Side 15 av 15 FørstFørst ... 5101112131415
Viser resultater 141 til 146 av 146

Tråd: Rudeboys Vidvandre - '00 VW T4 California Coach syncro

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Rekriverte tid på verksted utenbys, avventer bekreftelse på datotidsgruppe for oppmøte.

Antar de har bilen en dag, så da blir det å lage tur av det. Returen blir via et tilfeldig treff ikke så himla langt unna.

Ettersom jeg har 8x lyddempeplater (de selges i halve plater nå, noe mer robust og stiv ift de gamle lefsene som gikk for salg før) så ser jeg for meg å finne tak i filt for å feste her og der for å dempe støy ytterligere. På en måte er det vel et tapsprosjekt siden glassfibertaket slipper inn mye støy selv om det er madrasser og tidvis dyne/sovepose trykket opp mellom madrass og innertak - foran er det ittno imellom og det høres under kjøring.

-Ser for meg å teste ut å kjøre med dyna hengende strukket fram over framsetene men det kun etter at jeg har funnet ut hvordan den ikke skal ramle ned og bli i veien

Mye som skal testes framover. Får litt høyere bil uten at det går ut over drivakslingers levetid (10cm er max, sier tyskern, da holder vi oss under det - er vel på 35mm allerede med helårsdekka på bilen) men ut over det er det ikke noe fancy på gang ut over PKK og etpar C-moment til uka. Legger ut om det, om det blir noe av.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

overnevnte epistel om å ha dyna oppe, gikk ut på å ha den strukket langs taket slik at popup-tak klemmer den fast som om den var en del av innertaket

Har påspandert meg et regntrekk til hevetaket, duken av bommul i taket er fra produksjonsåret (om jeg er heldig) og vil ved langvarig bruk i nedbør tiltrekke seg fuktighet. Jeg skal impregnere den en solværsdag, men når regntrekket er i bilen har jeg da et ytre skall som tar i mot nedbøren og avviser den på lettvint vis. Regn renner da rakt ned og treffer bilen så godt som på bilsia istedet for som nå å renne på duken ned til biltaket og da først nærme seg bilsiden.

Vurderer handle markise for prisen er 5k lavere enn jeg trodde men må ha adapter til Branderup TOPRAIL som (skal snart) stå på bilsia på skyvedørssiden. Adapterene holder da markisa der den skal være og under alle forhold. Nice.

Da kan jeg veksle mellom langtidscamping med fortelt og da korttidscamping ved bruk av markise og evt etteranskaffe sidevegger og evt også frontvegg.

Mangler bare kjerring nå

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Kryssjekket Smyrillines sejlplan vs egen kalender, tidspunkt for tur oppom der ute i havgapet samt Færøyene på rturen skulle ikke bli så åndssvakt dyrt selv med utreise ultimo juni og hjemreise ca midten av juli.

Min kalender passer det, i skrivende stund uten arbeid etc, perfekt for. Men jentungen er med mora & stefaren på det tidspunktet og jeg gidder ikke frese ivei aleina oppom øyene der ute. Resten av året ser det mørkt ut for tidspunkt både påska og høstferien, evt etter fellesferien rett før skola tar til.

Så nært, men akk så fjernt. Vel, det skal da bli flere nye flagg på venstresia av Vidvandre likevel (og ikke har jeg anskaffet Islands og Færøyenes flagg for påklistring heller). Heldigvis ikke uendelig med plass på bilen, så da er det greit å porsjonere ut detta.

Prisen var underlig nok - selv i fellesferien - mye lavere enn jeg har fått oppgitt tidligere år, og ikke er krona sterk. Skjønner ikke den detaljen men likevel greit å se sånne tall også (pris for Stena fra Oslo til DK dagen før avreise fra Hirtshals og til Seidissfjordur, Smyrils reise ut med ei uke der ute samt retur med opphold på Færøyur før ankomst en tidlig tirsdags formiddag for bytte av kaianlegg til Colorlines Superspeed til Larvik med hjemkomst Oslo ca 1800 samme dag skulle koste mindre alt i alt enn prisen som Smyril aleina tidligere har skulle ha for sin/sine overfarter - nice)

Da krysser jeg fingrene for at jeg ikke bare er i lønna ferie neste sommer men at Smyrils glipp (for det må jo være det, de prisene man har blitt fortrolig med er jo svindyre og det de kom med nå er så mye lavere det nærmer seg behagelig..) ikke var en glipp med hva det nå koster for to + bil under 2.6m høy og under 5m lang ut, ei uke der og opphold på Færøyene i 2019 også.

Like greit å droppe det i år selv om det var overaskende mye rimeligere enn tidligere estimat, og selv om det "bare" skulle være ei uke på Sagaøya. Uten ærbe er det vel også noe smådumt å bare sette ivei selv om en har (omsider) kapital til det. Heller ingen grunn til å bruke opp alt på en gang, Bugg & cola er ikke så godt, si.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Forresten! Det er motstridende informasjon om bilen min for tiden.

I vognkortet, og vi veit jo hvem som har utstedt det, så står det at det er en 2000 modell Volkswagen California Coach og mye av innredning og utstyrsnivå passer med betegnelsen. Men ikke alt.

Og for to dager sia snubla jeg over, og det ved hjelp av VIN at bilen er en California Trendline, dvs etpar utstyrspakker/-klasser opp fra innstegsmodellen Coach. Selv om setebenken bak er det som "er" Coach har denna såpass med utstyr at det bare var NAVI, Climatronic automatisk klimaanlegg (har manuell), cruisecontroll og mekanisk sperre på bakakslingen (har elektronisk styrt diffbrems, ikke sperre) som manglet før bilen hadde absolutt alt VW kunne komme på.
    Dermed er det lett å lene seg til at den da altså ikke er en Coach men sågar en '00 California Trendline syncro. Uten Coachbetegnelsen, altså.

Hm.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

I dag er det Torsdagstesten på CB-radioer. Først SSB/USB, som jeg i min legmannsverden anser være digital CB og deretter analogt med FM-modus eller bare FM for dem som har eldre CBer.

Skal plassere meg i høyden langs enten fylkesveien over Gaustadtoppen eller på parkeringsplassen som er der i høgget for stien til DNT-hytta på toppen. Kommer til å ha med et rør slik at jeg får hevet mine to 1m antenner omlag 5m over bakken og når en da tar fjellets egenskaper hva høydemeter angår så kanskje jeg hører folk ?

Har pleid å delta på både Tirsdagstesten og da Torsdagstesten når jeg kan. Inntil forrige gang har glassfiberantenna stått i ene vinduskarmen i stua og med det i prinsippet hatt frisikt (minus ett bygg) til Grefsenkollen hvor "ringleader" har hatt sin posisjon (grid, som det heter). Men de er frosne og småsure så når det hvite ligger ut over lendet setter de ikke opp sitt på Grefsenkollen. Etpar ganger før jul testa de også fra Holmenkollen som de sa, eller Frognersætra tenker jeg. Det for å være i høyden.

Men foruten Grefsen og da hhv ringlead eller relé, så har det vært smått om rekkevidde fra landsbyen.

For to uker siden nådde jeg ikke en skjit. Hadde riktignok plassert glasfiberantenna tre meter til venstre og i et hjørne i stua i denna bygården og selv om jeg gikk digitalt på SSB/USB så hørte ingen meg. Men jeg slo over på FM da den skulle testes og da nådde jeg jaggu herfra til Lier, tredje kommunen ut av landsbyen

Ettersom alle CBer skal i Vidvandre så stikker jeg innom leiecontaineren og henter et rør jeg har, og freser ivei til Gaustadtoppen for å montere både stålpisk og glassfiber"pisk" på ene enden av røret og så stroppe galskapen fast på reservehjulsbæreren på bilen.
    Sånn antenneteori fra Sambandstroppen ved IÖ-III sommeren '92 i hu, så skulle jeg jo kunne rekke noe. Får lese meg opp på manual først om jeg kan peise på med mer effekt ut, mener det er 4W ut i utgangspunktet på President Grant II Premium men at det skal kunne (om jeg husker rekti) la seg gjøre å ha 20W lovlig på den. Først 4W og så 20W om så er.

Det i kombo med høydemeterne og frisikt ut over Østlandsområdet må jo gi noe...

Overnatte der oppe til imårra når Pappauka starter og jeg skal hente jentungen i Larvik for skigåing, svømming m.v. Enten tager vi inn på hotæll som har basseng, eller så sover vi i bilen og går bare på ski lørdag og søndag.
    Skiforeningens distansemerke, gå i æpp-hentedelen av cyberverden og søk opp Obos Skiforeningen eventuelt Obos distansemerke så har du en elektronisk tellemaskin som kan holde følge med kilometerne for deg. Jeg testet den i Sulisområdet i fjor og da var dens egen rutetracker så som så, jeg brukte Endomondo som jeg jo gjør pår jeg trener og så la jeg inn manuelt etterpå. Mens jeg satt der og la inn for hun som da var 8, så tikket det inn "Gratulerer! Du har jernmerket" og jeg som bare har bronsemerket fra 1979 tenkte "#jernmerket??" - nymotens fjas. La inn ytterligere tre km på henne og da tikket gratulasjonen for hennes bronsemerke inn, også - vi hadde gått såpass langt at to turer til ville gitt sølvmerket men så langt kom vi ikke i fjor.
    Ettersom Skiforeningen regner sesongen fra august til august er vi på ny beregning nå og hun er rett over halvveis til jernmerket etter Barnas Holmenkolldag. Så får vi se om vi rekker 15km i helga, da har hun også bronsemerket og vi kan sikte på etpar turer i påska med bilen - Lygnasæter er det fint å gå.

Stopper på en capingbilforhandller i Lier påvei ut av landsbyen. Skal ha meg markise, adapter til min Branderup TOPRAIL slik at jeg kan ha på markisa på bilen. Må ha sidevegger og frontvegg med dørfunksjon også, slik at en kan bruke markisa som fortelt når det er småsurt og en ikke skal stå lenge nok til å ha på forteltet

Det ligger forresten an til at jeg får meg en liten snaromvei på kontinentet i april/mai, ikke så mange dagene men om remmer og tøy holder desto fler kilometer. Mer om det underveis, tenker jeg.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Ble store ord av detta. Ingen av kortene mine virker og da blir det lite fuel, lite mat i skapene på Vidvandre og ikke gidder jeg frese ivei uten mulighet til å leie meg inn på campingplass og få strøm på bilen midtvinters.

Fra banken får jeg De store ord, tomme floskler og når jeg da påpeker de kanskje kunne se i dybden blir førstelinjes representant personlig fornærma - jobber de ikke profesjonelt lengre i bankvesenet ? Medarbeidere innen RM pleide ha ryggrad og yrkesstolthet. Fikk i de store ord spørsmål om kanskje magnetstripen var slitt og jeg spurte da om det var vanlig de snedte ut kort med slitt magnetstripe eller om det var vanlig de ikke engang sjekka utstedelsesdato på kortet en lot som om en skulle kontrollere mens kunden henvendte seg til banken. Tror det var der hun ble sur. Uproff.

Jeg sto på BF/Nor og trakk kort for å handle meg klyper for å få ekstralysene på lyktebøylen min. -600,- sa mannen. Det sa ikke betalingsterminalen, den sa avvist på tre bankers kort. Så da avventer jeg andre bankers besvarelse og så forsøker jeg evt Prix oppi bakken for å se hva som da skjer.

Tur ut blir det ikke idag og jeg tror jeg driter i skiweekend med jentungen når banken ikke engang har kontroll på hva de har sendt meg - hvordan kan jeg da stole på at oppdaterte tall og tallrekker er korrekte..

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •