Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 39

Tråd: Rudeboys Vespa

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Møtte som vanlig til Restless Scooter club sitt faste onsdagsmøte "på Isabell" (som idag heter Tre stuer og bar, men vi kaller det Isabell fordi stedet etter Isabell flytta til hipsterløkka byttet navn altfor mange ganger).

Hadde vært oppom bil og henger og sett etter dem.

Fikk vite at det er et scootertreff i Sogndal i månedsskiftet august/september. Hm, jeg avslutter da maskinførerkurs den selvsamme fredagen, google sier det er 6-8 timers kjøring til Sogndal og campingen. Hm, hengeren kom jo tilbake på mine hender etter at Langfinger-Lars hadde herjet med den.

Fikk også vite at Classic Scooter Run 2019 foregår på Dagali flyplass (plass og plass, er vel mer ei flystripe med jordtuster som stikker opp overalt og sand ladders som rullebanedekke) og dit er det jaggu mulig å kjøre diverse grusveier på under seks timer fra Oslo.

-Hm, jeg kan da virkelig se for meg at det blir flere scootertreff selv om en må ut av byen.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Var innom Larsern på Oslo scootercentral og hentet regntrekket mitt, italienerne som lager det plages med konsekvens og kaller det hhv rain cover, leg cover og chest cover.

jaja. Det skal i allefall monteres foran på kåpa, som framskjermen på scooterne heter. Stropper her og stropper der, samt under fotbrettet og jaggu skal ikke skruen på blinklyset ut for å holde hver sin stropp der framme også. Ska sei!

Undersiden av trekket er fôret med det jeg er vant med å kalle teddyfôr, for så vidt også vant med å kalle det teddyplysj. Sånn man kunne se på tidlig 80-tall på dashbord og alt av indre flater av biler hvor terninger i frontruta var viktig
    Det er ei "luke", får vel kalle det så fordi den faller tilbake igjen når man slipper den - når trekket er montert og fører er klar for avmarsj er det igjennom denne nøkkelen nås og kan vris om før start. Kjækt.

Reflekser her og der, har det også. Noe som er enda mer kjekt siden scooterne gjerne "ikke vises" hos dem av trafikkantene som ikke gidder bruke øya året rundt.

Ser vel for meg at når jeg foretar min ønsketur for tiden - opp til Koppang/Røros pr scooter, så vil blinklysene snø eller ise igjen og mye av kanten på trekket vil det samme. En stor fordel med trekket er at å tré på en plastpose på sadelen bakfra vil dekke over trekket slimk at da har jeg i praksis dekket til alt som dekkes skal ved parkering. Ikke for noe annet, jeg har et japanskimportert regntrekk jeg fikk av Jim i fjor som jeg skal bruke ved utendørs parkering der det kan være frost og/eller nedbør i kald/frosset form.

Nå har ikke forumeier enda pressisert hvor man skal på høsttreffet så enn så lenge ser jeg for meg å kjøre Vidvandre dit men skulle det være farbar vei for scooteren og jentungen blir hos son mor den helga så blir det jaggu scootertur igjen. Og det er på tide, har ikke kjørt mer enn to turer disse varmdagene vi har hatt så å kjøre nå som det er noget kjøligere ser jeg jaggu fram til!

Eneste som mangler på scooteren er å få montert disse 12V USB-kontaktene jeg anskaffet i vinter, de får det godt under regntrekket og kan gi umåtelig med strøm til både mobil, dashcam og GPS samtidig. Rene luksusen!

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Glemte selvsagt nevne jeg har snublet over det jeg mistenker er mitt aller siste lille TÅH-klistremerke og det skal selvsagt på LX50 Touringen. Den har fått turer og skal fortsatt det, og da må en jo markere.

Redigeringsfunksjonen er fremdeles defekt her.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Fanden kvæle!

Jeg forsøkte montere regntrekket på scooteren iht italienerens tegninger. Tok av den lille vindskjermen som tilhører LX50 Touring-utstyrspakka, og speilene. Forsøkte så å tré inn ene siden av styret igjennom det som er hølet for styret på regntrekket, før jeg så subbet rundt scooteren og forsøkte trekke trekket litt i motsatt retning etter å ha ført det sindig og rolig så mye i den retningen som jeg fikk til. Jeg tok tak i regntrekket, vridde og bendte litt på det for å ytterligere få det over mot den andre siden for å kunne få på plass skjiten.

Ritsj ratsj, fille bom bom bom, sa'n.

Der sto jeg og så på ene reima som skal holde regntrekket oppe på kåpa, og at den reima sin ene ende aldeles på eget initiativ hadde frigjort seg fra regntrekket.

Jeg sier som Harald Heide Steen jr.s karakter i Såga om Olav Heilag (Prima Verafilmen fra første halvdel av 80-tallet, De vet?).

Forbannikum Helvetikum.

Regntrekket som ellers virket så funksjonabelt og gjennomtenkt at jeg tillot meg heve ene øyenbrynet i ren (positiv) overaskelse igår da jeg gjennomgikk bruksanvisning og monteringsanvisning. Idag ? Faen ta hele italieneren og hans mor. Jeg må innhente syerske for å få reima festet igjen, og selvfølgelig var det ingen lure tricks i Ludo (de skal en jo som kjent bør være unngå) og jeg fikk ikke tredd på trekket selv etter at den reima løsna.

Så da tolker jeg det dit hen at hele føkkings styret må demonteres. Ikke bare speil og vindskjerm men hele dritten. Jeg forsøkte ta av gasshåndtak men jeg må demontere mye før jeg får av gasshendelen og etter den venter jo bremsehendelen foran gasshåndtaket. Før jeg går over på motsatt side og demonterer fast håndtak og atter en bremsehendel.

Mitt eneste spørsmål er hvorfor i huleste (se, jeg snakker søring) gadd ikke den udugelige italiener nevne at alt måtte vekk i forkant av påkledning av regntrekket !? Føkk i føkk i føkk føkk, som man sa det i en film jeg engang så.

Jeg får sydd den reima hos ekskona, hun har sagt hun skal sy på etpar knapper på parkasen jeg likevel skal kjøre i kaldtvær med så da er vel ei lusen (ja, tenk - LUSEN!) reim ikke mye bryderi.

Er såpass ildsken at jeg går online og trykker med sammenbitte jeksler og pekefingermetoden her, at jeg nu går sporenstreks til google for å finne produsent og fortelle dem nøyaktig hvor jeg ville latt Paul få en i øyet.

Møkk.

Regntrekket for øvrig er planlagt og funksjonabelt, det har sågar en funksjon som tillater at det blir rullet opp foran bakom kåpa slik at man kan kjøre med det på scooteren uten å bruke det. Det skal da altså festes på toppen av kåpa hvor reimene (av elendig søm) skal holde det til kåpa oppe på toppen. Nede, eller "foran" på kåpa ved blinklysene skal man løsne skruen til blinklysene og tre skruen igjennom ei reim (uhm-hm, ja) og under fremste del av fotbrettet er det ei reim (ser i det minste solid'ere ut) som skal gå på tvers under fotbrettet. Denne siste festes også ei bakgående reim som forankres i topunktstøtta under fotbrettet. Altså en hensiktsmessig innfesting for helårsbruk (sic).

Vognfører skal sette seg på scooteren etter at støttene er løftet opp, og så ikle seg bakre del av regntrekket. Det festes over skuldrene med en større klaff av bakre del av regntrekket som legges oppetter magen til omtrent brystbenet. Jeg kom aldri så langt i bruksanvisningen at jeg så etter nedre bakre fester men en må jo få stukket ut føttene ved stans f.eks ved lyskryss så jeg er usikker på hva italieneren har funnet på der.
    Det er fra omtrent kåpa og bakover et (antatt) 40cm bredt teppe av teddyplysj (evt "teddyfôr") bakover og dette går også oppetter 'mageklaffen'. -Jeg har god trua på dette regntrekket, fordi det er tilsynelatende gjennomtenkte løsninger på tross av at det ikke sto ett eneste sted at alt over kåpa på scooteren måtte vekk (hvem skulle ha gjetta det, da!).

Vedrørende mitt utsagn om et TÅH-klistremerke, så ville en aktivisert redigeringsfunksjon på forumet tillatt meg å endre det til å bli et TPH-klistremerke istedet; noe mer faktisk og informativt enn hva dagens funksjon tillater. Jeg har det lille TPH-merket og ett treffmerke fra 2018 Classic Scooter Run som begge skal på bobla (bakre del av scooteren, det som dekker motoren m.v under sadelen). Sant å si blir det vel enda etpar klistremerker der.

Hadde jeg hatt en tusenlapp for mye ville jeg frest bortom Bilfargespesialisten på Fargehandelen på St. Hanshaugen og hentet olivengrønn matt og svart matt der, det er jo noe velgenet i RAL-systemet, veit jeg. Deretter ville scooteren fått seg en omgang maling. Så hadde klistremerkene kommet på etter at malinga hadde vært halvtørr (montere dem mens malinga enda tillater vått i vått).

Jeg kommer ikke til å montere vindskjermen før regntrekket er påmontert scooteren og sant å si vurderer jeg leite opp et øyelokk å montere over frontlykten fordi det gir en hel del blending under kjøring i mørket fra lampa. Som jeg husker det, mest ved bruk av nærlyset. Jeg får ta ei vurdering på om ikke kanskje mine søte små Hella 3003 Comet kanskje skal på scooteren som erzats-lamper når jeg kjører med last foran - skal jo knappast noe større til enn ei Nitedals hjelpestikkeeske til, før frontlykten er dekket og sånn kan vi jo ikke ha det. Kanskje jeg har noen andre lamper liggende som kan få ei hurtigkobling foran til slik bruk - alt går an.

Sukk & stønn over han der italieneren. Det er ingen andre enn min feil at jeg dro av ei rævva påsydd reim men allikkavæl, da - si ifra at alt må vekk først...

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Reim påmontert, nå er ikke funksjonaliteten like åpenbar for en aldrende infanterist.

Det er glippe foran ved kåpa nede ved fotbrettet og ærlig talt hadde jeg håpet at regntrekket skulle dekke minst én støvellengde bortetter fotbrettet. Det gjør det ikke, men til gjengjeld har de en langsgående oppblåsbar luftlomme øverst som etterhvert som trekket når så langt, følger lårene til scooteristen. -Hm, så ikke dén komme, nei. Må være noe italiensk, detta

Virker som om trekket er et one size fits none-aktig, jaffal foran der fotbrettet starter der overgangen mellom kåpa og fotbrettet er.. jeg fikk til å rulle opp trekket på begge sidene men imellom "sidene", så henger hele greia som en sjøldau vindballong og der må jeg nok til med noe ekstrautstyr som fulgte med - ekstra reimer. To stykker, om ikke hukommelsen fra igår svikter meg.

Flott refleks på høyresiden, bredsiden, men ingen tilsvarende på venstresia selv om jeg erindrer logoen til antatt fabrikant. Kanskje reflekterende materiale, den også, da.

Oppetter dette magefeltet på trekket skjulte det seg jaggu ei lita lomme hvor jeg fant ei hette med strikk i kanten av hetta, sånn bakerst. -Der jeg så for meg å måtte kombinnere handlenett og regntrekk bakerst på sadelen, er det denne lomma da skal ut av sitt skjulested og vips! så funker regntrekket som dekke minus styret, da, ved parkering. Jaja, kanskje ikke så dumt likevel. Synd trekket ikke lukker ordentlig ved skotøyet foran og synd sømmen som holder reimene ikke var mye tess men ut over det er jeg godt fornøyd.

Kan sågar tenkes at man kommer putrende til Turpåhjultreffet vi ikke veit hvor skal være sistehelga i august (nuvel, der har jeg jentungen så hun blir med på treffet).

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Testa trekket i regn igår, det vil si noe ufokusert for jeg kjørte fra Gamlebyen opp til Furuset med trekket rullet opp. Måtte jo se hvordan det henger under kjøring, si.

Vel, dét fant jeg jo ut - midtseksjonen, om jeg kan kalle det som skal trekkes bak og festes på vognfører trenger bli rullet bedre opp, men det er vel hva italieneren mener to løse stropper med klips er ment å brukes på. OK, det funker fint å ha trekket rullet opp. Jeg kjørte dóg uten vindskjermen og fikk dermed all nedbør rakt på meg.

De timene jeg sto i containeren jeg leier som bod, var ikke nok til å tørke jakke eller bukse så jeg var våt da jeg satte meg på scooteren for returen og det lille opphold som var, hadde gitt seg til det var tid for å returnere hjemover.
    Mens jeg sto parkert, hadde jeg trekket strukket ut over sadelen slik at også den skjulte hetta i lomma bakerst var strukket ut over bakenden av sadelen og hele scooteren minus styrets øvre del, var tørt og fint under hele seansen jeg hadde i "boden" min.

Så da stroppa jeg opp ei nakkestropp på bakerste del, over nakken og heiv på hjelmen og hanskene (yep, de våte hanskene) før jeg kjørte hjem. Det å ha på trekket på kropp etter å ha blitt våt tørker jo ikke men det forhindrer ytterligere tilførsel av væte. Dessverre kun der trekket ligger. I regnet opplevde jeg at regnvann rant nedover og traff innsia bakom klaffen som vognfører skal ha stroppet oppetter brystet, slik at min "badeball" sin øverste del (det blir vel fra mellomgulvet) og opp til haka var pissblaut innen kort tid. Godt regn, når det først regner

Som nevnt er det glippe nede ved fotbrettet og å kjøre i korte sko med sånne damesokker som når til ankelleddet gir trekk på ankelleddet under kjøring. Leassions learned, neste gang kjører jeg enten med mine Adidas GSG9.2 marsjstøvler eller jeg hiver på meg normallengdesokker. Til vinteren vil neppe skoene jeg pleier gå i være varme nok, time will tell.

Knærne vil kose seg under kjøring i vinter, det teddyfôret holder varmen der som jeg håpet det skulle. Goodshit, som det heter.

Jeg blåste ikke opp sidekanalene og etter parkering hjemme (kjørte fra Furuset - Kampen - Gamlebyen - Sagene - Kampen - Gamlebyen og det pessrægna, som det heter.
    Da jeg parkerte var alt av trekk berørt av vannet fra oven, men tørt og fint på innsia. Ventilene for å blåse opp kanalene langsetter siden av trekket, var ute av sin lomme de skal være i skjul i og jaggu F hadde de ikke åpnet seg slik at hetta på tuben en skal blåse i da altså med stor sannsynlighet har fått smuss og skjit fra veibanen tilført under kjøring. Da skal jeg blåse opp trekket neste gang og se om det medfører at tubene holder seg skjulte.

Trekket gir ingen forskjell mtp lastekapasitet eller plassering av kolli. Jeg er i prosess med å modde scooteren, de som har fotbrett av metall har øyekroker skrudd fast i fotbrettet slik at man kan stroppe fast f.eks 10-literskanne med ekstra drivstoff e.l. lignende kolli. Jeg tror nok at jeg vil montere slike for å ha reservekanna der.
    Monterer jeg mine Hella 3003 Comet ekstralys på undersiden av bæreren foran, vil de kunne erstatte frontlykten ved bæring av last og Han Staten vil være fornøyd om jeg skulle bli stoppa av en eller annen landsens trafikkstasjon så da vil det ikke gjøre mye at bagasje skygger for frontlykta.

Artig med scooter.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Får meg en del småturer opp og ned Groruddalen for tiden. Har en leiecontainer jeg har hatt i mangel på bod, hatt egentlig altfor lenge men hva gjør du når beinvevet i begge knær har knusningsbrudd ?

Jeg ble låst til sofaen i over tre år. Da sier jo resten seg selv. -Men containeren er sagt opp og jeg har ut måneden på å få tømt den. Tidligere i sommer fikk jeg nevene i en liten flat bed tilhenger, maksvekt >300kg så den kan kjøres i 80km/t bortetter landevei i motsetning til de hengerne som ikke har brems fra 300 - 750kg. Good times.

Begynner bli godt kjent inne på Norsk gjenvinnings tomt på Haraldrud, også. Blir endel turer dit og i de to neste ukene fram til jeg hekter av henglåset og koster meg ut av containeren så blir det bortimot én tur om dagen via Haraldrud. Skal på kurs på Stovner så min plan er enkel og grei.

Stikke oppom nå og fylle hengeren med ræl, så stikke hjem. På vespaen, ja - gidder ikke betale unødige 50,- for å bruke min egen bil.

Så imårra før kurset kjører jeg oppom containeren og henter hengeren, kjører til kurset og kurser ferdig første dag som så leder direkte til en svipptur bortom Haraldrud med rask. Så oppom containeren, dra inn hengeren og fylle den med neste lass og så kjøre hjem. Ny runde tirsdagsmårran for å hente hengeren med lass før skolebenken.

Men aller først altså scootertur.

Vurderer seriøst å ta opp igjen karate, det går fint for knærne dels fordi de er i en snill periode og dels fordi det ikke gir unødig belastning på knærne med mindre shihan mener vi skal løpe mye. Oppvarmingsløping skal jeg vel alltids få til, men mer enn det står jeg over.
    Så da blir det å kjøre hjemmefra og til kurset for så å kjøre derfra til Kjenn i Lørenskog og trene etpar timer og så til containeren og fylle henger når jeg har de to treningsdagene pr uke framover. Tirsdag og onsdag.

Så henter jeg jentungen neste uke etter trening, har alliert meg med ekskona. Blir noen km på meteret på vespaen pådet viset - noe som minner meg på den er moden for sin aller første service. Jeg har passert 5.000 km på den, kjøpdte den vel på 1820'ish kjørte km og nå tippet over termin for service. Skulle nesten hatt kake for å feire detta

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Service eller ikke service og speedometerwire åt skogen.

I går satt jeg med andre medlemmer av Restless scooterclub og nøt hyggelig samvære. Fire av de andre skal avgårde på treff borte på Vestlandet i helga, to starter idag og to i morgen og så kjører de dels bil eller slik at de er hjemme natt til mandag etter Vestlandsrun.

Satt og tenkte på TPHtreffet og at det hadde vært mektig moro å ankomme Meheia og strekke presenning over teltplass, få opp telt og så sette nyvespaen som vindskydd før man satte seg ned med dere andre. Men det var enda før jeg fikk med meg vissvasset til en potensiell arbeidsgiver som ikke evner planlegge eller tilrettelegge slik at arbeidstakere - eller i mitt tilfelle, kursdeltakere - kan få et minimum av varslingstid. Neida, kortest mulig tid og minst mulig info. Hu hei, vor det gaar!

Så da erkjenner jeg at det blir verken scooter- eller campingtur med Vidvandre oppom Kongsberg og ikke blir det til Meheia, heller, ser jeg
    Forutsigbarhet og kommunikasjon er no dritt.

Vel, mens jeg satt der så kom jeg jo på at jeg likte Koppang - og strengt tatt er det jo ikke lange veien derfra til Røros, heller. Om to uker har jeg anledning til å frese opp for å se hva som skjer, 2taktsolja har jeg og 10literskanna er full. Bare å sæle på og sette ivei, da. Telt, liggeunderlag, sovepose og tørt skift samt kokekar & ting + mat. Kaffe og vann attåt sånn alt avhengig av når på dagen det er, blir det kaffe for seint får man jo ikke sove.

Får fylle luft u hjula så de er på topp før jeg laster opp, evt etterfylle før jeg starter. Blir tur, ja, bare ikke nå.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Oslo - diverse lovlige omveier for en 49cc scooter - Tuddal - Oslo utført.

Starta turen på 5.102,1km og det stoppet jo turen også på da jeg parkerte, må få den på service for å få fiksa speedometerwiren & sett over pumpa som fordeler olje til motoren - feltrykte fra Classic Scooterrun i juni var at den reima evt pumpa må byttes.

Nesten knirkefri tur, kom til Høvikhøydene påvei til Sandvika og der kom ett eller annet insekt og SMAKK! åj, den tror jeg han kjente, tenkte jeg. Merka ikke noe mer før jeg kjente noe som kravla rundt, og i fart skulle idioten da lempe vekk denne ubudne gjesten - med hansker på, selvsagt. Skal man være idiot skal en i det minste være god på det!

Har et felt som i praksis følger kjevebeinet langsetter i full bredd fra knekken ved leddet og framover til hakespissen og ned til skjortehalsen som ser ut som tja, skal jeg kalle det kjemisk forbrenning ? Svir og kjennes ut som om det brenner i huden, relativt dypt. Når jeg snur på hodet eller skjorta kommer borti, kjennes det ut som hele området av hud beveger seg som et ark, samtidig over hele feltet. Tok meg en zyrtec (dagens andre, blir en til før natta, tenker jeg).

Oppakninga var beskjeden etter innfallsmetodens helgeutflukt, en annen gang har jeg med meg noe som f.eks telt, kjøkkensats og det blir vel til at jeg da ikke sikter på Norolstasjonene for å få i meg burger samtidig som scooteren får bensin

Har no bilder (bare 180 stk...), det får bli et utvalg som får komme ut over måneden, nå blir det en time på øyet før jeg vurderer om jeg skal innom legevakta med det stikket/bittet jeg fikk.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Dersom jeg skal gjette på distanse, meteret er defekt inntil speedometerwirene (en indre og en ytre, De) er byttet, så kan dette være min kjørte distanse til helgas evenement.

https://www.google.com/maps/dir/Schw...m0!2m1!1b1!3e0

Legg dóg merke til at jeg knotet mye for å finne veien ned til Sandvika - altfor dårlig på kartlesing før avmarsj og jeg tror nok jeg må kjøre litt der i området for å bli bedre kjent slik at jeg lærer meg korteste 49cc-vei fra Skøyen og den veien.
    Bit deg også merke i at jeg kjørte via Heistadmoen og også der fikk en snaromvei som innebar gåde grusvei med vaskebrett og kyr (sic) før jeg omsider fant veien til Rv-134 og kunne fortsette lørdag. Google Maps skildrer dette som tett innpå fire timers bilkjøring, så at jeg brukte rett under dette med to bensinfyllinger og bomkjøringene passer vel da ganske så bra. Ergelig at jeg ikke "får" med de kjørte kilometer på triptelleren!

Over fjellovergangen mellom Kongsberg og Notodden gikk det knirkefritt, hadde jo forventet de ville horder med White Knuckle Drivers, de som holder nevene "fem på ett" på rattet og kliper det de makter mens de sitter fem centimeter bak neven og stirrer med sine tunnelsyn rakt fram. -Jeg opplevde ikke en eneste av dem på hele turen, og det overasker.

Jeg er fremdeles av dem som anvender busstopp etc for å slippe forbi trafikken som nærmer seg bakfra, evt innkjørsler eller annet og folk takker pent med vinking eller høyre - venstre - høyre-blonk etter forbipassering. Vel, jeg har da førerkort - veit hvordan det er med dem som må kjøre moped med hvite knoker og ikke kan bruke speil.

Over nevnte fjellparti hvor jo også Hengsvann skytefelt enda ligger, så observerte jeg no underlig røyksøyler som gikk i krumbane, og dette måtte da være nede i Notoddenområdet. Heimevernet øver der og ikke i skytefeltet ? Hm.

Men da jeg stoppa på 123-stasjona til Statoil (Noroil) så skjønte jeg jo kjapt hva det var for røyk - pyroteknikk ifm flystevnet som skulle være dagen etter. Propellfly simulerte angrep med jagerfly, og markerte ved røyk både hvordan sånt kunne se ut dengang man brukte propellfly til slikt, samt luftakrobatikk med røyk som effekt baketter. Moro.

Idet jeg sto der og fyllte kom Statens vegvesen forbi men enda så stakkarslig min mopedregistrerte scooter ser ut så turte pene dama ikke engang å etterspørre vognkort og førerkort - spent på hvorfor man kjører firmabil på en lørdagskveld i sivil, men kanskje hun "bare" skulle fylle og klargjøre bilen til mandag. Hva veit jeg. Hun tok motsatt side av pumpa men det ble liksom ikke mer enn bare det - kanskje jeg må ta initiativet ?

Full tank og etterfyllt totaktsoljetank og etpar høyreblink senere var jeg atter på Rv-134 og de evinnelige rundkjøringene Notodlingene har fått fordi de brukte langsletta i dalen til fartsetapper (og hvem kan legge skyld på dem for det, den er jo perfekt for slikt) og jeg testet bånn pinne og forsering av rundkjøring uten å slippe gassen. Måtte holde meg fast, men jeg rakk blinke ut av hver rundkjøring og ikke hadde jeg biler bak så da så.

Ved Heddal stavkirke fikk jeg tatt enda flere bilder (stoppa bare etpar ganger for bilder påvei ut) og det var her jeg fikk med meg at det skulle være flyoppvisning på ånkli - propelljagerne kom over i tospann og et annet år kan det tenkes jeg stikker på flystevnet for å se det på nærmere hold.
    Videre og videre bar det så. Oppover og oppover dalen og riksvei 134.

Kom til Sauland og brøt hardt høyre og sjekka GPS ift oppgitt grid som HC hadde oversendt. Kjør litt til, sa den. Så da kjørte jeg litt til med Kristin Johnssons behagelige GPS-stemme på headsettet i hjelmen, steike kjekt med blåtann på øret! Fant egentlig rett vei sånn innledningsvis men Google Maps ville da jeg sjekka det nede i bakken fra fylkesveien man forlater for å kjøre opp hytteveien, at jeg istedet skulle noe lengre tilbake igjen. Dermed fikk jeg meg enda en snaromvei og nå i mørket.

Rødrev, røyskatt og ekorn - og kanskje en hare - var bonusen for det, før jeg etablerte kontakt med HC og opprinnelig grid igjen var destinasjonen Google Maps ville være med på. Plages tidvis med at Google Maps ombestemmer seg, håper de jobber med saken.
    Ved andre gangs oppmøte ved selvsamme punkt jeg hadde snudd på før ekskursjonen ut i det fri, så jeg et hav av lys oppe i bakken. OK, da var det her likevel, da Kristin mumlet jeg og kjørte bortetter grusveien i moderat (?) fart. Opp, sa bakken. Javel, svarte jeg og ga gass og min lille 49cc gjøv på.
    Hadde jeg hatt last annet enn en sovepose, genser og et liggeunderlag så ville jeg merka motstand men totakteren var villig på å klatre. Løsgrusen på veien fossa baketter idet vi klatra opp på et platå vi kunne bryte halvt venstre og enda en halvt venstre så gikk det ned på vått gress til der resten av TPH-delegasjonen sto.

Jeg var innstillt på å sove ute under åpen himmel, klarvær skulle det jo bli. Men da jeg så annekset og ble tilbudt dette ar det jo ingen sak - makelighetsprinsippet foran kummerlighetsprinsippet, sier jeg!

Rakk en ankerdram og den hadde rukket varme seg under sadelen på scooteren fra Drammen, har et tjafsrom/hjelmrom der og det er plass til f.eks en sixpack med tidligere avkjølt øl som på en slik tur rekker bli over lunka i temperaturskalaen. Jaja, trøtt var jeg så det ble å finne sovekosen, som jentungen kaller det. Innta horisontalen.
    Våkna på tross av frisk fjelluft til normal tid (0500) men snudde meg rundt og sov til arbeidstid (0700) og så venta jeg enda litt til før jeg sto opp. Da satt jo Steinar der med selskap, så da pakket jeg sammen og heiv på meg kjøreklærne - sola skinte så her var det å utnytte dagen, lang ble den jo allikkavæl.
    Etter avskjed fulgte jeg Steinars råd om å kjøre til fylkesveiens ende (?) - om ikke annet møtte jeg en bom, så da snudde jeg der og tok bilder hjemover til ca. Notodden. Gidder ikke fokusere på å få tatt bilder i bakkene opp fra Notodden på Rv-134 med trafikken i ryggen, mer konsentrert på å komme meg ut av veien for firhjulingene og vogntogene som skulle fram - rettmessig så.

Stoppa for en lollipop på Elgsjøkroa, vel det er vel kafé nå. Prata med etpar harleykarer, han ene hadde en Vespa 125cc og kjennte til Drammensmiljøet. Jeg utelot å spørre hvor drammensgjengen var da Restless Scooter Club arrangerte det 20. Classic Scooter Run i juni
    Han lurte på om jeg hadde vært på treff, nei Vestlandstreffet blir for langt å kjøre til nå, svarte jeg - men Turpaahjul sitt høsttreff var akkurat passe med rett over sju timers kjøring hver vei. Han mente omtrent det dere andre mente, spenstig å kjøre såpass langt på 49cc.

Skulle gjerne lagt ut bilder nå, men Onedrive fra microsoft krever at man laster ned ett og ett bilde fra web/nettsky og istedet for å la meg gjøre det, tar den og velger ut bilder i tillegg tild et enkeltvise bildet jeg selv trykker på "last ned" på. Dermed går nedlasta fil over og blir WINZIP, et program som tidligere var en del av windowspakken men som nå er abonnementsavhengig og da får jeg ikke lastet opp bildene hit etterpå fordi jeg ikke får åpna WINZIP-filene med mine bilder i.

Møkk.

Bilder kommer den dag windows gidder.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •