Norsk media har omsider presentert det vi som kjører VW og ellers er interessert i enkelte modeller har visst om en tid, nemlig at VW på verdensbasis stanser produksjonen av 3. generasjons New Beetle, som for øvrig heter Beetle (og ikke New Beetle).

https://e24.no/bil/volkswagen/volksw...obler/24440637

Synd for i mine øyne har den sitt potensiale men der er tyskern uenig og det er vemodig å se den måtte gå. Da den ble relansert i '98 som New Beetle rynket fler enn meg på nesa og mente den ikke bare var stygg-aktig men samtidig var det et kundegrunnlag av kvasinostalgikere som likte at golfunderstellet ble anvendt på fler platformer enn bare i Golf.

Selv er jeg litt i tvil om at den faktist talt er basert på Golf, fordi den leveres ikke (sic) med 4Motion og der taper de muligens pææng (eller sparer, om man skal tro kundemassen er for liten for VW). Jeg kunne svært gjerne tenkt meg en av disse 3. generasjons Beetle med 4Motion og heving, winch foran og takstativ med taktelt. Mud Terrain fra Michelin eller noko slikt

Jeg veit av en tysker som modder andre og tredjegenerasjons bobler av disse nye, til å ha Haldex og høyere bakkeklaring - han var den som nevnte at den ikke (lenger?) er bygget på Golfplatformen og at det derfor ikke er bolt on å få 4wd på disse (som T2, T3, T4 hadde det i busverdenen).

Jeg får bare skaffe meg en grovt betalt jobb og så tråle Finn etter en pent brukt av de mer velutstyrte sein 2. generasjon evt 3. generasjonsboblene og starte modifiseringa sjøl, en vakker dag.