Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: TGB11 og Patrol Y61

Standard TGB11 og Patrol Y61

Mine kjøretøy, TGB11 fikk jeg tak i like før påske. Mye smårusk å ta tak i, skifta gummibelger i akslingen foran, gått over vakumklokker for innkobling av 4x4 og sperrer. Planen er å prøve litt å se om bilen er noe jeg kan tenke å beholde å få bygd opp til en skikkelig tur bil. Om jeg beholder den så er nok en dieselkonvertering noe av det første som blir gjort. Støydemping er noe jeg skal ta tak i iløpet av sommeren.
    Patrolen er pengesuget her i huset, bytta IC,turbo, heva og godkjent, bytta svinghjul og clutch høsten som var og nå er det montering av ekstra fødepumpe i et forsøk på å redde diselpumpa. Ikke så mye som oser ekspedisjons kjøretøy av disse men med tid og stunder og når gutta mine har fått litt flere år på baken så er drømmen å reise litt rundt å beundre fin natur osv. Lite håp om Island i 2018 med TGBén om jeg har den.
    Klikk bildet for større versjon

Navn:  20150418_201901_2.jpg
Visninger: 108
Størrelse:  65,2 kBKlikk bildet for større versjon

Navn:  20150418_201910_2.jpg
Visninger: 106
Størrelse:  74,3 kBKlikk bildet for større versjon

Navn:  296434_10152119935655515_349921664_n.jpg
Visninger: 110
Størrelse:  84,1 kB

Standard

Flott bilpark. 303 på Island=usedvanlig bra combo. Støydempende maling + matter etc vil nok hjelpe bra. Det blir TPH tur til høsten så da får du testet vogna. Hvor i kongeriket bor du? Diesel vil hjelpe på drivstoff kostnadene, helt klart.
    Lykke til
    Bernhard

3. Standard

Interesant har sett mye på TGB, men diesel må til ellers blir det for mye drivstoff, tross alt. Noen mener jo at det kan kjøres langt på det det koster og bytte motor, men kansje 3 liter 98 på mila gir angst foran pumpa uansett!

Standard

Ja den b30 må bort om jeg skal ut på langtur. Tankene er på en 3,3td fra nissan patrol. De er solide motorer og bra nm i tillegg til at det er lite elektronikk som kan gå fløyten ved å duppe bilen nedi et gjørmehøl. Holder til på Hadeland, begge bila står stille om dagen da hus og unger tar all tia man har til rådighet.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •