Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
Rudeboys Vidvandre - '00 VW T4 California Coach syncro - Side 19
Side 19 av 20 FørstFørst ... 914151617181920 SisteSiste
Viser resultater 181 til 190 av 192

Tråd: Rudeboys Vidvandre - '00 VW T4 California Coach syncro

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Møller svarte jo at de skulle skru inn nye øvre bærekuler foran på Vidvandre, og samtidig sikre at de tok kr. 2.600,- for dem for kr. 9.500,-.

Såeh da spurte jeg naturligvis andre. Rett over gata, nesten, her så er de som jeg har hatt bilen hos ved de to siste PKKer og de skulle da fikse de fire punkt lista så langt sier, samt montere hevesettet for meg til kr. 14.500,- minus etpar kroner. Jeg finner prisen sammenlignet med pakka hos Møller akseptabel, i grunn.

Må bare finne fram kronasjene så blir det årning & reda.

I mellomtiden skal jeg rense lakk og forberede montering av TOPRAIL fra branderup, den har jeg jo hatt etpar år så da er det vel på tide å få montert lista som kan bære markise og i allefall fortelt. Syns jeg, da.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Kjørte meg en snaromvei for å fylle diesel tidligere idag. Lettere inspirert av forumets helt egen GD300 så satte jeg kursen opp til Grua uppi dalom.

http://turpaahjul.com/forum/showthre...Oslomarkas-tak

I vårt eget arkiv ligger det gjemt (nuvel) mange godbiter og turen oppover tok jeg for å rekognosere til jeg skal den veien på Vespa. Må finne vegakser det er lov å kjøre 49cc scooter på for Rv4 er vel å anse som motorvei i for høy vegklasse for mopedregisterte kjøretøy.

Kom ikke helt opp, snudde etter at gullampa for drivstoffnivået bikk over i fast lys. Men jeg passerte et sted i nærheten av målet, som for meg var Bislingen høyfjellstue (til Nordmarka å være). Å bruke google maps eller tilsvarende mobilaplikasjoner er omtrent like matnyttig som å gi endene brød. Google er hacket og plages med å holde tritt med hackerne, og er det ikke hackinga det står i så er det gode, gamle Money talks bullshit walks.

Du kan kjøpe deg vekk fra ei oppføring på google maps, eller som her - dra interessepunktet vekk fra sin faktiste beliggenhet og rakt inn i egen stue.
    https://www.google.com/maps/dir/Oslo...60.2896788!3e0

Basert på Google maps, så kommer man til det jeg tror er ham som eier rettighetene til utbygging på Bislingen fjellstue og da kan det godt være ham som har tilført denne forflytningen. Kortere sagt, legg inn fjellstua på GPSen og snu på gårdsplassen hans, gjerne så nære husveggen som du kan. Fin støvete grusvei å snu på, mor blir sikkert glad når klestørken bestøves av ren dårskap

Meniaffal! så er ikke livet verre enn at om ikke tilgjengelige gratiskart der ute i versveva funker så kanskje DNTs egen UT-æpp. Det vil si turistforeningas kartplanleggeraplikasjon for mobile apparater. Pønsja inn det jeg behøvde og kjørte så omlag 20 minutters vei dit geografien forteller Bislingen fjellstue skal befinne seg. Flottere og flottere og alle veiene var som skapt for både kondomsykler og sykler (med eller uten oppakning) og da kan også vespaene gå der.

Kom meg oppom Mylla og så bratt opp åt høyre rett borti høgget for parkeringa der, bare fortsatte veien langs vannene der og vips! så var det både grus og vaskebrett i første brattbakke
    Men som nevnt hadde jeg fått gullampa fro drivstoffnivået påslått og med EU-kontroll imårra, og en times skruing under Vidvandre som gjenstår så droppa jeg å fortsette særlig mye lengre. Har ikke GPS så jeg kan ta ut grid på og med det fortelle verden om point of interest, må få meg GPS jeg kan veksle mellom Vespas og Vidvandre med.

Jeg finner tilbake så snart jeg har rekognosert alternativ vegakse til hele Rv4 i området, kom langt utenom men rett Nord for Statens vegvesens kontrollpunkt ved den crosscartbana måtte jeg ut på Rv4 fordi alternativt av det jeg fant i lendet var utstyrt med imponerende schwært (burde skrevet det i CAPS LOCK) forbudsskilt mot motoriserte kjøretøyer og moppeder og alt som beveges kan. Muligens fordi det er no drikkevannskilde i høgget ? Kan ikke være noe annet, jordstasjona lengre sør ligger blott til lyst fordi grunneier har kappa trærne som skjulte den før

Får myse på google maps over laptopen og bruke Motorførernes avholdsforbunds eminente A4-størrelses kartbok for ytterligere forberedelser og så laste opp & kjøre ivei en dag. Ikke imårra og ikke dagen etter. Får se.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Bruker GD300 fantes ikke mer på forumet, fikk jeg melding om

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Vidvandre måtte sitte igjen på skolen idag. Det viser seg at bærekuler kan være akkurat like vanskelige som bærekuler er kjent for å være og gutta hadde bedrevet knokepoker med tysk stål over lengre tid enn de hadde beregnet.

Men jeg så at bak var i det minste flette nye Bilsteindempere montert, da håper jeg både at fjærer men mer vikrig spacers er på plass der samt at demperne foran står der de skal være.

Bærekulene unnagjort så nevnte de at de legger en skinne stål på sksosen og sveiser den til, dette er da hullet bak på eksosanlegget som de ikke så ved første inspeksjon. Dermed går jeg ut fra at leksajen de så er utbedret

Så. Hente ut bilen imårra og betale med slunken kasse, før jeg så parkerer hjemme og forbereder montering av skinne fra Branderup. TOPRAIL, med storbokstav, akkurat som M.A.N skal ha både storbokstav og punktum i formanavnet sitt. Den bærer lett markise og å tre i for å ha på fortelt er plankekjøring etter at den lista er der den skal være.
    Rensevæske, bor, spoiler til å ha foran listen, monteringsanvisning på engelsk, Tec7 i UVbestandig utførelse, bakstykke til lista, maskeringstape osv osv.

Kanskje jeg for moro skyld stikker og vasker bilen på Økern Statoilstasjon på selvvaskern der først, så er det "mindre" å rense fra kontaktflata lista skal stå på.

Eneste jeg ikke har er noe å sette i spenn mot lista så den presses mot bilen. Jekkestropper ? Lektere fra ventilasjonsrøret på parkeringsplassen ved siden av som da skal stå i spenn fra ventilasjonsrør og ned på lista ? Muligens.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Fiks ferdig heva og (EU)godkjent fra dagens dato.

10cm løft med campinginnredninga baki ga effektive 8cm opp og det vises godt selv om opptil flere av dere himler med øynene over slike tall

Tok meg seks og et halvt år å få bilen Seikel syncro 16, men det er det verdt. Blir ikke allverdens offroadkjøring med behov for å google Klokkarheim og andre etter kanaler, men på den annen side - når slikt er anskaffet og ligger i bod, hva da..

Neste trinn er å få på gangstercapsen, den må om jeg husker det rekti få unna litt rust før bruk. Skulle gå greit, det, også.

Hadde opprinnelig tenkt å ta turen opp over Gaustadfjell for å sette meg på parkeringa der ifm Tirsdagstesten men jeg avventer firhjulskontroll etter løftet en av de neste dagene så får det eventuelt bli nesteuka. Har jo et 3+ meters rør jeg kan stroppe på reservehjulsbæreren og få CB-antenna borti 5m over bakken med, så denslags ræl blir med på turen.

Bare hjelpevarmeren, kjørevarmeren om en vil, fra Eberspächer som gjenstår samt få på solcellepanelet så er bilen fekkings "ferdig". I den grad et kjøretøy kan bli så, vel å merke.

Mangler bare jobb og kjerring, så har jeg alt.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

som tidligere nevnt har jo Skruvat en relativt aktiv kampanje i media med spam på TVskjermen, kinolerretet m.v og de lover gull og grønne skoger.

Selv om de har valgt en noe dårlig leverandør for seg, Postnord. Om en leter opp Postnord i sosiale media finner en fort ut hvorfor det er lett å bli skeptisk til bruken av dem som leverandør men hos Skruvat er kundebehandler "Jan" ikke verre enn at han lirer av seg den ene mailen etter den andre, når Skruvat i sin tid ble gjort oppmerksom på at min bostedsadresse ikke er forenelig med Postnords kreative bruk av kart og kompass.

Media skriver jo titt og ofte om folk som må kjøre en hel arbeidsdag for å hente pakken sin på det Postnord definerer som deres nærmeste hentested, og for min del med skrale knær så valgte de heller ikke noe lokalt hentested. Jeg brukte hjemmeadressen og forventet jo ikke annet enn at Postnord da skulle fortsette å bruke mitt nærmeste hentested slik de - i motsetning til Posten Norge BAs stolteste velger gjøre, men den gang ei.
    Da fadesen var et faktum, og Postnord kunngjorde meg det pr SMS var det altfor sent jf "JAN" å komme emd påklagelser over hva fremmede hadde valgt som "mitt" hentested. Og ikke kunne de gjøre nooooohohohe som helst før pakken om lenge blir returnert til ytterligere en tredjepart og denne da kommer til å melde Skruvat om at varen min er kommet til dem.

Jeg hevet kjøpet fordi Skruvat med underleverandør Postnord valgte å ikke sende meg forsendelsen. "Jan" svarte litt okay at da kom pakken til å ligge der til utløpet av henteperioden og det er da greit. Deretter går den til ett eller annet skræpfirma som så skal kvittere mottatt i Postnords system og deretter meddele Skruvat at de har varen som aldri kom til meg. Deretter skal da altså Skruvat, jf denne "jan" gå til saken om refusjon av mine surt oppsparte midler.

Jeg tar det for gitt at disse pengene slett ikke står på konto før vi er i august. I 2018 skulle man jo kunne tro at firma med så mye reklametid rundt om var professjonelle. Ikke Skruvat og kundeservicen der, i alle fall.

Unngå Skruvat. De kan ikke.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Søndagen da jeg hadde bilen på jekk med storskoene på

Og tirsdag da bilen ble henta, se - ingen jekk som holder bilen opp

Det er ikke så himla langt unna samme høyde når bilen er på jekken som hevesettet gir av løft, så jeg er sjeleglad jeg har etpar kappender av bjelker for å heve jekken. Ville aldri fått skifta f.eks punktert hjul uten

Bilen kan jf Volkswagen GMBH og et hav av tyskere som har funnet ut av dette via prøv og feil-metoden at bilen uten å bygge den om, takle inntil 10cm heving. Med campinginnregningen og 100kg syncro under bilen syns jeg ikke at det gjør noe som helst at bilen nå er 80mm hevet.

Den er ikke ment å skulle drive rock crawling med men istedet kunne kjøre i f.eks Oslos gater uten at hardpakket snø og is dreper kanalene langsetter bilen, som kommunen så langt har fått til Jeg er i prosess med å lete fram Klokkarholm/tilsv sine produkter for å kjøpe inn for senere bytte av kanaler. Gubedre, det blir en fin en..

Framover nå er det firhjulskontroll som gjenstår - ettersom framakselen ikke er hevet (torsjonsstaver som skal skrus på) så avventer jeg til fronten er heva. Jeg skal ikke annet enn farte rundt en og annen gang i 50km/t eller mindre så da får det stå sin prøve.

Gangstercaps på i sammen nu som når Branderuplisten skal klemmes på plass, er i praksis samma jobben - bore høl i bilen

Det er endel overflaterust på bilen i tillegg til kanaler av kjeks. Boblerust her og der men det må jeg ta når jeg har alle remedier for hånden.

Slapp bytte ruta denne gangen, tviler på den blir med om to år. Da tar jeg rusten rundt frontruta og ordner opp A-stolper samt diverse i det området.
    Greit å slippe måtte ta alt på en gang, si.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

i anledning av at kanalene ser ut som kjeks, tok jeg turen innom Vengs nettsider og dermed senket begge skuldre seg ganske kjapt.

Alt av deler koster ittno, nå mistenker jeg at Veng ikke oppgir med moms (og boka sier de skal meddele postensielle kunder om det er eller ikke er inklusive moms, men det er en annen dans) men likevel langt lavere priser enn fryktet.
    Goodshit.

I prosessen med å komme videre med Vidvandre har jeg lastet ned en æpp, mobilaplikasjon til DAB+radioen (1DIN) som jeg skal ha i bilen, må bare anskaffe ekstern antenne fra Seatronic (den pluss et adapter kommer på rett over tusenlappen - får kjøre ned til Moss og hente detta når jentungen er i hus, tenker jeg)(stikke innom tanta i Freksta). Æppen styrer radioen så med mobilen montert på dashen styrer jeg alt over den istedet for å ta blikket enda lengre vekk fra veien (og enda lengre) og det ser jeg da fram til.

Fra før av har jeg DEFA Smart Start og mer moderne utgave av nettopp den motorvarmerløsningen (230V blokkvarmer sin styringsenhet) sier at ikke bare kan jeg velge om jeg vil bilen skal kjøre parkeringsvarmeren fra Eberspächer eller DEFAs blokkvarmer - eller begge, men dette kan også styres over mobilen. Knakande fine greier, med manuelt panel innfelt i dashbordet en vakker dag kan jeg fritt velge om jeg vil la mobilen styre æppene og med det radio eller oppvarming, eller om jeg vil styre det over panel/radio. Noe som jo også gjør at andre kan bruke bilen selv om ikke jeg og mobilen er med. Artig med dingser.

Har ikke foretatt firehjulskontroll enda, må fremdeles få løfta opp torsjonsfjæringa foran først. Begge utføres ENO.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Ferdig pakka av tjafs jeg skal ha med til Drammenstreffet freddante. Tøy, kjøkkenting etc.

Driver og småleiter pø om pø etter DAB+radioen for å se om ikke den kan komme på plass, og så får jeg vel ha med CB-radioen (evt også 3m-røret mitt) og koble opp når jeg er der.

Branderuplist er utsatt, jeg glemte helt av at jeg skulle montere den denne uka da jeg sist helg tok en skjelden tur på galeien. Tror det fort er tre år tilbake siden sist det var såpass moro, og det blir vel ikke akkurat gjentatt med det første. Ansvarsfull, voksen osv. Men det gikk på bekostning av TOPRAILEN også denne uka, så da får jeg rett og slett ha grovvask og rense midler klar til søndagen når jeg kommer hjem slik at jeg kan gå over bilsiden og forberede mandagen for å få på plass lista.

Får se om jeg får til, eller får hjelp til å lokalisere fremmedlegemet i skinnene som bærer baksetebenken. Den har jo bare vært stuck i borti tre år, og da med kun et lite opphold fra forrige gang setebenken sto fastkilt. Herlig løsning de har hvor objekt ramler nedi og ikke kan fiskes opp sånn uten videre. Kompis skulle se om han fant en sveisetråd (gass) slik at jeg får prøvd å lirke ut jævelskapet. Får jeg det til, kommer jeg inn i bakre skap i midtre del av skapseksjonen : der er stoppekrana for gråvannstanken (stoppekrana for ferskvannstanken er ved venstre baklykt lenger bak i skapseksjonen).
    -Det kunne jo vært greit å pusse tennene uten at skjiten rant ut der folk skal campe på Drammen camping.

Kommer til å følge med fritidsbatteriet med argusøyne, stort fall om det skulle tappes tomt såpass få uker etter anskaffelse..

Hengeren jeg fikk av en kompis, står pr SMS i mitt navn med virkning fra 040718 men da jeg omsider fikk (sic, BankID har kranglet) logget meg på så får jeg tvert en SMS om at vilkår for eierskiftet er ikke oppfylt. Naturen ga meg lavterskeltilbud på å bli hissig så jeg kvitterte til trafikkstasjona i skriftlig form (ellers har de ingen sporbarhet ei heller historikk i sak)(mind you) hvor jeg først spør hva de vrøvler om, deretter påpeker feilen i systemet og at jeg så vel som forrige eier ikke er merkbart imponerte og at de kan se hans korrespondanse i selvsamme sak. Han var grinete sist uke. Jeg får jo ikke engang anmeldt tyveriet av hengeren borte i Bernhardland, selv om jeg strengt tatt mistenker at den anmeldelsen må forrige eier ta siden det den dengang (er ikke det en måned tilbake, snart ??) var ham som sto som eier.

I skrivende stund sitter jeg og tripper mens jeg venter på to dekaler fra Seikel, det viser seg at disse ble avglemt da de laget kolliet mitt der nede i våres. Så da går jeg ut fra at de kommer i brevs form, er posten snille og gjør det de skal og avsender sender detta A-post, så kommer de kanskje freddante.
    Seikel, ja. 4. juni fikk jeg svar fra en som nu er på ferie at tysk toll enda ikke har avsluttet sine administrative håndgrep om bilens proformatransitt fra Sverige til Tyskland og dertilhørende eksport ettert reisa som ble akk, så meget kortere enn beregnet. -Dermed får ikke Seikel lov å beregne tysk momsrefusjon, ei heller kalkulere refusjon av en full arbeidsdag + fem felger jeg ikke fikk. Med andre ord er det et femsifret beløp utestående av ukjente årsaker, men tollen er tollen. Ting tar tid. Hos Seikel har de ferie, datteren til Peter er på jobb fra i går så hun har saken der inntil min kontaktperson er tilbake fra ferie - hun sa de skulle purre på dette og samtidig etterlyse hva saken har stoppet opp for.
    -I verste fall kan det tenkes at min venn på det tyske tollkontoret, surpompen, ikke utferdiget ytterligere ett dokument da han i samme anledning ikke utferdiget et dokument jeg måtte ha for å klarere bilen ut fra Tyskland. Dersom det viser seg at det skulle være hele to dokumenter han nektet å produsere til ham som sto der og erklærte seg ny i dette, så blir jeg grinete og kommer til å ta ting tjenestevei ovenfor de tyske føderale myndigheter. En ting er utlegg på NOK 700,- til Colorline for det dokumentet jeg beviselig skulle ha fått av ham, men om han i tillegg har trenert refusjonen av de pengene jeg nå venter på fordi enda et dokument skulle ha vært produsert, krever jeg enkelt og greit timebetalt for den tid jeg enn måtte ha jobbet med dette til den dag pengene står på bok. Møkk.

Ettersom været holder seg, vil jeg ha med støydempemateriale til Drammen camping og jeg vil småknote med å få mpontert noe av dette i bakluka samt i skyvedøra og hvis jeg ikke faller for fristelsen å kjøpe is istedet, så tar jeg av dørskjoldene i framdørene og ser om jeg kan ha tilstrekkelig matte igjen til å få på plass noe der. Tenker i såfall at jeg starter med førerdøra siden kabelmatten til sentrallåsanlegget går inn i bilen derfra, og jeg må trykke to ganger på nøkkelknappen på nøkkelen både for opplåsing og igjenlåsing for tiden Den kabelmatten er et kjent punkt for T4bserien som har montert sentrallås. Får ha med isolasjonstape og evt no kobbertråd i tilfelle rottefelle.

Vel, jeg får fortsette å pakke til treffet. Klar dere selv.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Da er også bilen ferdig pakka, skal bare oppom containeren i annen bydel og hente stol og legge igjen tjafs så er jeg good to go. Målsetning om å være innlosjert, ha taket oppe og Reiseradioen påslått til de starter (?) kl. 0903 ser ut til å være innenfor rundeskjema.

Under den forutsetning at jeg får sjekke inn før 0900 og selvfølgelig, såfremt at Reiseradioen fremdeles går på radioens program 1.

Neste fastpunkt blir vel TPH-treff som jeg mistenker er i september ? Ikke godt å si. Etter det VWbus.no/forums helt eget og snart 20.årige Buscamp i Austbygde i slutten av september. Håper temperaturene for TPH og Buscamp er noe lavere enn nå - skal bli 30' idag, 29' imårra med innlagt regnskyll da.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •