Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 13 av 13

Tråd: CBradio II

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-"Neste gang" er i morgen allerede og til forskjell fra sist uke, da jeg kun hadde min Alan 42 Midlands håndholdte, så stiller jeg i morgen med min Danita 1240 i tillegg. Denne skal jeg ha i bilen, så snart jeg får tak i støyfilter mellom bil og radio

Planen er å drasse den radioen som på sikt fastmonteres i Vidvandre inn i stua, koble opp over 230V til 12V trafo og plugge i den eksterne antenna jeg har for dette bruk (feil, for bruk på bilen) og så se om ikke jeg kan få brukt dekkmerke "Rudeboy" på nett i morgen kveld.

Funderer på om detta kanskje er ukentlig foretak, i så måte kan dere som står og fryser på Kjelstad sikkert ta en sambandssjekk, evt bare lytteprøve. Senderen på Grefsen står med mastbasert antenne og andre har sveivantenner, dvs mast som reises for anledningen. Ikke bare småradioer som jeg har, altså.

Kanal 15 fra 1900 av torsdager.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Jeg sier som de gjør på sosiale nett - oh, the irony...

Flinkingen hadde 2 pakker AA-batterier klare. Det er bare det at disse er oppladbare batterier og ikke alle produsenter prioriterer lade dem før pakking & utsendelse.
    Da har jeg 2x4 AA-batterier på lading innen halv sju
    Sist endret av Rudeboy : 24-11-2016 kl 18:24

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Er det flere her som deltar på Torsdagstesten, den ukentlige sambandssjekken på CB-radioene ?

Har en Midland ALan 42 Multi, bærbar CB og en Danita 1240 stasjonær som nå er testet med et standard bilantenne og ingen av disse når jeg fra Gamlebyen til Grefsenkollen (noe som er mindre enn seks km...).

Lurer på hva F jeg gjør fail her

Dersom det blir noe linkup på første torsdagen i juni, satser jeg på å kunne stille med det jeg har av tjafs i håp om at noen kan se på utstyret og evt utelukke mekanisk feil her.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •