Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Classic Scooter Run 20 - Oslo

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard Classic Scooter Run 20 - Oslo

Sånn fordi jeg skal delta på mitt aller første scootertreff neste uke kan jeg jo reklamere litt for det, også ;

Det tyvende Classic Scooter Run går av stabelen helga neste uke

https://www.classicscooterrun.no/2018/

Aller mest trur jeg jaggu jeg ser fram til å se (igjen) Los Plantronics, surfbandet. Trur ikke jeg har sett dem mer enn fem ganger så da er jeg straks oppe i et snes ganger, da.

Scootere og scooterists fra inn- og utland. Skal ta bilder, kommer på forumet.

Så. Da var det bare å lete opp et lite Turpaahjulklistremerke og dekorere treffscooter(e) med, så er jeg klar. Bagasjen er jo ferdig pakka forlengst

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Påmeldinga er full, det vil si man har såpass med folk som står der og venter på plass at de som ikke kommer likevel ikke vil bli mange nok til å kunne dekke behovet om plass.

Med mindre de utvider skjenkebevilgninga, da. Da snakker vi om å øke antall pax de har lov å ha med betraktelig. Pr idag ikke noe som sees på med én gang.

Og det er kun 110'ish som bor i telt på treffstedet, andre mer makeligere anlagte sover på diverse hoteller scooterklubben har tipset dem om.

Det blir ride out lørdag, Hvervenbukta er målet (jeg har ei turnoppvisning i Røyken jeg skal se så jeg tar ride outen min den veien istedet). Ved retur til treffstedet blir det ghymkana og diverse aktiviteter før man så konsentrerer seg om aktiviteter uten kjøretøy ut over kvelden.

Jeg velger å ta med bilen opp (og minst én av mine vespas) så får jeg frigitt ett telt og plasser for andre siden jeg da sover utenfor gjerdet til treffstedet hvor bilene står parkert. Ikke så god til å sove overdrevent mye på bakken lenger, jeg klarer det fint men makelighetsprinsippet går foran å stille med to liggeunderlag etc
    Skulle det mot formodning komme en skur under tiden jeg er der, slipper jeg i det minste å lufte teltduken før jeg pakker den sammen etter treffslutt (når jeg sover i bilen med taket nede).

Så da må jeg bare finne tid og anledning den neste uka til å få ned stuescooteren, og få bytta om bensinen som kom i tanken for et år tilbake med frisk bensin med 2% totaktsolja og deretter begynne lure igang drivstoffkrana og så mosjonere kickstart-musklene mine.

Blir moro!

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

Litt usikker på hvor mye jeg får deltatt på, tosken gikk over styret på LX50 Touring'en idag og brakk armen...

blir generelt lite kjøring av sånt noe, dropper kjøre Vespa til treffet så da blir det etthåndsgiring (kanskje) opp bakkene til Frognersætra nesteuka.

Gla i å kjøre scooter, bare fryktelig dårlig på det ? (går bra, slapp gips men har totalforbud mot alt (hilsen hu søte dåktra) til 11 dager fram i tid når jeg skal tilbake på Legevakta)

-Hm. Får vel utsette EU-kontrollen også, nå da.

Ble medlem
    Mar 2015
    Sted
    Hovedstaden

Standard

-Jeg tok sjansen på å kjøre opp Vidvandre på formiddagen fredag, gikk overaskende bra å bare støtte med venstrearmen mens jeg kjørte.

Deretter dro jeg hjem noen timer og puslet med LX50 Touringen, reisescooteren min. Gadd ikke rigge den slik at den skulle sett ut som om jeg hadde kjørt langt men jeg kunne vel strengt tatt gjort det for blikkfangets skyld ved parkering inne på tomta. Cruise forbi veteranscootere (Lambrettas, Vespas, Messerschmidt, osv) og bare stille seg til i enden av ene rekka av parkerte scootere og sagt hei idet man steg av doningen.

Fredag spillte Oslobandet Los Plantronics til dans med sin såkallte Mariachi Death Surf (eller twang, piggtrådmusikk, som det het før - tenk Pulp Fictions filmmusikk så er du i samma gata) og grillen sto påslått lenge, lenge, lenge som Sorbits ville kallt det. Drikke i form av brus eller øl sto på den menyen som stå ved siden av matmenyen så her fantes det noe for en hver smak. Kjøtt eller veggisburgere, pølser og mye tilbehør på tallerknen - det er synlig vi snakker kokker som satte opp menyen.

Alt i alt var det 226 påmeldte som slapp inn, noen fler hadde ikke betalt i tide og slapp ikke inn pga skjenkebevligninga men jeg tror ikke de var sure av den grunn siden arrangør - Restless Scooter club - hadde gått tidlig ut med at "vi har bare så mange plasser". Folk fra Tyskland med bl.a Berlin og Hamburgs scootermiljøer var til stede, Storbritania hadde også folk med scootere på tomta. Danmark og Nederland glimret med sine fravær men ut over det var det multinasjonalt så det holdt.
    Og deltakere i alle aldre, ei jenta på kanskje seks-sju år og derfra og opp til langt over i pensjonsalder. Alle like blide og interesserte i å snakke scooter og deg. Plagsomt

I skrivende stund er nok de som skal avgårde med fergene ut av byen/evt Larvik enten på ei kai som passer dem eller i prosess med å rulle sammen telt og liggeunderlag (for dem som ikke bodde på hotell) og ære være dem for det. Det går fint an å kjøre tohjuling rundt om, selv opplevde jeg varmen som plagsom og hadde jeg måtte kjøre med begrenset garderobe og dusjmuligheter 2km neri bakken ville jeg kanskje googlet etter nærmeste tjern for å se om jeg kunne dukke uti og unngå igler der - flere ganger om dagen. Jeg føler meg ikke privilligert som bor på andre sia av byen, når hver dusj halvtimen etter kjennes bortkasta fordi kroppen svetter såpass. Skulle jo tro jeg hadde kunnet aklimatisere men ikke denne gang, ser det ut for. Drikker varmt, og justerer min indre termostat til å tro det er varmere ennd et er slik at kroppen skal begynne kjøle seg ned men ittno ser ut til å hjelpe.

Kan jo ha med armbruddet å gjøre, evt medisineringa evt.

Jeg er sterkt motivert for å delta også neste år men gfår det i samma helga sliter jeg med tanke på egen deltakelse i Diekirch Two Days Marches i Luxembourg. Jeg blir ikke å kjøre scooter til marsjene mine. Hvem vet, kanskje TPH-treffet til høsten er litt mindre firehjuls enn fjorårets høsttreff (det var ikke anledning å komme med to hjul jf informasjon fra campingen - tror nok jeg hadde fått slått opp telt ifm TPH-treffet på Haglebu camping, så er det sagt)

Det er et scootertreff i Göteborg i.l.a sommeren og jeg tror det er et i Danmark (Jylland) også om ikke så lenge men kapital er et tema. Sier som Rudolf Blodstrupmoen, time will show.

Bilder kommer i blogg som kunngjøres her, sånn når jeg bare har fått skrevet den.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •