjellet. Ny sag ble etteranskaffet så at jeg henter litjsaga gjør ingenting.
    En propanbrenner for å varme kalde rom med til Campinggaz blåkule og en Corona parafinovn skal jeg vel også få plass til sammen med ei veske med bl.a årgangsversjoner fra Abu Garcia.

Hadde i utgangspunktet tenkt å høre med folket nordpå om bistand til drivstoffutgiftene ifm sommerens tur med jentungen, men dropper det. To pensjoner ble brått bare en og da gidder jeg ikke plage hun som ble igjen med sånt noe. Mulig det blir tur til sommeren igjen men akkurat i dag ser det usikkert ut - fikk "the good news" i vikariatet jeg har. Ikke bare har de ansatt en person i stillingen jeg bekler, men de ser at denne da like greit kan overta arbeidsoppgavene som følger med stillingen og det ser jeg jo ikke noe galt i. Jobb er jobb, vikariat er vikariat. Når den ene koster arbeidsgiver røfflig 80k pr mnd og den andre det dobbelte er det råflott å ha en ansatt ogen vikar i en og samma jobb.

En måned igjen til siste dag, får bruke tiden på å leite arbe. Og når jeg ikke gjør det, kan jeg flikke på bilen. Sjeleglad jeg ikke haiet til meg markisa jeg så for meg skulle anskaffes i år. Hadde ikke hatt råa til den, gitt. Får bli bruk av pressenning istedet med raier og bardunering. Det må jo fungere.

Bilder kommer.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

EDIT-funksjonen fungerer fremdeles ikke.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Vel, jeg kjørte fra Oslo for en uke tilbake. Oppover og oppover via E-6 og snarveien Rv-3 som jeg synes er penere å se på enn f.eks Gudbrandsdalen. Kjørte til Alvdal før middag i form av en burger, og fortsatte til Berkåk hvor jeg sov over noen timer før jeg 0530 var godt i gang derfra onsdags morgen.

Det er mye å si om Vinter-Norge men jeg liker det som det skal være, snø og ordentlig vinter. Det fikk jeg ikke før jeg kom mellom Rv-3s høyeste punkt og Berkåk, før det var det sånn standard fjasvinter uten snø på veiene og sånt man begynner tro er normalt. Men fra Berkåj og oppover til Melhus (kommune, det er flere steder som heter Melhus) så kom det snø i form av at det lå overalt. Flott vinterlende. Men nærmere Trondheim kom også nedbøren og i Trondheim gikk brøytebiler i ett på hovedaksene og det var mye kø men på tross av dårlig sikt pga nedbørsintensiteten så kjører de lokale fort og t.d uværent. Hørte på radioen (frekvensmodulert, ikke noe DABfjas her)(enda) at det var to ulykker i Trondheim som forhindret trafikken på mårran der jeg kjørte. Så ikke noe til det selv, så da var det vel bak meg.

Værnes skiltet med lettere snødrev så jeg inntok nok en bensinstasjonburger og handla ingefærøl til frokost før jeg kjørte videre. Det var snøfiller i lufta hele veien fra Melhus og opp til Fauske, i grunnen, nå og da avbrutt av steiksol og påskevær her og der.

Har ytre rekkevidde Namskogan på drivstoffbruken men ettersom jeg allerede hadde fylt opp underveis kjørte jeg videre forbi både YX-stasjon og Namskogan familiepark. En eller annen plass mellom Grong og Mo i Rana så kom jeg ut fra en slak venstresving og jeg mener å huske jeg var på fartsgrensa, kanskje litt over men ikke mer enn 87km/t etter GPSen. Der ser jeg telehumper i veien for vi kan jo ikke lage veier uten å måtte lage dem flere ganger så da blir veglegemet tynt og ubrukelig i dette subarktiske klima vi bor i. Rekker registrere at det er to av dem, før jeg og Vidvandre hives til værs. -GÆNG! "Gæng!"?? Skal ikke si... før bil og gubbe dalte trygt ned mot landjorden igjen og telehiv nummer to og opp i lufta som første hump og -GÆNG! så slo demperne ut i full lengde før bilen for andre gang på samme strekning lettet. Bil og gubbe takla det fint, jeg tenkte som så det var godt jeg var alene på veien der dette skjedde og så begynte jeg fundere på sommersesongen når folk kommer med campingvogner og annet - de kommer til å ligge strødd bortetter enten i grøfta eller utover veien der...

-Hvorfor kan ikke de som setter ut anbud på vei samtidig kreve at byggnorm etterfølges slik at de millioner som brukes på vei faktisk talt brukes på en vei som er ment for det klima den bygges i - og da gjennom hele året ? Ingen telehiv, ingen humpete veier som gjør at skilting med anbefalt hastighet er ubrukelig fordi veien ikke holder en standard som tillater slik hastighet..

Vel. Det eneste jeg idag veit om som ble forandret etter de to (av tre, det kom ett til senere) svev er at et stag som holder frontfangeren (fanger av plast) er løst innunder bilen et sted. Med litt mer hell, er det bare en skrue som løstet og forlot i svevene.

Korgen, Mosjøen og Mo ga meg finvær, og Dunderlandsdalen ingenting annet enn vegarbeide - fra siste rundkjøringa på Mo, ed Bimbo, var det søleveg. La bilen akkurat i dusjtåka bak vogntogene slik at bilen skulle bli skitten og fin, men da jeg ankom Fauske og parkerte ble jeg skuffet. All den bruk av vindusviskerne i brun gugge ga ikke den uttelling jeg håpte på, det var bare lett støv bakover bilen, jo

Kjørte jo med GPSen påslått slik at jeg kunne se hvor veien gikk etter neste sving og kunne planlegge forbikjøringer her og der dette var lov i anleggssonen opp til Saltfjellet. Kom meg forbi diverse og la meg på fartsgrensa opp Dunderlandsdalens siste deler og kom ihug at radioen (vi har ikke radio i Nordland lengre, du må ha DAB for denslags "luksus") dagen før nevnte kolonnekjøring over Saltfjellet og jeg visste det ikke var lange betan til snupunktet for kolonnebilen. Steiksol og påskevær idet jeg passerer brøytebilen og ser tørr asfalt. Sjekka utetemperaturen og den sa fem-seks plussgrader så da hadde de vel saltet noe før sola tok resten. Ikke en bil å se, men jeg veit at Onkel pleier stå på Saltfjellet og plukke kroner og øre til fordel for Statskassen der så jeg holdt meg på moderat fart. Midtveis ved ett av skavlpunktene på Saltfjellet sto det en hjullaster med fresagregat og breddet skavlkanten og jeg lot ham få gjøre sitt inntil han vinket meg fram. I speilet så jeg ikke snurten av dem jeg forlot opp fra Mo igjennom Dunderlandsdalen. Tørr og fin midtdel av veien på høyeste parti av Saltfjellet, Polarsirkelsenteret så ganske stengt ut så jeg fortsatte ned via Lønsdal og Stormo.

Og noen strakser senere kunne jeg laste ut hos min aldrende moder.

Bilen fungerte tipp, topp med ett enkelt unntak - jeg har ikke motordekselet som skal skjerme motorrommet for smuss og fukt ved våt vegbane. Det innebærer at når det enten lå nok fukt på selve vegbanen eller biler foran virvlet nok fukt min retning - eller det kom tilstrekkelig fra oven, så slapp reima på dynamoen og sluttet lade. Mye irritert signal fra ladekretsen bak i bilen som ikke fikk sitt og batterilampa tikket velvillig med mens den blinket muntert til takten av de andre varselsystemene.

KSR, eller krigsskadereparasjon tilsier jeg skal montere "noe" der slik at den reima ikke henger i friluft før jeg og jentungen kjører nedover etter påske. Skal ha tak i en vindusspylervæskedunk jeg skjærer til og stripser fast foran reim & dynamo slik at om det er tilgang på fukt, så treffer det i det minste ikke rett på reim og drivhjul. Men det er etter påske.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Hah ! Jeg har (omsider) rettet en henvendelse til Phillips Norge om der Ladegäret, lade- og omformerkretsen som skal styre landstrøm og lading/forbruksspenningen i bilen.

Har hatt fotos i mengder av det siste komponentet fra kretskortet som jeg jo tok av for en tid tilbake, og nå har jeg sendt dem pluss foto av lokket til ladekretsen. På lokket står et klistremerke med diverse matnyttige data jeg skreiv av og sendte dem i samma slengen.

Så får jeg se om de er på i påska eller om jeg får svar litt utpå vårparten.

Er i skrivende stund på Fauske ifm påskeferie med jentungen og imårra stikker vi opp til hytta i Såki. Må parkere 2+ km unna og få scootertransport dit (bære- og løfteforbud med mine knær) men vi er på høtta før Viggo Valle har gått av lufta (er han på imårra med Påskelabyrinten, eller er det mandagen tro). Fyring og snømåking av trammen der så skal det bli skuldersenk og kos fram til Langfredag når vi stikker ned fra fjellet.

Kjører tidlig lørdag til Trondheim (besøke en kompis før overnatting) og så er vi vel hjemme 1.påskedag for klesvask etc før en hel hviledag før hun skal på skola igjen etter påske. Far, som evig vikar, har jo ittno å henge fingra i for tiden.

Det ligger jaggu an til at bilen blir skrudd opp i år, får nytt fritidsbatteri og jaggu! får solcellepanel på taket. Vent og se.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard Påska 2017

Vel, vi kom, vi så og vi dro. Sulitjelmafjellene er fremdeles fantastiske i vinterskrud med hvitt overalt og steikende sol. Litt tungt å måke hytta fram når det renner vann av hvert spadetak man tar fordi det er 4'C og noe varmt til årstia å være men heldigvis ble det jo -16' før jeg ble ferdig å måke...

-En snøkyndig vet at det fryser til og blir enda verre å måke når all væte i snøen blir til skare og is. Vel, det var da og dette er nå. Vi forlot landsbyen vi kaller hovedstad med 19'C og vårvær til overnevnte i Nord. Scooterløyve ut 2021 så skulle jeg få lånt meg hytte der oppe de neste sesongene er det bare å endre destinasjon på snøscooterløyvet mitt og kjøre ivei.

Vi dro ned til kopen i Sulis tirsdag for å handle, fikk med oss det vi skulle ha og ei punktering slik at jeg kunne oppdage jeg ikke hadde rett lufttrykk i det sommerhjulet jeg hadde på bilen som reservehjul. Campingen i Daia har kompressor så da årna det seg langfredag da vi kjørte ned til Fauske for overnatting hos farmora til jentungen. Klesvask ble til klestørk, jeg avtalte med en kompis å kjøpe 4 stk 16tomshjul fra ham til Vidvandre og så sagt, så gjort. Etter at bilen var pakka med alt vårt (glemte takstativet nordpå, gitt) så kjørte vi sørover i samme påskeværet vi hadde opplevd så det var bare god stæmning.

Stoppa på Polarsirkelsenteret men praten dengang byggingsgodkjenningen for bygget var godkjent om at folk kunne gå til og fra senteret omtrent som man gjør med den norske turistforenings hytter, rant ut i sanden for senteret var mektig stengt midt i påskeferien. Jaja, fint vær, da.

Bilen fikk mye mindre væte fra vegbane og nedbør påvei sørover enn nordover så jeg slapp modde bilen med spylervæskedunk - noe som nå er årsak til at jeg ikke har noe å tette et hull mellom bil og motordekselet som skal skrus på imårra den dag. Det begtyr at ved kjøring i søle etc så vil det skvette vann inn til dynamoreima som før, og reima vil hyle og bære seg som før. Jaja.

Vi dro ned til Mo i Ranas største attraksjon, Bimbo veikro. God mat, trivelig betjening og bensinstasjon for dem som trenger det rett ved. Anbefales for burger & fries.

Derfra til Namskogan hvor jeg fikk med meg det var Påskeaften og stengt over alt. Dermed ble det videre til ei burgersjappe på Steinkjer jeg ikke har vært i på 25 år, da jeg var på rekruttskola. Jentungen og meg handla burgers & fries igjen og kjørte til Melkekartongen på Tiller i Bartebyen. Stengt. Påske, sant.

Videre. Forsøkte finne ut hva man på Størens bakeri mener med "kro" men det er visstnok bare det vi andre kaller "kafé" evt kafeteria, så vi dro videre.

På Berkåk fant vi Halland camping med flett nye tømmerhytter på tomta, anbefales på det varmeste ! Topp sted med gratis wifi og pene hytter.

I går dro vi derfra 0900 og rattet via Tynset hvor vi så på sannsymligvis verdens strste sparkstøtting, derfra til Alvdal og litt diesel (Fauske - Alvdal, noteres for senere bruk) og vi så Flåklypafjaset de har bygget oppå en knaus der. Jaja, de prøver i det minste.

Derfra gikk det knallfint til midt mellom Alvdal og Rena hvor vi fant køen. Herlig.

Men det gikk bedre når vi hadde kommet ut på E6 igjen, folk fikk stort sett til å bruke venstrefeltet på lovlig vis - til forbikjøring. To stykker limte seg fast der og pisset på vikepliktsreglene om biler bakfra de skal vike for, men når det ikke var krav til føreropplæring før så har vi en nasjon tomsinger i trafikken som resultat. Jaja..

Kom hjem, så at både de fem hjul jeg hadde på min plass i garasjen og (jaggu!) et motordeksel vaktmesterjuntaen her fant til meg, fremdeles sto der så da parkerte vi og gikk opp for middag og tidlig kveld.

Nå driver jeg og pakker for todagersmarsjen til Royal Airforce til helga, blir bra å få beveget seg uten snø og spader, snøskuffe eller køkjøring.

En dag må jeg få montert cruise controllen, lyktebøylen og få fiksa Eberspächeren min...

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Edit-funksjonen virker ikke, dóg kan man åpne tidligere innlegg og begynne skrive - uten at man kan lagre ny versjon

EDIT - mulig jeg har kjørt på noe, venstre forhjul er så godt som flatt. Skal prøve kompressoren i morgen (jobb idag) og etterfylle med bilen løftet opp og så la bilen stå en stund for å se om det er punktering eller en "vennlig" nabo som jævles. Har ingen tiltro til enkelte av dem som opererer i garasjen mtp tap av det motordekselet under som jeg hadde opplent til veggen bak min bil, som forsvant..

Ett deksel kom i midlertid tilbake så jeg får se om jeg har boltene og får festet det i samme nu som dekket etterfylles med luft. Må se om jeg ikke kan finne tak i en dunk vindusspylervæske slik at jeg kan kappe av bredsiden derfra og stripse fast på innsia av dekselet for å forhindre at væske/væte utenfra treffer rett på dynamoreima (er vel det en gjerne kaller ladereima ?). Dekselet dekker greit nok inn mot motor fra høyre hjulrom men det er en åpning rett ut for nettopp dynamoen og kjølrer jeg i søle så det skvetter etter så begynner reima å slippe og det tikker bak i området der Ladegerät skulle stått montert (ladinga går bakover for å gi fritidsbatteriet sitt). Jaja, finner vel ut av det.

Så det er treff/tur i mai men da skal jaggu jentungen ha turnoppvisning og der skal man jaggu stille. Har fortalt henne at min mormor hadde massevis av turnmerker fra stevner opp og ned landet fra sin tid, og om ikke jentungen får noe pin/nål denne gangen så har jeg jaggu jernmerket og bronsemerket til Skiforeningens distansemerke liggende klart etter påskeferien i Nord-Norge (trur det var 15km for jernmerket for ei på åtte) så hun får lett ervervet mer hun kan henge på veggen på en liten plakett med fløyelsduk jeg har liggende.

-Men det blir treff på både meg samt meg og henne i.l.a året. Æresord.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •