Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 18 av 18

Tråd: Reisende Mac sin VW T3 Syncro

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Det ligger en Kjip C med høyttak ferdig innredd (éneiers bil) til 105k på Finn.no nå, så dem som tror at Kjip C nødvendigvis er synonymt med billigbil tager en anelse fail. Det er Comfortmodellen av Caravelle (imot bare "Caravelle" i den tiden de introduserte Caravelle", "Caravelle C", "Caravelle CL" osv.

Går vel strengt tatt på utstyrspakke som kom med bilen fra fabrikk.

Du får følge med på busforumet om de linker opp med VBF og kjører i Elvedalen i.l.a vinteren. Sett 90 bli frakjørt av T3 der før. Vil jo tro at å kjøre camper i sporet er mye bedre enn å kjøre andre biler - blir det stans i kjøring fordi noen må ut og spa eller winche, så går du enkelt og greit baki og forsyner deg av en kjeft kaffe og nyter livet til det er klart for å kjøre igjen.

Tør ikke dra Vidvandre ut i noen tyngre løyper, men det kunne vært moro å kjøre i snøen om man har slepehjelp med.

Enig i 15tomsvalget, best sånn.

Standard

En liten og kjapp oppdatering her igjen...
    På lørdag tok jeg bilen over til Notodden en tur, for å låne løftebukk der i anledning fjærskifte bak på bilen. Dette var vel siste punkt som stod igjen i forbindelse med EU-kontrollen. Med bilen på bukk så tok vi en titt på motorfestene også, fordi motor og gear 'hang' litt ned på høyre side, og jeg har hatt vibrasjoner i bilen rundt 60-70km/t. Etter litt titting, og akkurat i det vi skulle til å gi oss og jeg kjøre hjem, så oppdaga kompisen min at det ikke var ved motorfestene (gummifestene) det var problem, men snarere at den armen som er skrudd rett i blokka og ender opp i motorfeste mot ramma var løs fra motoren. Bilen ble satt igjen på Notodden, og i dag dro jeg dit igjen for å få fikset dette. To skruer hadde skrudd seg ut, og en var brukket inne i blokka. Til alt hell så gikk det greit å få ut restene av den brukne bolten, og tre nye bolter ble montert (med loctite). Nå henger motor og gear rett igjen, og vibrasjonene er så og si borte.

Standard

Her har det jo ikke skjedd stort på lenge, da bilen har stått under 1,5m snø i hele vinter... Men, nå har krokusen tittet frem, og da var det på tide å sette igang igjen. Nå er bilen EU-godkjent, og kan lovlig benyttes på vei

Standard

Så bra!
    Bernhard

Standard

Det går smått fremover, men nå er høsten her og den gule T2'n skal snart parkeres for vinteren. Da må jeg prioritere å komme i orden med T3'n...
    Jeg har fått montert gulvplate bak, og så er også rock'n roll-baksetet på plass. Videre plan er å skaffe madrass til å fylle ut over motoren (når setet slås ned til seng), lage gardiner og få festet disse, samt å finne et egnet belegg/teppe til gulvet. Deretter må jeg bygge en benk med oppbevaringsplass til alt nødvendig campingutstyr.
    Jeg har også fremdeles noe vibrasjon som jeg må finne ut av. Vurderer å ta av mellomakslingen for å prøve å finne ut om det kan ha med denne å gjøre.
    Jeg reiser, altså er jeg.

Standard

I dag har jeg kjørt en liten shakedown på bilen for å avdekke evt andre problemer som måtte være tilstede. Det ble ca 50mil, og bilen har ihvertfall hengt sammen hele veien. Det er litt vibrasjon som jeg må finne ut av. Dette tror jeg medfører et par desiliter ekstra pr mil, så det er verdt å på bukt med. Ut over dette så virker det meste til å være i orden nå.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Fikk vi ikke bukt med etpar desiliter i helga på Buscamp, da ?

Riktignok ikke drivstoff men likevel - fransk myrvann går også an.

Standard

Haha! Jo, det gikk minst et par desiliter! Kunne sikkert ha fungert som drivstoff det også

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •