Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
Rudeboys Vespa - Side 2
Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 39

Tråd: Rudeboys Vespa

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

dette med edit-funksjonen må gjøres noe med, enten fikses eller at redigeringen fjernes som opsjon - virkern ikke så virkern ikke, da er knappen for redigering her i Firefox bortkasta bits & bytes.

Tilbake til lastinga på scooteren. Jeg pakka jo om ift hva jeg først så for meg etter å ha tatt tremannsteltet fra Coleman som første kolli på bæreren foran. Trodde jeg skulle kunne ha det og enda en greie der framme før liggeunderlaget under bæreren.
    Men ved å ha ting der, gå noen meter unna og se på vidunderet slo jeg det fra meg fordi teltet (alene) vil skjerme for framlyset på scooteren.

-Nå kom jeg jo i allminnelighet på at det er dagslys og jeg kanskje ikke behøver absolutt alt av overflate på lykta, at den skal være synlig forfra - så lenge det er overbevisende med lys på nærlys fra lykta må jo det holde.

Noe som betyr at en av de tingene jeg skal teste ut neste gang, er om jeg rett og slett kan ha et liggeunderlag rundt teltet og den svarte & gule boksen foran der igjen.
    Det vil fristille blinklysene, om ikke annet - er jo ugreit i motsol å stå i kryss og observere scooter komme mot en når man skal forlate krysset, og man ser jo ikke om vognfører veiver med ei arm fordi blinklysene er skjermet. Mens blinklysene vises for den som står der i krysset og venter på signal.

Moro å leke slik med doningen, og det blir mer moro etterhvert som frosten slipper om etpar måneders tid.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Detta blir bareverre og verre - fra scooterklubben jeg er i, Restless Scooter Club får jeg høre den store bæreren som er montert foran ikke skal ta meg enn angivelige 4 (sic) kilo.

Nå har jeg overskrevet det ved anledning bl.a da jeg kjørte dynamo fra øverst i Goroddalen og hjem, eller en kasse samme strekning - jeg gikk jo ut fra at siden den er fysisk stårre enn bakbæreren så laster den mer. Not so much anymore..

Hadde jeg stolt på at lampa ikke kommer til å blokkeres, kunne jeg for så vidt ha stroppa fast en stridssekk foran, men det blir neste gang jeg prøvelaster den.

-Ja, og så fikk jeg melding om hvilke dyser (evt "dysespisser"?) jeg må ha for å få litt mer drag i den før en slik tur med last. Så da veit jeg vel bortimot det jeg skulle behøve for å trekke den opp i bortimot 75km/t men det var jo ikke poenget da jeg kjøpte den. Ikke helt løvle, heller..

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Modifisering av omproviserthålker måtte til, de stripsholderne fra Clas Olsson duger ikke til noe annet enn å oppta plass i butikkhylla eller å lure folk med.

Men en pose strips kommer man jo langt med, så hålkene henger sånn høvelig der de skal likevel.

Improvisertskvettlappen henger'ish der jeg monterte den og jeg lever enda i håpet om å slippe måtte lete fram treskruer for å montere fester for strips på plastskjermen som skjermer forhjulet

...det hører med til historien at jeg ikke har sett scooteren siden igår da jeg parkerte etter å ha kjørt seks'ish km. Tør nesten ikke gå ned og se etter.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Ser ut for at innfestingen til improvisertskvettlappene sitter enda, da var det reint nok på underlaget disse stripsholderne ble festet på - og skvettlappene var lette nok til ikke å rive av festene.

Hålkene sitter med andre dose strips, speil og rundt styrets utstikkende del hvor håndtakene stikker ut fra, gjorde susen.

Ikke kjørt noe siden bensinfyllinga, må ha meg ny flaske med 2strokeolja, den jeg kjøpte da moppen var ny i mott eie er omsider tom så da blir det en tur opp på jetstasjona på Kirkeveien på Ullevaal gård. Liker turen dit langs bakveier og smale gater. Får ta meg en tur oppom Frognersætra og se etter snø samtidig, ryktes man kan gå på ski (noe knærne liker, i motsetning til nedoverski). Rekognosering, med andre ord.

Stenaline og Colorline "tilbød" meg svipptur til Danmark/tilsv men begge fergeselskap må ha meg på turen før februar er over. Så da så. Trodde da tilbudene kom, for jeg leste bare mailen med tilbudet deres, at detta kunne jeg bruke i mai/juni/juli men neiddah, de har blitt helt Smyril og kommer med tomt pjatt som kun passer en liten del av befolkningen

Så da får jeg se på tur med dem senere. Blir fort vanskeligere med tur om jeg får meg jobb, selv et usselt vikariat vil utsette det meste. Jaja, blir vel ei råa med alt.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Var ute en stund tidligere idag, dvs to turer men sistnevnte gikk til Jetstasjona på Kirkeveien for å hente 2taktsolja. Gikk tom fra flaska jeg handla ifjor i juni, målet nå er å se om jeg ikke går tom (i flaska, ja takk, du) før september er her.

Da legger jeg opp til endel turer ut til Nesset for softis og /eller brus, burger harem også osv. Blir bra. Så at Bymiljøetatens stolteste representant sto i ei sifegata og observerte Trafikkmiljøetatens anbudsvinneren hente borgernes privatbiler fra gata fordi snøryddinga ved Gravferdsmiljøetaten hadde starta og folk ikke hadde fått unna bilene sine i tide (for hvor skulle de vel parkere når denne skjemmende segregasjonspolitikken med beboerparkering herjer byen over).
    Der la jeg meg godt til høire og kjørte paralelt med veien imot, mellom meg og veien imot var det en nybrøyta (miljø-)snøkant og på andre sia et nedsnødd fortau. Gikk i kornsnø, så det var null veigrep men jeg kom meg da tilbake på veien før traktoren og jeg møttes. Måtte av og dytte vespaen igjennom grovkornasnøen, og etpar skolunger hadde mye moro med å prate til han med nedsatt hørsel som hadde hjelpen på huet og dro og løfta i vespaen sin

Dersom mildværet holder fra onsdagen nesteuka av, så ser jeg for meg å ratte en tur ut av byen. Glemte pilgrimskoppen min, ikke no fansi kopp men en ordinær plast-Steltonsak fra Statoil med fjorårets klistremerke på som jeg gjerne skulle hatt tilbake. Den ligger (forhåpentligvis) på hotellet på Tjøme så jeg får se an kapitalstrømmen også.

Aner ikke hva Torghatten skal ha for Moss - Horten en onsdag/torsdag men det finner jeg vel fort nok ut av Bilder ska bli!

Batteriet på vespaen er så som så, skal ikke stå mange ukene før det krangler så det ble å kicke igang, ulurt med brudd i knær men det gikk da siden jeg hadde klemt på med drivstoff til batteriet begynte gå low power på meg. Kjøringa første turen gikk til landsbyens rådhus hvor fjesingene (i rådhuset) har fjerna parkeringa for 2hjulinger

Så da satte jeg vespaen i rullestolrampen til Komplett.no sitt hentepunkt på andre sia av rådhuset, da. Hadde de kommet, ville jeg for helv trukket vespaen med inn på trass.

Leverte inn en flett ny laptop jeg skulle ha meg, sånn for turene sin del. Ikke no Panasonic Toughbook men en rimelig og grei en som da lyden ikke virka på - vs høytalerne fikk strøm men de ga ikke den lyden de skulle. Enten er de aleine ødelagte eller så er de og lydkortet ødelagt så det skal de få lov å se på aldeles asap for onsdag i neste uke skal jeg ha jobbintervju via Skype, dvs på laptopen og er den ikke her stikker jeg rakt ned og tar en lånelaptop fra gutta på hentepunktet til Komplett, og så tar jeg intervjuet på strakarm fra sjappa deres

-Kanskje greit å utsette avmarsj sørover til torsdagen, da. Var greit å kjøre Gamle Mossevei fra Drøbak i bilen her forrige helg men det kan jo ha kommet mer snø på veiene der så jeg får beregne lang tid til Moss. At det tok omlag 45-50min i bil fra Tjøme via Åsgårsstrand til Horten er en ting, skal vel fort ta det dobbelte på vespaen og da fullstendig vær- og føreavhengig.
    Tjafs for å ha på scooteren er ferdigpakka, bare å laste opp og stroppe på. Aberet er hvor mye klær en skal ha på, michelinmannen i svart for ikke å fryse (kalde overarmer idag og kalde føtter au). Har et par Goretex feltstøvler fra Alfa Jæger jeg fikk på jobb engang i tia, de er Odel og eiemateriell så at noen skal rusle i min fotsvette og velbrukte sko utgår. De kan jeg ha som kjørestøvler, og så får jeg vurdere etter årstidene hva slags annet skotøy en skal ha.

Hanskene jeg fikk av jentungen til jul var knall idag men vi var vel bare på -3' så de med kjørehanskene jeg bruker om sommarn innapå for en langtur. Genser, vest og innerjakke før motorsykkeljakka må vel til og kanskje ha ei langerma skjorte eller langerma genser klar i bagasjen om det ikke duger.

Godt å ha fergekaffen å se fram til. Begrepet skildrer kaffe som ikke ble solgt på forrige tur og er dritsur langt over til "besk", men de selger seg tom på Torghattens Moss - Hortenferge. Fergelefse og litt til må det vel bli.

Vært varmere i været og jeg hadde kjent rute bedre + skulle innom søs i Freksta, kunne jeg kjørt Tjøme - Sandefjord på returen og tatt ferga til Strömstad for så å kjøre oppover.

Synd dere ikke planla for hjultur på høsttreffet i fjor, det var hakket før jeg kom med vespaen. Men det krever mer last (i volum, ikke kilo) enn jeg får med meg på vespaen.
    Vårtreffet utgår for da er jeg påvei til verksted, bare avbrutt av svenskenes IML-marsj i Borås samma helga.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Snart ett år etter innkjøp (trur det var rundt 26. juni) så har jeg omsider fått tips om hva den lyden jeg hører slure og gå, etter oppstarten kan være.

Bobil-Jimmy, eller Jim som jeg gjerne kaller ham mente det kunne være ei reim og på Classic Scooter Run 20 (sjette gangs gjennomføring i Oslo, mitt aller første scootertreff) så fikk jeg høre at det kan være pumpa som forsyner motoren med 2taktsolja som da altså lager lyden.

Slå sammen de to mottatte forslag og det skal vel bety det er et (spenn-)hjul som ei reim som må teites åt på ett eller annet vis. Det skal jeg få til, har verkstedhåndboka på LX 50 (Touring) ett eller annet sted på forrige laptop, mener jeg lagra den i nettskyen så da er det jo bare å leite den fram og så feilsøke på kjøretøyet.

Klok av skade (naj, "erfaring" snarere) så bestillte jeg meg regntrekk av den typen man kler på scooteren og fører stikker opp av. Det var bikkjekalt å kjøre scooter til Moss i mars da jeg dro til Tjøme og for å kutte på unødig frysing så skaffer jeg meg slikt yttertøy.
    En hekter det på kåpa til scooteren foran, og bobla under sadelen og så er det bare å stroppe opp over skuldrene, nærmest som buksesæler. Alt jeg trenger da er å finne vanntette hansker men jeg har ei løsning der også, kjørehansker inni sånne vanntette grove arbeidshansker. Da skulle det vel bli både plass og tørt & varmt nok.

Ny tur ? Uff, ikke spør. Det frister ekstremt å kjøre opp småveiene til Røros. Hva da når jeg er der ? Kanskje avtale at den står der til senere anledning slik at en kan kjøre enda lengre da. Veit ikke om jeg får starta på sånt noe, brakk armen i et stup over styret på scooteren for 12 dager siden.
    Selv om radiolog uttalte det var det peneste bruddet i et albueledd han noen sinne hadde sett (åh, nyutdanna?) så betyr ikke det at jeg trekker leken for langt. Skal jeg kjøre lengre tur må jeg jo ha begge armene noen lunde like i funksjon. Pr dato er det fem måneder minus to dager til jeg kan forvente å ha oppnådd full førlighet i bruddet men sammenligna med knærne er jo det ittno. -Siden vinterdekka står på, kanskje jeg bare skulle kjørt opp til Røros neste uke og latt den stå til i november ?

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Full av spinn i reisefoten, tok jeg meg en runde. Posten dikter opp at "jeg har" post i digipost, neitakk det har jeg aldri og vil jeg aldri men de er snille nok til å sende SMS samtidig så da står jo hentemeldinga i meldinga på telefonen.

Ut og avgårde til posten for å hente kurv til kjøleskapet i Vidvandre, skal ha orden i sysakene nå. Handla også et knippe med oppheng for gardinene siden de er forbruksvare og forsvinner i tide & utide så kjøpte jeg to pakker.

Meniaffal! Ned dit pr scooter og hjemom og lempe pakken i bilen, og så sto jeg der, da. Med skyvedøra på Vidvandre parkert på plass 10 åpen og nyscooteren på plass nummer 9 aldeles klar til bruk. Klappa igjen skyvedøra, låste bilen og steg opp på scooteren og kjørte Gamle Mossevei til Nesset i Ås for en burger til forsinket lunch.

Det vil si, det kunne ha endt med at jeg og flere til ikke hadde kommet dit, en eller annen idiot som hadde stjålet et vogntog fra AGA (ikke gasstank på bil og henger, antatt gassflasker ombord) mente at istedet for å avvente de 150 til 200m som gjensto før jeg fikk anledning til å svinge av og slippe køen jeg bygget opp bak meg, forbi... Well, da skulle han kjøre forbi på dobbel gulstrek og med møtende trafikk som på sin side måtte forlate sitt kjørefelt og bruke kollektivfeltet...
    Skulle ha hatt montert dashcam og kjørt tilbake til AGA på Sørenga og hørt med kjørekontoret om de tok saken, før jeg anmeldte ham. Vist dem filmsnutten og sagt at dette må være en av firmaets beste promotører.. Sånn for å belyse tåpskapen enda bedre, så er det 50-sone der han valgte begynne drite i trafikklovgivninga, også Scooteren min går i 45 på flata, så han kunne tatt seg en bolle.

Uansett. Gamle Mossevei er fin-fin og selv om jeg både der og andre steder stopper opp og slipper folk fram, selvsagt, så ble det få stans utover. Jeg fulgte med nåla på drivstoffmåleren på scooteren, visste det ville bli fylling før jeg var hjemme. 1-2-3syasjona til Statoil var over 16,-/literen så jeg grudde meg til jeg skulle forbi der senere.

Siste bildet er bare et feik o'bilde, jeg ville aldri kjørt uten hansker. Jeg har sett hva som skjer med de menneskelige ekstremitetyer når asfalt + fart + gravitasjon og traksjon får samvirke. Jeg hadde et Facebookbilde noen engang ikke innså var mitt varsko om å kjøre med ordentlig skotøy på, av en fot som hadde gått overende på scooter hvor alt kjøtt var vekk - de syntes vel bildet var ufint, da. Jeg ville sagt at å kjøre uten sikkerhetsutstyr er ufint, men man gjør jo som man vil - fysikkens lover gjelder jo ikke meg...

Jeg kjører med hansker og sko som tåler å bli dradd bortetter asfalten og jeg kjører med jakke & bukse med pads ved skulder og albue. Heldigvis.

Jeg veit ikke hvor lenge kiosken på Nesset har vært der, men den sto der både da eks.kona og jeg bodde i Togrenda på Vinterbro og i forrige årtusen da jeg reiste rundt på egen hånd. Da vi bodde der ga vi 30,- for en softis og den var det umulig å bli ferdig med før den smelta, selv uten skjegg å skulle stupe inn i isen var det plent umulig å vinne over tiden fordi isen var så stor Veit de har softis til 30,- men den er noe mindre i størrelse.

Ettersom jeg og jentungen skal gå Elfsborgsmarschen i Göteborg i helga ser jeg for meg å returnere via Nesset og få oss en is før vi er hjemme igjen. Blir bra.

Ved Tyrigrava hilset jeg på en veteran-Lambretta som kom innom og snudde men vognfører stoppa ikke - kanskje han ikke har vært på Classic Scooter Run i helga ? Jeg får montere etpar merker på jakkene, og så ha på Classic Scooter Run-klistremerke på vespaen.

Skjønt... Jeg ser for meg å bytte farge på den. Den er lys og fin å se til men hva er galt med å la alt som er chrome på den istedet være matt svart og så la alt som er grått bli matt oliven, da ? Kosefargene sine, det! Det er refleks på siden av bobla og jeg spekulerer på om amerikanerne har sine irriterende NAS-lamper i tilsvarende punkt på de amerikanske scooterne. Kanskje anskaffe og montere så jeg har sidemarkeringslys ?

Detta med å ha på annen farge er mer for både å dekke over skrammene etter de to fall jeg har hatt og de småfall hun jeg kjøpte den av foretok - ikke mye, men mine vises om man ser etter slikt. Dernest å markere seg, ikke bare være en i mengden som "bare har scooter".

Restless har jo ei veps som bøyer seg med brodden fram i logoen, kanskje få med noe sånt noe - jeg ser at det 20 år gamle Restlessmerket jeg skal ha på ene jakka er svært anderledes utseende enn det nye jeg fikk tak i nå. Hvilket minner meg på det er kaffeslabberas på Alexander Kiellands plass idag... får jeg tredd i nåla, kanskje jeg har på merke(r).

Moro å delta i et miljø selv om mine 49cc ikke akkurat river verken pølse, skinn eller rosin. Men jeg kommer meg fram, om ikke annet.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Deltok i går på Restless Scooter Club sitt ukentlige kaffeslabberas på Isabell, dvs Isabell har forlengst flyttet fra Alexander Kiellands plass men stedet har til tider byttet navn såpass ofte at når folk kryssjekker og spør "-Isabell?" så svarer en gjerne "ja, ja - nytt navn hver uke"

Der har Restless hatt sitt tilholdssted siden 90-tallet og gjengen bak disken(e) på Tre stuer og bar, som det har hatt til navn en stund nå, er glade for å se oss hver gang. De var imponert over at vi holdt det gående ut i november og ristet på hodet da jeg solo kom inn døra i desember og januar

After Action Review, eller gjennomgang om du vil, etter Oslos sjette Classic Scooter Run (det 20. i rekka, visstnok) ble gjennomgått. Summa sumarum var det en suksess - på tross av et to til tre timers regnskyll lørdagen - etter rideout til Hvervenbukta, så var alle tilreisende om det var Berlin, London eller andre fjerne himmelstrøk, ganske så unison. Topp scootertreff. Noen bodde på hotell, av de langveisfarende var det vel kun halvparten av alle på treffet som satte opp telt på Frognersætra friluftspark (barnehage på hverdagene) mens resten enten var olake som arrangørjkubben, eller bodde på diverse hoteller ikke så langt unna.
    Det medførte at det aldri var overbefolket på tomta så skjenkebevilgning på 230 pax kom en aldri i nærheta av å bryte. Noen likte ikke været som var for varmt eller for bløtt, og noen likte ikke banda som spillet og dermed løste plass vs påmeldte seg aldeles av seg selv.
    De bekymret seg over maten og hvor mange porsjoner de måtte selge for å gå i null, men allerede fredagskvelden (og tomta var åpen fra 0930 pga danskebåter som kom med gjester) så var man i pluss. Det å bruke bonger folk betalte cash for har den egenskap at selv om en da sitter med penger i fysisk format, så går en gjerne i pluss ene alene fordi det er bonger det er snakk om - hver bong kostet 200,- og så var den delt i 6x20 og resten i tiere, så kostet mat og drikke f.eks 30,- for ei øl og 10,- for ei cola. Middag, burger, kosta 30,- som eksempel. Men med slike bonger overvurderer folk ubevisst bhovet og veksler gjerne inn for mange - jeg har kr. 240,- utestående på to bonger som jeg da i praksis har donert til treffet

Treffet hadde "eget" øl i fem format på 0,33flasker. De var det bare laget 200 stk av og tosken som trodde han skulle ha med en av hver, glemte hele greia ifm armbrudd og medisinering så da jeg kom opp på tomta glemte jeg alt. Inntil mandagen da det ble meg bekjent at de gikk relativt tidlig på fredagen..

Goodiebag med mye fint. To stryk-påmerker istedet for sypåmerker og/eller klistremerke vet ledelsen i Restless SC om og det vil vel bli foretatt korreksjon der til en annen gang men øreplugger til teltbruk og evt kjøring var en genistrek. Så nå avventer jeg bare T-skjorta mi, så en hadde si på seg i går på Isabell. Den er fin.

Det snakkes om at Gjøvikgjengen (en av scooterklubbene der) skal arrangere neste treff, og bra er det for jeg har abstinenser. Alternativt snakket en om Trondheim og jeg har hele kjøreruta for en 50cc klar fra Oslo og via Røros og Sælbu inn til Trondheim

Men når...

Så for å kompensere abstinensene starter jeg om ikke så lenge på min ferd i retning Moss for å ta ferga over til Horten. Skal være kun etpar kilometer derfra opp til Steinar on Tour slik at man får mer matnyttig info om Abenteuer und Allrad der Jeg går ut fra at det blir tilnærmet mørkekjøring hjemover, i allefall fra Drøbak og siste strekket. Det får stå sin prøve, man har jo refleksvest ombord.

I morgen blir det å hente jentungen på skola så snart den er over og kjøre til Kärringbärga garnison for hennes aller første deltakelse på turmarsj med Far, Elfsborgsmarschen i Göteborg. Blir bra, det også.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Flott tur til ikke bare fergestrekket for tiden operert av Torghatten trafikksekskap (syd?) - Bastø Fosen, men også en fin brief med mange advarsler om å ikke reise til Abenteuer und Allrad med penger i lommene - de ville en miste der i bytte mot forskjellige ting man kan kunne komme til å behøve i særdeles teoretiske ekstremtilfeller

Neida, det A&A er ei messe og at det selges over en lav sko (sandaler observert på fotos av tyskere på bildene) og ønsker en handle tjafs går vel pengene lett.

Fikk en fin repetisjon på dette nye fra Brussel om at dersom bilen skal på verksted for en jobb større enn et tilfeldig havari langs Autobahn, så må bilen eksporteres fra Norge til EU og så skrus opp for så å importeres tilbake til Norge igjen. Og sånn av egen erfaring, ikke stol på at s.k faginnstans på das Norwegenkai gidder gi deg de dokumentene du skal ha når du ruller i land på Hjortneskaia dagen etter...

I dag har jeg også lært ting i scootereierskapet. F.eks at det tar 3 timer fra Moss og hjem, trodde det var i allefall 30 minutter lengre, kanskje opptil en time men der ser en. -Vel, jeg begynner lære kjøreruta. Det kan sikkert ha vært etpar avvik i mars da jeg kjørte bilen først og rekognoserte og så kom pr scooter, men nå veit jeg jaffal hvor jeg skal hen. Og jeg så at til Kambo er det itte løvle å kjøre mopp langs eneste ruta bekjentgjort i offentlige media (Google Maps etc) - neida, istedet for å kjøre til Stor Rundkjøring i Moss som man gjør når en kjører bil og skal igjennom Mosseporten (som rektignok er etter avkjøringa til Kambo) så er det motorvei. Derimot går det en vegakse som sikter mot Kambo før Stor Rundkjøring, må finlese kart for å finne den igjen på toplans informasjon over lendet. I virkeligheten har jeg kjørt to ganger på scooter den veien jeg skal i retning ferga i Moss sånn uten å helt ha fått med meg at jeg gjorde det, det var først idag det slo meg at idag og forrige gang jeg kjørte nedover så kom jeg slett ikke samma veien som opp til Kambo. Jaja.

Jo! Handla meg ei fin 5-literskanne til bensin på scooteren. Stroppa den fast på bagasjebæreren over baklykta og steike så den tok imot lys fra bremselyset i baklykta når jeg bremsa.. Kjørte midt i nesten svarte skogen og ved oppbrems måtte jeg se meg om hva alt detta lyset var for noe. Men det kom da fra tomkanna rett over baklykta. Moro. -Og nesten verdt å finfundere på om den skal få lov å stå der på langturer for å være høytsittende bremselys..

Jeg ser andre eldre vespaer har drivstoffkanner stroppa fast til fotbrettet, slik at kannene deres står mellom beina i fartsretninga. Det er hva jeg har mest lyst til å gjøre, ringmutter og normal stropp duger som F men den ringmutteren skal jo skrus fast til noe. Må bore og forsterke under et steds hen.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Sånn dagen derpå så vet jeg at jeg reiste meg relativt nøyaktig 2100 hos Steinar, siden båten gikk 2115 østover. Den nådde jeg jo fint, ettersom jeg valgte kjøre underbekledt, så og si, ned til båten og istedet ha med emg mitt sedvanlige MCantrekk ombord for skifting før ilandstigning.

Med bensinfylling, bildetagninger og kjøring var jeg i leiligheten i fjerde egt over der jeg har bil og scootere stående omlag 2350. Det forteller meg at avreise fra Steinar, veien ned til båt, innsjekk (eller billettkjøp, vel) samt ombordkjøring og overfart tar røfflig 40+ minutter. Det er tidspunkt å ha i bakhodet for distansen Horten - hjem på østsia av fjorden.

Jeg må nok foreta diverse rekognoseringsturer på vestsiden også, har slitt med "hjelpemidlene" Google Maps, de tilbyr enten sykkel eller bil/kollektivt/til fots og når jeg står der mellom bil og sykkelrutene de genererer blir det jo ikke alltid bra. Som når jeg skal ut fra Moss og er vant med å kjøre innom Stor Rundkjøring og bryte av hardt venstre der i retning mosseporten. Da havner jeg på motorvei til Mosseporten og det hjelper jo ikke at jeg "skal bare" av ved Kambo for å kjøre bakevja derfra hjemover. Like uløvle fordet.

De to siste gangene nedover via Moss har jeg ved uhell nærmest kommet inn i sentrum av Moss en akse som er hakket lengre vest enn akkurat den som leder ut på motorveien i retning Kambo/Mosseporten. Den veit jeg det går an å kjøre også andre veien på, andre har jo gjort det de to gangene jeg har kjørt i retning ferga..

Før en eventuell neste gang, blir det bedre kartmys og studering av akser inn og ut av Moss.

Jeg har mektig lyst til å rekognosere vestsia av fjorden men som nevnt er ikke de sosiale medias kartprogram tilpasset alle muligheter og jeg havner ut på Forbudt for gående og syklende, som da inkluderer mopedkjøretøy heller ikke kan ferdes der. Stor takk til Google der...
    Jentungen var på turnstevne i ROShallen i Røyken og det er flust av veier hvor syklister og mopedister ferdes kan der. Drammen har jeg kontroll på, jeg vet hvordan jeg kommer meg forbi storbrua pr scooter og sånn høvelig kontroll på fartsretning til f.eks Horten derfra har jeg. Men jeg veit ikke hva landet byr på

Bilen går inn på EU-kontroll 12. juni, kanskje jeg setter i marsj pr scooter når jeg har henta ut bilen derfra. Hvilken vei jeg tar er mer usikkert, lyst på å kjøre oppover Hedmarken også, Østerdale ligger jo bare der og venter. Komme seg til Femunden eller til Røros (svigers til brodern bor der, kan parkere og la stå igjen doning og utstyr til neste høve). Det blir vel neppe til at jeg stropper fast allykanoen til scooteren og reiser til Femunden for å fiske men jeg veit det går av både mtp lasteevnen på scooteren (108kg...) og fordi det er fysisk plass på scooteren for det.

Men sånt no blir ikke idag.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •