Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 21 til 29 av 29

Tråd: Mittprosjekt

1. Standard

Eg har brukt et firma som er i nærheten til på bygger atest, og så har eg et meget godt samarbeid med Statensveivesen.
    Når det gjelder vekten så er det ikke så mye vekt å laste på bilen nå, men skal regge den opp til 4t bil og da blir det bedre.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Ei lita bygd utenfor Kristiansand som heter Vågsbygd.

Standard

Siden du nå vet hva du har måtte gjøre.
    Ville du fremdeles valgt det karosseriet / rammen for ditt bygg?

Tenker kontra en planbil av Iveco eller unimog?

3. Standard

Bilen slik eg har den er en ypelig bil for to på tur.
    Bilen er passe stor, fin lengde når en tenker på ferge(5,70m.5,90m med sykkel bak)
    Invendig så har eg kanskje villet gjort det litt aneledes.
    Ivecoen er solid bygd og enkel å skru på, men det elektriske er så som så med, det er også et problem at det sprekker mellom tak og A-stolpene og da lekker det inn van ågjerne nedi sikrings boksen.
    Dele prisen er et kapitel for seg selv, utrolig dyre på mye. Men er han ute og leter så finner han det meste på nett.
    Har funnet noen gode verksted som er utrolig behelpelig.
    I 1996 kom det en forsterket fordelings kasse på disse biler.
    Der for har eg kjøpt en bil fra 1996, som i utgangs pungtet er dele bil.

Unimog er en utrolig bra størelse å bygge på, blir støre en min, men har en del problemer med gir kasse.

Eg har sett på 2akslet MAN med dobbel hytte, men det blir stort og dyrt å kjøre med.
    Det er noen mindre laste biler som er til salgs på mobile.de.

Det er også en fårdel og bygge på en skap bil, slipper en del utfordringer vist en gjør det.

Men hva som blir mitt neste bygg er eg ikke siker på, men eg kommer nok til bygge flere biler.

4. Standard

Kan du si litt om hvordan du gikk fram for å få til ett godt samarbeid med staten vegvesen, og hvilke krav som stilles til ett selbygg mtp godkjenninger av gass,elektrisk mm.
    Hva innæberer en "byggattest?

STIG

5. Standard

Kan du si litt om hvordan du gikk fram for å få til ett godt samarbeid med staten vegvesen, og hvilke krav som stilles til ett selbygg mtp godkjenninger av gass,elektrisk mm.
    Hva innæberer en "byggattest?

STIG

6. Standard

Det første eg gjorde var og få snakke med en på den stasjonen eg hører til, så la eg frem mine planer.
    Fikk beskjed om å søke til noen sentralt, men eg spurte om eg ikke kunne sende til han som eg snakket med også videre sendte han det dit det skulle.
    Siden har eg foreholt meg til han.
    Vist eg lurte på noe så ringte eg eller møtte opp på kontoret hans.
    Det dem krevde av meg er at egg hadde en påbyggeratest fra en godkjent påbygger, det vil si et papir at det er et firma skriver at på bygget er gjort i henhold til forskriftene.
    Det med gass kom eg ikke bortig siden eg ikke har gass.
    Da eg spurte om hva dem trengte for 220V så brydde dem seg ikke noe om det.
    Har en venn som er elektriker som har godkjent det for meg.

Tror det viktigste er at dem får ta del i prosesen og være en med spiller.

Standard

Helt enig. Den siste setningen sier alt. Så enkelt er det.
    Bernhard

8. Standard

Takker for svar. Har vært innom i BT i Trondheim ett par ganger, ikke direkte sure men heller ikke overstadig begeistret med å bruke tid på mine spørsmål. Nå var de på ett veldig tidlig tidspunkt i prosessen. SIkkert lettere og får god kjemi der når en har litt mere håndfaste planer. Men det er jo litt skummelt og kjøpe en prosjekt bil uten og vite hva kostnadene kommer seg påp ift. registrering og skatter!

STIG

9. Standard De gerne har det godt

Da har en startet met ei lita justering av på bygget på bilen min.
    Klikk bildet for større versjon

Navn:  20180126_161118.jpg
Visninger: 58
Størrelse:  36,4 kBKlikk bildet for større versjon

Navn:  20180128_005710.jpg
Størrelse:  43,7 kBKlikk bildet for større versjon

Navn:  20180115_120410.jpg
Størrelse:  38,4 kB

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder