Etter noen tids nølen har Roar på busforumet konkludert med at han ikke blir alene likevel på Drammen camping og arrangerer da årets Drammenstreffet for VWbusrelaterte kjøretøy på NAFcampingen i dalen 13. - 15.juli.

Norm i etterkant av treffet er at det iverksettes VWBus on Tour i retning av Busfest som i år foregår i finske Somero, men noen av de faste innslagene (og sikkert andre) mener de ønsker starte tidligere på turen i østerled og det forvirra stakkars Roar mtp å skulle eller ikke skulle arrangere Drammenstreffet.

Kjøretøy jeg har observert der de fire (?) årene jeg har vært der så langt er T1, T2, T3, T4 men ikke én eneste T5 eller T6. Mest busser og en DOKA med stort campingpåbygg bakpå. Det er vel fremdeles slik at de som kjøper bil fra utstillingshallen på Møller, Albjerk, Sulland og hvor enn det selges nyere busser så får man ikke vite om at det finnes entusiaster her ute. Ikke før man står der med problemer som lommebok eller verksted ikke løser over natta, da først skal det googles og selv T6-eiere finner forumet

Men det blir vel litt til før T5 og T6versjonene av Transporterplatforuem er å se i Drammen, også.

Ikke så himla mye som skjer, det er ei samling hvor man skryter, lyger, skrøner og hører på andres problemer mens man later som om dette ikke er noe man selv har opplevd - eller vil komme til å oppleve ? God mat etter egen handleliste, dertilhørende drikke og hyggelig samvær. Ikke noe støyende trekkspillmafia eller annen støy som generer andre campister på plassen.

Tidligere år har vi vært "inn og til venstre" på første flekk etter gult sanitærbygg (vel, trafokiosk, egentlig, den står etter sanitærbygget (kanskje det er et pumpehus, forresten)). Men i fjor havnet vi ved et uhell slakt til høyre for T-krysset nede på tomta etter innkjøring og der hadde vi noe vi ikke hadde på den gamle plassen. Skygge. Litt lengre å gå til dass men steike så fint med skyggen, da

Om det kommer VW-entusiaster som skal til Somero og Buscamp aner jeg ikke, men i skrivende stund er det vel 4 ekvipasjer som skal til Drammen camping i anledning treffet. Jeg bestiller min flekk i.l.a dagen idag, så er det unnagjort.

Det står sikkert mer om detta på X antall paddehatter på Facebook, men her er offisiell info
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=46699